Graag jullie advies.

Moderator: Lizzy
nelleke schreef:Mijn Duitse herderpup van 8 weken ga ik met KVV voeren. Maar wat kan ik al geven aan vleesbot om op te kauwen. Ik heb me al ingelezen en volwassen hond zo gevoerd. Maar nu dus dit kleintje, toch weer iets voorzichtiger.Gefeliciteerd met je pup!
Graag jullie advies.
nelleke schreef:Bedankt Lizzy,
Dan ga ik voorlopig alleen KVV geven. Over een paar maanden, als hij een half jaar is, en het goed gaat. Om de twee weken een zalmkop.
Vorige herder na 3 jaar overgegaan naar KVV en soms Barf dingen zoals lamsribben, zalmlijf, kipkarkas, kippetje. En dat was een feestje om te zien. Hij at een keer per dag.
nelleke schreef:Mijn Duitse herderpup van 8 weken ga ik met KVV voeren. Maar wat kan ik al geven aan vleesbot om op te kauwen. Ik heb me al ingelezen en volwassen hond zo gevoerd. Maar nu dus dit kleintje, toch weer iets voorzichtiger.Ik heb een paar jaar geleden een Hollandse herderpup zes weken te logeren gehad, omdat hij ivm de rabiësenting nog niet naar zijn definitieve baasje in het buitenland kon. Puppemans heeft gewoon met de barfpot meegegeten qua vlees en orgaan, alleen het botwerk had ik aan zijn puppengebitje aangepast. Hij kreeg kwartel (heel en karkasjes), kippennekjes, kipkarkasjes, konijnkarkasjes, sardientjes, eendennekjes soms, parelhoenkarkasjes. Een herderpup kan dat allemaal al makkelijk wegwerken, de kippennekjes zijn zelfs té makkelijk (hap sloek weg). Beetje knagen is leuk, dus karkasjes zijn mooi knabbelwerk. Je hoeft dus niet eerst kvv te gaan geven.
Graag jullie advies.
Anne in Duitsland schreef:Ik heb een paar jaar geleden een Hollandse herderpup zes weken te logeren gehad, omdat hij ivm de rabiësenting nog niet naar zijn definitieve baasje in het buitenland kon. Puppemans heeft gewoon met de barfpot meegegeten qua vlees en orgaan, alleen het botwerk had ik aan zijn puppengebitje aangepast. Hij kreeg kwartel (heel en karkasjes), kippennekjes, kipkarkasjes, konijnkarkasjes, sardientjes, eendennekjes soms, parelhoenkarkasjes. Een herderpup kan dat allemaal al makkelijk wegwerken, de kippennekjes zijn zelfs té makkelijk (hap sloek weg). Beetje knagen is leuk, dus karkasjes zijn mooi knabbelwerk. Je hoeft dus niet eerst kvv te gaan geven.Wat leuk dat je me schrijft, Anne. Dit pupje, Indy heet hij, heeft bij de fokker al wel KVV gehad en verder pupbrokken. Ik wil hem meteen op vervoer zetten. Dus vandaar mijn idee van KVV. Maar wil ook af en toe barf voor hem.
Leuk hoor, een pupsel in huis! Veel plezier met de gup!
nelleke schreef:Wat leuk dat je me schrijft, Anne. Dit pupje, Indy heet hij, heeft bij de fokker al wel KVV gehad en verder pupbrokken. Ik wil hem meteen op vervoer zetten. Dus vandaar mijn idee van KVV. Maar wil ook af en toe barf voor hem.Een pup krijgt een vrij hoog percentage van zijn actuele gewicht te eten (in tegenstelling tot een volwassen hond, daar bereken je de voerbehoefte op basis van het ideale gewicht). Stel, je pup weegt nu 10 kilo. Een pup mag per dag al gauw 5% van zijn gewicht eten, oftewel 500 gram per dag. (Is een richtlijn, je moet vooral naar hem kijken om te zien of het te veel of te weinig is). Ik hield voor Shoko een verdeling (ongeveer) van 50% vleesbot, 25% spiervlees, 10% pens en 15% hart/nier/lever aan (dus daarvan 5% van elk). Ik stopte de hele maaltijd van één dag in een aparte bak in de koelkast en haalde daar dan vier keer per dag een portie uit, waarbij ik ervoor zorgde dat hij 's avonds het meeste te knagen (vleesbot) kreeg, zodat hij lekker moe en voldaan ging slapen.
Wat ik niet goed begrijp is hoe ik dat in 4 voedingen moet doen. Wil dus voorlopig merendeels KVV en 1 keer dag barf. Hoe deed je dat bij jouw kleine pup over de dag verdeeld?
Hij komt a.s. Donderdag. Hij is zo mooi en parmantig.