Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Die onrust verbaast me niks. Zwaar hoor!
Het is net of je een klein pupje in huis hebt he.

Wat een goed plan, dat je man door de weeks voor Teun zorgt en jij in het weekend!

Fijn dat je snel leert wat hij wil als hij een bepaald geluid maakt.
Maar toch frustrerend als je ziet dat er iets is, maar je komt er niet achter wát.

Veel sterkte!!

En natuurlijk super veel beterschap! :bigarmhug:
M@rina schreef:De eerste nacht was erg onrustig. Uur of 11 lagen we in bed. Teun sliep redelijk rustig in maar piepte om 2 uur, ik even bij hem kijken, hij had een plas gedaan. Luiertje weg, schone er onder. hij was daarna onrustig en een beetje hijgerig. Steeds al ik weer mijn bed in ging, (hij ligt naast mijn bed) ging hij piepen, ik er weer uit. na een half uur werd hij weer rustig. Dit ritueel herhaalde zich om 4 uur, toen duurde het een uur voor hij weer ing slapen en om 6.15 uur was het weer bal. Mijn man en ik proberen af te wisselen, maar echt lekker slapen komt er niet van natuurlijk. We hebben nu afgesproken dat mijn man komende nachten met Teun op de bank gaat slapen, zodat ik rustige nachten heb en de volgende dag fris en fruitig naar mijn werk kan ( ik zit veel op de weg, dan moet je wel fit zijn). In het weekend ruilen we het om en ga ik 's nachts voor Teun zorgen.
Vanmorgen nadat ik naar mijn werk was bleef hij lang onrustig. Het is echt zoeken wat hij wil, soms is hij echt gefrustreerd het verschil tussen een ongemak en frustratie is goed merkbaar. Ongemak is zachtjes piepen, frustratie dan probeert hij te bewegen en maakt mer lawaai. Ongelofelijk hoe snel je bepaalde dingen al herkend, maar het is tegelijkertijd een zoektocht naar wat het ongemak dan is: dorst, plassen, niet lekker liggen, maar wat ligt dan wel lekker?? Uiteindelijk is hij in de armen van mijn man rustig geworden en viel weer in slaap. Kortom we zijn er druk mee.

Donderdag gaan we weer terug naar de Neuroloog.
Ja, daar ben je zeker druk mee... En je voelt je dan zo machteloos he :-\
Dikke knuffels voor jullie allemaal :-*
We zijn ontzettend druk met de verzoriging van Teun en als we daar even niet mee bezig zijn, liggen we voor Pampus naast hem op de bank. Gelukkig is het weekend.

De positieve berichten:
Gisteravond heb ik hem geborsteld, tussen door heeft hij zich 2x geprobeerd te schudden. Lukte maar voor een deel maar het begin is er.
Tijdens het eten tilt hij een beetje zijn kop op. Hij krijgt momenteel trouwens, geheel tegen mijn principes Renske, kvv blieft meneer even niet. Komt wel weer als hij op de been is. Hij mag niet te veel afvallen.
Vanmiddag heeft hij zich uit gerekt. We moeten een paar keer per dag zijn pootjes bewegen, masseren en in de teentje knijpen bij 1 pootje werkt de refelx weer voor een groot deel, hij trekt het pootje terug. in alle pootjes heeft hij gevoel, hij piept, niet leuk, maar noodzakelijk om de zenuwen te stimuleren.
Vanmorgen kwam er wat familie langs. en dan is hij altijd dolenthousiast, nu merkte mijn man het ook echt aan hem. hij werd drukkig en probeert te bewegen.

De minder leuke berichten:
Teun houdt sinds 2 dagen zijn plas op. Dat is niet goed; kans op overrekte blaas, blaasontsteking etc. Dus proberen we zijn baas leeg te drukken. Dit gaat met wisselend succes.
Sinds maandag had hij nog niet gepoept, woensdagavond naar de DA, heeft hij een klisma gehad. vanmorgen had hij nog niet gepoept, dus heb ik er nog een klisma in gedaan. Teun werd daarna erg onrustig, piepen en janken. kwartier later kwam er een berg ontlasting, niet normaal en stinken..... Brrrr. Daarna hebben we hem lekker gewassen en een schone onderlegger onder zijn gat.
Teun heeft een zweertje op het hoornvlies van zijn linker oogje. 6 x per dag zalf in zijn ogen.. we behandelde zijn ogen al met een vitamine A zalf omdat hij niet goed knippert en zijn ogen niet helemaal sluit als hij slaapt.

Morgen om 12.00 uur komt er een fysiotherapeut aan huis om ons te advisren hoe we hem kunnen stimuleren en in bwegin houden.
Je bent dus echt mantelzorger op dit moment.
Sterkte, en hopelijk hebben jullie inspanningen snel resultaat.

Edit:Hoe reageert Saartje op al deze drukte rond Teun? En hoe reageert Teun op Saartje in al zijn ellende?
Laatst gewijzigd door hamada op vr 03 mar 2017, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
hamada schreef:Je bent dus echt mantelzorger op dit moment.
Sterkte, en hopelijk hebben jullie inspanningen snel resultaat.

Edit:Hoe reageert Saartje op al deze drukte rond Teun? En hoe reageert Teun op Saartje in al zijn ellende?
Ze reageren eigenlijk niet op elkaar. Saartje heeft hem 1x helemaal besnuffeld en ging toen naast hem liggen, daarna geen bijzondere aandacht van de één naar de ander. Normaal gesproken zijn ze ook niet heel erg met elkaar bezig behalve als Saartje haar bal kwijt is, dan vindt Teun hem voor haar en gaat dan blaffen. Wat me we opvalt: Saartje wil Teun nog wel eens wegkijken van zijn plekje, dat doet ze nu helemaal niet. Ze laat hem met rust, net alsof ze weet dat hij zich niet kan verplaatsen

V.w.b mantelzorg... ik vergelijk het meer met een pasgeboren baby. die hebben ook maar 1 manier om ongenoegen, ongemak of pijn kenbaar te maken en verder zijn ze voor alles van jou afhankelijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door