Ik heb zaterdag een workshop hondenmassage gehad. Was geweldig interessant en vooral heel leerzaam. Ach onze kleine Joris heeft maar zo'n piepklein bovenarmpje..., logisch natuurlijk, maar als je dan weet hoe je dat voelen kunt is het toch wel heel erg petit....
En aan het begin van de workshop hield ik even de Bordeaux dog van een vriendin (die er toevallig ook was) vast, keurig voet op de riem, want het is tenslotte geen teckel, maar op het moment dat zij wegliep en ik bezig was de riem los te laten trok Bisou als een malle aan de riem en plop daar ging mijn vinger.....

AUWWWW!!! Ik was nog wel zo bij positieven dat ik gauw ook mijn andere voet op de riem zette en "krak" mijn vinger terugplopte op de plek. Maar ik mocht dus vervolgens de workshop met één hand doen. Vriendin voel(t)de zich heel bezwaard, maar shit happens nou eenmaal. En het is mij eens en temeer duidelijk dat ik toch beter ben met teckels.
Gisteren vinger getapet aan de andere vinger (leve de man die rugby heeft gespeeld en dit standaard moest doen omdat ze anders probeerde je vinger te knakken

), maar de plak op de tape doet niet lief tegen mijn vel, dus dat moest er weer af. Vandaag gaat het alweer een heel stuk beter, kan geen draaiende beweging maken en niet knijpen maar voor de rest probeer ik hem zo normaal mogelijk te gebruiken. Met uiteraard traumeel in- en uitwending en dat werkt toch echt heel goed moet ik zeggen.
Vanmiddag maar eens proberen het geleerde in de praktijk te brengen. Gelukkig heeft Joris links klachten en is mijn rechterhand geblesseerd, dus mag die controleren en links masseren!