- vr 03 mar 2017, 19:26
We zijn ontzettend druk met de verzoriging van Teun en als we daar even niet mee bezig zijn, liggen we voor Pampus naast hem op de bank. Gelukkig is het weekend.
De positieve berichten:
Gisteravond heb ik hem geborsteld, tussen door heeft hij zich 2x geprobeerd te schudden. Lukte maar voor een deel maar het begin is er.
Tijdens het eten tilt hij een beetje zijn kop op. Hij krijgt momenteel trouwens, geheel tegen mijn principes Renske, kvv blieft meneer even niet. Komt wel weer als hij op de been is. Hij mag niet te veel afvallen.
Vanmiddag heeft hij zich uit gerekt. We moeten een paar keer per dag zijn pootjes bewegen, masseren en in de teentje knijpen bij 1 pootje werkt de refelx weer voor een groot deel, hij trekt het pootje terug. in alle pootjes heeft hij gevoel, hij piept, niet leuk, maar noodzakelijk om de zenuwen te stimuleren.
Vanmorgen kwam er wat familie langs. en dan is hij altijd dolenthousiast, nu merkte mijn man het ook echt aan hem. hij werd drukkig en probeert te bewegen.
De minder leuke berichten:
Teun houdt sinds 2 dagen zijn plas op. Dat is niet goed; kans op overrekte blaas, blaasontsteking etc. Dus proberen we zijn baas leeg te drukken. Dit gaat met wisselend succes.
Sinds maandag had hij nog niet gepoept, woensdagavond naar de DA, heeft hij een klisma gehad. vanmorgen had hij nog niet gepoept, dus heb ik er nog een klisma in gedaan. Teun werd daarna erg onrustig, piepen en janken. kwartier later kwam er een berg ontlasting, niet normaal en stinken..... Brrrr. Daarna hebben we hem lekker gewassen en een schone onderlegger onder zijn gat.
Teun heeft een zweertje op het hoornvlies van zijn linker oogje. 6 x per dag zalf in zijn ogen.. we behandelde zijn ogen al met een vitamine A zalf omdat hij niet goed knippert en zijn ogen niet helemaal sluit als hij slaapt.
Morgen om 12.00 uur komt er een fysiotherapeut aan huis om ons te advisren hoe we hem kunnen stimuleren en in bwegin houden.