Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Vandaag hadden we de moed opgevat om weer eens in een bosrijke omgeving te willen wandelen. Goed uitgezocht waar de aanlijn en losloopgebieden waren en vol goede moed in de auto gestapt.
Eenmaal aangekomen Oscar in zijn tuig gehesen toen er een loslopende berner aan kwam. Hop, Oscar terug in de auto, alleen nooit aan de achterklep (waar we spullen aan het pakken waren) gedacht. Komt die hond buurten. Oscar zwaar over de zeik, dus ik vraag die mensen hun hond bij zich te roepen. Blanco gezichten en nul reactie. Vervolgens komt Oscar de auto uit en begint die hond te vertellen dat ie op moet zouten. Dus terwijl meneer Oscar terug in de auto probeert te krijgen, vraag ik die mensen iets minder aardig hun hond weg te halen. Weer nul reactie. Waarop ik kwaad wordt en schreeuw dat ze hun hond moeten pakken en weg moeten gaan. Komt eindelijk de zoon in actie, die pakt de hond en loopt weg. Ondertussen wist de vader ons wel te vertellen dat het losloopgebied was, wat na een blik op het bord overduidelijk niet zo was.

Ik was zoooooo kwaad. Dan ben je in aanlijngebied (nota bene de parkeerplaats direct naast een 80 km weg), komt er verdorie een loslopende hond zo ongeveer je auto in. We kunnen ook werkelijk nergens meer heen :'( . En dat die hond komt buurten vind ik nog niets eens zo erg, maar roep hem even bij je als je ziet en te horen krijgt dat het niet goed gaat. Sta daar niet als een dooie te kijken hoe je hond een andere hond op staat te naaien. Hoeveel geef je om je hond als je hem een kwaaie herder laat provoceren?????
Door pluk
Kaela schreef:Vandaag hadden we de moed opgevat om weer eens in een bosrijke omgeving te willen wandelen. Goed uitgezocht waar de aanlijn en losloopgebieden waren en vol goede moed in de auto gestapt.
Eenmaal aangekomen Oscar in zijn tuig gehesen toen er een loslopende berner aan kwam. Hop, Oscar terug in de auto, alleen nooit aan de achterklep (waar we spullen aan het pakken waren) gedacht. Komt die hond buurten. Oscar zwaar over de zeik, dus ik vraag die mensen hun hond bij zich te roepen. Blanco gezichten en nul reactie. Vervolgens komt Oscar de auto uit en begint die hond te vertellen dat ie op moet zouten. Dus terwijl meneer Oscar terug in de auto probeert te krijgen, vraag ik die mensen iets minder aardig hun hond weg te halen. Weer nul reactie. Waarop ik kwaad wordt en schreeuw dat ze hun hond moeten pakken en weg moeten gaan. Komt eindelijk de zoon in actie, die pakt de hond en loopt weg. Ondertussen wist de vader ons wel te vertellen dat het losloopgebied was, wat na een blik op het bord overduidelijk niet zo was.

Ik was zoooooo kwaad. Dan ben je in aanlijngebied (nota bene de parkeerplaats direct naast een 80 km weg), komt er verdorie een loslopende hond zo ongeveer je auto in. We kunnen ook werkelijk nergens meer heen :'( . En dat die hond komt buurten vind ik nog niets eens zo erg, maar roep hem even bij je als je ziet en te horen krijgt dat het niet goed gaat. Sta daar niet als een dooie te kijken hoe je hond een andere hond op staat te naaien. Hoeveel geef je om je hond als je hem een kwaaie herder laat provoceren?????
Helaas zo herkenbaar. Heel veel mensen hebben gewoon geen flauw idee dat veel honden gewoon niet op hun fikkie zitten te wachten, want hij doet toch niks?
En vervolgens zit jij nu met een hond die zwaar over de zeik is gegaan en die daar weer een dag van moet bijkomen (althans, Scott heeft daar echt een dag een extra kort lontje door). En losloopgebied of niet maakt geen drol uit hoor. Fikkie moet overal los lopen want anders is t zielig. Ik ben altijd blij dat Scott een portable uitvoering is, die til ik gewoon op en ik loop de andere kant op. Vriendlief regelt vervolgens de andere hond wel.

Mijn wandeltip: industrieterreinen. Voor ons super suf maar honden vinden het doorgaans geweldig. Er zijn altijd wel wat pallets, autobanden of zo te vinden voor wat zoekspel. Parkeerterreinen met veel heggetjes lenen zich ook voor wat speurwerk. En in het weekend kom je er geen mens tegen!
Door Kaela
pluk schreef: Mijn wandeltip: industrieterreinen. Voor ons super suf maar honden vinden het doorgaans geweldig. Er zijn altijd wel wat pallets, autobanden of zo te vinden voor wat zoekspel. Parkeerterreinen met veel heggetjes lenen zich ook voor wat speurwerk. En in het weekend kom je er geen mens tegen!

We lopen altijd op plekken waar geen mens komt en/of op tijden dat er geen mens is. Maar vandaag dus een verkeerde inschatting. Ik zei nog tegen meneer, als we 10 minuten later waren gekomen hadden we deze hond en zijn baasjes niet getroffen. Maar ja, wat tref je dan later op je wandeling, voor hetzelfde geld kom je dan ook zulke asocialen tegen en dan doe je helemaal niets.

Bij ons op de industrieterreinen komen overigens juist loslopende engerds. Want daar is niemand, dan kan valse fikkie best even los. We weten een paar plekjes waar het wel kan, in de regel langs de doorgaande wegen. Het risico dat fikkie doodgereden kan worden lijkt nog wel tot een deel van de 1-hersencel-baasjes door te dringen.

We hebben later nog wel langs een zandpad fijn gewandeld. Kon Oscar de stress even kwijt. Meestal lukt hem dat vrij snel, al houden we er ook altijd wel rekening mee dat hij dan wat minder kan hebben.
Door eelke
Wij waren vorige week zondag in het bos. De boswachter heeft bij elke ingang een papier opgehangen (aan de paal waar op staat dat je hond niet los mag) dat er nu echt geen honden los mogen ivm de reeen die moeten kalven / kleintjes hebben. En dan kom je nog 1, 2, 3 loslopende honden tegen. Ik heb ze met een donderwolkje boven mijn hoofd aangekeken zonder te groeten, maar ik geloof niet dat ze er veel van snapten ::)
Door src_esther
Hier in een 'park' is een klein deel losloopgebied en een klein deel aanlijngebied. Wij waren zo stom om Ko niet aangelijnd te hebben in het aanlijndeel. Ongeveer alle honden lopen daar los, als er een aangelijnde hond naderd, gaat Ko aan de lijn, maar het had niets veranderd aan de situatie. Aan een flexlijn kwam een grote hond blaffend en woest grommend de hoek omgestormd. Ko kwam netjes bij ons. De man had een te lang stuk aan de lijn, moest alle zeilen bijzetten te blijven staan en wilde perse langs ons (richting losloopgebied :???: ) ipv terug of de andere kant op te gaan. Nou is het al heel wat dat die hond aan de lijn zit, want ik heb hem al meerder keren een gevecht zien aangaan, want altijd los, ook in aanlijngebied. Een muilkorf zou die hond niet misstaan. Normaal ben ik altijd direct weg zodra ik die hond spot, maar hier kon ik geen kant op, terug had geen nut. Maar ik snap dus niet, dat die mensen als ze bij een bocht komen, niet even de lijn iets korter houden... >:( Ik Ko aanlijnen en proberen er langs te lopen. Die hond stormt op Ko af want de lijn was langer dan het pad breed is en probeert hem te pakken. >:( Ik had er beter aangedaan Ko niet aan te lijnen want nu zat hij vast en kon geen kant op... :'( Ko is over het algemeen nog ok met andere honden, maar dit soort ervaringen ben ik niet blij mee. :(

Vandaag was Ko gelukkig heel braaf bij een chagerijnig intact reutje. Eerst wat grommen, kwam bij me, werd rustig en ging in het gras liggen terwijl ik even met het vrouwtje van de andere hond sprak. Toen dacht Ko: 'Mhmm, we liggen best relaxed op een meter afstand van elkaar, zullen we spelen?!' Het antwoord was helaas een grom, Ko beetje verbaasd, maar vond het best, dan niet. Gelukkig. 'Brave Kootje!' Snoep erin. :)
Door hannabelgje
Ook hier is het sinds kort moeilijk om op zondag nog plekjes te vinden waar ik met Zoë kan wandelen. Mijn rustige plekjes zijn ook ontdekt door andere mensen en op alle andere plaatsen struikel je over de mountainbikers. Normaal wandel ik dan achter de tuin op het maisveld maar dat is nu ingezaaid. Ik hoop maar gewoon op regen op zondagochtend....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
Dan moet je opstaan met een hond die graag uitslaapt. Je tilt haar van het bed en zet haar op de grond. Ze gaapt een keer en gaat op de grond liggen om verder te slapen. Tssss

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Martine-Tom
Zo loop je niks vermoedend een steegje uit, hoort schuin achter je een man vloeken en rennen en vanuit je ooghoek zie je 2 staffs op je hondje van 8 kilo afvliegen. In een kwestie van een seconde schiet de angst door je lijf en de adrenaline neemt het over.
Tom opgepakt en de eerste hond die bij ons was een doodschop verkocht en die was zo in de war dat ie ff stopte met focussen op Tom. De 2e hond liep naar zijn maatje en zo kon ik Tom op een geparkeerde auto zetten.
GZD kwam toen de baas aan en nam zijn honden niet al te zachtzinnig mee. De eerste hond had Tom bij zijn staart maar zover ik kan zien gelukkig geen schade.
Pfffff...
De betreffende eigenaar stond buiten zijn poort even te roken met beide honden los naast zich. Heel fijn dat soort hersenlozen.
Door src_esther
Martine-Tom schreef:Zo loop je niks vermoedend een steegje uit, hoort schuin achter je een man vloeken en rennen en vanuit je ooghoek zie je 2 staffs op je hondje van 8 kilo afvliegen. In een kwestie van een seconde schiet de angst door je lijf en de adrenaline neemt het over.
Tom opgepakt en de eerste hond die bij ons was een doodschop verkocht en die was zo in de war dat ie ff stopte met focussen op Tom. De 2e hond liep naar zijn maatje en zo kon ik Tom op een geparkeerde auto zetten.
GZD kwam toen de baas aan en nam zijn honden niet al te zachtzinnig mee. De eerste hond had Tom bij zijn staart maar zover ik kan zien gelukkig geen schade.
Pfffff...
De betreffende eigenaar stond buiten zijn poort even te roken met beide honden los naast zich. Heel fijn dat soort hersenlozen.
Wat schrikken. Hart in je keel. Je hebt wel rete goed gehandeld. En ja die eigenaar, die zal misschien toch ook wel wat geschrokken zijn? Anders was hij niet al vloekend erachter aangekomen zijn. Dus hopelijk pakt 'tie dat roken de volgende keer verstandiger aan...

Ben je al een beetje bijgekomen?

Kleine hondjes mogen dan kwestbaar zijn, ze zijn wel makkelijk op te tillen... Ko doet soms wel stoer, maar stelt toch niet veel voor, hem til ik met zijn ruim 20kg niet ff snel op om vervolgens ook nog een rotschop te kunnen verkopen aan een aanvaller.
Door Martine-Tom
src_esther schreef:Wat schrikken. Hart in je keel. Je hebt wel rete goed gehandeld. En ja die eigenaar, die zal misschien toch ook wel wat geschrokken zijn? Anders was hij niet al vloekend erachter aangekomen zijn. Dus hopelijk pakt 'tie dat roken de volgende keer verstandiger aan...

Ben je al een beetje bijgekomen?

Kleine hondjes mogen dan kwestbaar zijn, ze zijn wel makkelijk op te tillen... Ko doet soms wel stoer, maar stelt toch niet veel voor, hem til ik met zijn ruim 20kg niet ff snel op om vervolgens ook nog een rotschop te kunnen verkopen aan een aanvaller.
Het begint wat te zakken, de bibbers zijn in elk geval weg nu ;)
Tom is nu heel erg reactief maar dat komt wel weer goed, veel rust en wandelen op plekken waar even geen honden zijn en dan zakt dat wel weer.
Ik denk ook dat hij schrok, hij vloog iig gelijk achter de honden aan dus hopelijk beseft hij nu iets beter hoe dom hij bezig was.

Heel even heb ik me wel rot gevoeld over de schop die ik verkocht heb aan die hond, ik weet heus wel dat de hond ensich er niks aan kan doen. Voor de baas hoop ik op een vette da rekening, voor de hond hoop ik dat het meevalt ;)
Door AnnedH
Gelukkig weer een beetje bijgekomen dus!

Ik ga ook vaak naar gebieden waar honden alleen aangelijnd mogen komen. Als je dan perse je hond los wil laten, lijn hem dan in ieder geval aan als je iemand anders aan ziet komen. Maar liever gewoon helemaal niet loslaten in deze gebieden, ze zijn er niet voor niets en hier in de omgeving is genoeg te vinden waar ze wel los mogen. Wat ik altijd heel vervelend vind is dat mensen ongelofelijk vervelend reageren als je vriendelijke vraagt of ze de hond bij zich willen houden. Ik heb gelukkig een klein hondje dus dan til ik maar op en ook dan krijg je nare reacties van mensen dat het niet goed is voor je hond...
Door constance.blokzijl
Hopen dat de bibbers snel over zijn en Tom er weinig aan overhoud Martine!

Ik snap heel veel bazen ook niet hoor; ik heb grote honden, Lola is niet de makkelijkste, en wij hebben dus een plekje in een aanlijngebied waar een mooie plas is waar het ook nog eens heel overzichtelijk is en lekker rustig, daar laten we ze dan als het lekker weer is, los zwemmen. Lola is meer poedelen, maar Harry gaat best ver, zwemt nog niet echt. Pas was het ook lekker, dus daar heen gegaan, komen er 2 heren aan, die ook 'gezellig' naar ons lopen.... Met 3 teckels.... Dat vind ik ook niet echt verstandig hoor, afgezien van het feit dat ze in een aanlijngebied niet een riemen bij zich hadden.... Lola had ik snel vast, en met Harry zou het wel goed gaan, al probeerde 1 van die teckels Harry te grijpen, maar al gaat het goed, je laat mijn lompe 47 kilo wegende hond toch niet met je teckel spelen? Ik heb dan alweer visioenen van gebroken ruggen enzo....
Door jasmijn
Goed gehandeld Martine, moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als je niet zo snel gehandeld had :-X

Pas nog een vrouw tegen gekomen met een chi die vol overtuiging zij dat honden niet voor niks los liepen :???:
Heb haar maar verteld dat ik al vaker anders heb ervaren ::)

Eigen klaag

Gister in het zwembad uit gegleden op een trap met elza in mijn armen :o
Gelukkig hield ik me zo als altijd goed aan de reling vast en zat elza ook in een ijzer greep dus buiten dat mijn kont even de trap raakte niks aan de hand.
Vreemd genoeg vond een oude vreemde vrouw het nodig om me daar voor op mijn kop te geven :???:
Als of ik het bewust had gedaan of zo >:(

Ik deed pressies wat je moet doen als je de trap af loopt met een baby, de leuning en de baby goed vasthouden en heel rustig en geconcentreerd lopen.
Moet toch de trap af, hoe moet ik het anders doen dan?
Vervelende mevrouw die na mijn rustig gerustellende woorden nog door moest gaan met hoe onvoorzichtig ik was >:(

Vandaag een pijnlijk knie, ik denk van de val maar ik weet niet zo goed hoe.
Door Mieke L.
En Jasmijn alsof je voor je lol met baby op je arm op de trap valt! Gelukkig ook goed afgelopen, sterkte met de knie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door