Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Els&Flow schreef:Vandaag hebben we samen met de dierenarts een oudere meneer uit de buurt ontzettend gelukkig gemaakt en een herplaatser uit Rusland ook. Die 2 bleken een gouden match te zijn, meneer heeft zijn oude beaucaron vlak voor de kerst moeten laten inslapen op 15 jarige leeftijd, zn vrouw overleed net na nieuwjaar en hij was zo ongelukkig.
De herplaatser (kruising beauceron- hovawart of ergens in die richting) zat in een gezin hier in de buurt waar hij niet goed op zn plek zat, gezin zag het niet zitten want geen tijd, druk, je kent het wel. De hond is na de kennismakingswandeling direct met meneer mee gegaan, check up bij de da gedaan en meneer haalde gelijk een anti ontsnappingstuig, rollijn, leren halsband met tag, chip op naam overgezet.. Ik heb zelden iemand zo van oor tot oor zien lachen, hond is niet bij hem weg te krijgen en helemaal relaxed en blij. Zo fijn als een plannetje lukt.
Wat fijn voor zowel hond als man! En voor het gezin ook fijn om te weten dat hun hond goed terecht is gekomen. Heerlijk inderdaad als de puzzelstukjes zo goed in elkaar passen!
Door Aprilsnow
hannabelgje schreef:Meer dan een uur bezig geweest met het bakken van paleo banaanpannekoekjes. Ik had 5 bananen die op moesten. Voor heel de week ontbijt nu. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
+1 alleen zijn die van mij niet met banaan en gebruik ik ze als wrap.
hannabelgje schreef:Receptje?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
1 ei
125 ml amandelmelk
45 gr tapioca
15 gr kokosmeel (ik gebruik zelf kastanjemeel, vind ik persoonlijk minder korrelig)
1 tl olijfolie
snufje keltisch zeezout

Dit zou voor 2 grote wraps zijn maar ik haal er meer uit.
Vandaag heb ik een portie voor de hele week gemaakt (bovenstaande x6) voor 3 wraps per dag dus 15 wraps.
Voor manlief gooi ik wat kurkuma in de mix om meer smaak aan de wrap (pannenkoek dus) te geven.
Door Pauline
Ik heb zaterdag een workshop hondenmassage gehad. Was geweldig interessant en vooral heel leerzaam. Ach onze kleine Joris heeft maar zo'n piepklein bovenarmpje..., logisch natuurlijk, maar als je dan weet hoe je dat voelen kunt is het toch wel heel erg petit....

En aan het begin van de workshop hield ik even de Bordeaux dog van een vriendin (die er toevallig ook was) vast, keurig voet op de riem, want het is tenslotte geen teckel, maar op het moment dat zij wegliep en ik bezig was de riem los te laten trok Bisou als een malle aan de riem en plop daar ging mijn vinger..... :-X :-[ AUWWWW!!! Ik was nog wel zo bij positieven dat ik gauw ook mijn andere voet op de riem zette en "krak" mijn vinger terugplopte op de plek. Maar ik mocht dus vervolgens de workshop met één hand doen. Vriendin voel(t)de zich heel bezwaard, maar shit happens nou eenmaal. En het is mij eens en temeer duidelijk dat ik toch beter ben met teckels. ;D

Gisteren vinger getapet aan de andere vinger (leve de man die rugby heeft gespeeld en dit standaard moest doen omdat ze anders probeerde je vinger te knakken ::) ), maar de plak op de tape doet niet lief tegen mijn vel, dus dat moest er weer af. Vandaag gaat het alweer een heel stuk beter, kan geen draaiende beweging maken en niet knijpen maar voor de rest probeer ik hem zo normaal mogelijk te gebruiken. Met uiteraard traumeel in- en uitwending en dat werkt toch echt heel goed moet ik zeggen.

Vanmiddag maar eens proberen het geleerde in de praktijk te brengen. Gelukkig heeft Joris links klachten en is mijn rechterhand geblesseerd, dus mag die controleren en links masseren! :)
Door Kaio
Pauline schreef:Ik heb zaterdag een workshop hondenmassage gehad. Was geweldig interessant en vooral heel leerzaam. Ach onze kleine Joris heeft maar zo'n piepklein bovenarmpje..., logisch natuurlijk, maar als je dan weet hoe je dat voelen kunt is het toch wel heel erg petit....

En aan het begin van de workshop hield ik even de Bordeaux dog van een vriendin (die er toevallig ook was) vast, keurig voet op de riem, want het is tenslotte geen teckel, maar op het moment dat zij wegliep en ik bezig was de riem los te laten trok Bisou als een malle aan de riem en plop daar ging mijn vinger..... :-X :-[ AUWWWW!!! Ik was nog wel zo bij positieven dat ik gauw ook mijn andere voet op de riem zette en "krak" mijn vinger terugplopte op de plek. Maar ik mocht dus vervolgens de workshop met één hand doen. Vriendin voel(t)de zich heel bezwaard, maar shit happens nou eenmaal. En het is mij eens en temeer duidelijk dat ik toch beter ben met teckels. ;D

Gisteren vinger getapet aan de andere vinger (leve de man die rugby heeft gespeeld en dit standaard moest doen omdat ze anders probeerde je vinger te knakken ::) ), maar de plak op de tape doet niet lief tegen mijn vel, dus dat moest er weer af. Vandaag gaat het alweer een heel stuk beter, kan geen draaiende beweging maken en niet knijpen maar voor de rest probeer ik hem zo normaal mogelijk te gebruiken. Met uiteraard traumeel in- en uitwending en dat werkt toch echt heel goed moet ik zeggen.

Vanmiddag maar eens proberen het geleerde in de praktijk te brengen. Gelukkig heeft Joris links klachten en is mijn rechterhand geblesseerd, dus mag die controleren en links masseren! :)

Auw! Beterschap met het vingertje
Les 1 tot en met 10 grote hond: hoe houd ik de riem vast en hoe niet!
Geloof me ik doe ook nog wel eens iets stoms, zoals een vinger door de ring van de halsband of zo, en als je iets niet moet doen he ::)
Door Kaio
Hmm heb zojuist de sapcentrifuge (groentenmix voor de honden) vermoord. Doet niks meer ook na schoonmaken, zit ook een luchtje aan. Wilde ik die optillen zat ie erg vast aan zuigknoppen. Trek wat harder, bam lip kapot, flink bloeden. *Revene of the juicer *
Door eelke
Kaio schreef:Hmm heb zojuist de sapcentrifuge (groentenmix voor de honden) vermoord. Doet niks meer ook na schoonmaken, zit ook een luchtje aan. Wilde ik die optillen zat ie erg vast aan zuigknoppen. Trek wat harder, bam lip kapot, flink bloeden. *Revene of the juicer *

:-\ rip. En nu?
Door dinky89
Pauline schreef:Ik heb zaterdag een workshop hondenmassage gehad. Was geweldig interessant en vooral heel leerzaam. Ach onze kleine Joris heeft maar zo'n piepklein bovenarmpje..., logisch natuurlijk, maar als je dan weet hoe je dat voelen kunt is het toch wel heel erg petit....

Je zou ipv tape kunnen kijken of het helpt om met klein verband de vingers aan elkaar vast te zetten? Dat zit niet aan de huid vast. Even zoeken op vingerverband. Verder beterschap met je vinger!
Door Pauline
dinky89 schreef:Je zou ipv tape kunnen kijken of het helpt om met klein verband de vingers aan elkaar vast te zetten? Dat zit niet aan de huid vast. Even zoeken op vingerverband. Verder beterschap met je vinger!
Fysio heeft me getapet met sporttape en dat voelt goed vooralsnog. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door