Lizzy schreef:Uhuh...dan begint de ellende pas..is ze zwanger of niet? ja. nee. ja. nee....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk het ook, eerlijk gezegd!

*mompelt iets over hoeden en chocolade*

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:Uhuh...dan begint de ellende pas..is ze zwanger of niet? ja. nee. ja. nee....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk het ook, eerlijk gezegd!
Lizzy schreef:Nee, ik heb daar nog niet over geschrevenOke. Maar stel nou he, dat ze wat te nauw is. Er is toch een grens tussen te nauw en t gaat echt niet, en te nauw, au au au au. Zeg maar. In het laatste geval, haakt die reu toch gewoon vast, is het afzien, maar is je teef vervolgens waarschijnlijk gewoon drachtig, zonder dat je er wat aan kunt doen? Hoe had je dat gezien bij een natuurlijke dekking?![]()
Ik ben er wel over begonnen vandaag. Ze hebben vandaag met de scope gekeken. En daarmee kunnen ze niet 100% goed bepalen of ze werkelijk nauw is of niet, omdat de buis van de scope wel dunner is dan de piemel van een hond. Wat deze dierenarts zei is dat de scope er meer dan soepel en makkelijk in ging en ze kon de scope ook heel makkelijk alle kanten op kon bewegen in de vagina (en dan kijken ze niet alleen naar het begin en eind van de vagina maar vooral ook naar de wanden, dus opzij). Zij verwacht niet dat zij te nauw zou zijn voor een natuurlijke dekking maar dat als ik dat zeker wil weten, moest zij een manueel inwendig onderzoek doen. Dit is sowieso een onprettig onderzoek en zij vroeg zich dan ook af of we dat in dit stadium moesten doen te meer daar zij geen reden had om aan te nemen dat ze te nauw zou zijn. Omdat ze nog geïnsemineerd moet worden, vonden we allemaal dat we nu geen pijnlijke toestanden moesten hebben aan d'r doos. Morgen of overmorgen, voor de inseminatie, overleggen we weer even.
Martine-Tom schreef:Uhuh...dan begint de ellende pas..is ze zwanger of niet? ja. nee. ja. nee....Wat doe jij, hoed of chocolade? Ronde twee
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*mompelt iets over hoeden en chocolade*
eelke schreef:Oke. Maar stel nou he, dat ze wat te nauw is. Er is toch een grens tussen te nauw en t gaat echt niet, en te nauw, au au au au. Zeg maar. In het laatste geval, haakt die reu toch gewoon vast, is het afzien, maar is je teef vervolgens waarschijnlijk gewoon drachtig, zonder dat je er wat aan kunt doen? Hoe had je dat gezien bij een natuurlijke dekking?Ik heb 'm drie keer gelezen en ik begrijp niet wat je vraag is
Lizzy schreef:Wat doe jij, hoed of chocolade? Ronde tweeJoh dan ruilen we om, pak ik de hoed dit keer, krijg jij de choco
Martine-Tom schreef:Joh dan ruilen we om, pak ik de hoed dit keer, krijg jij de chocoOK, goeie deal
Lizzy schreef:Ik heb 'm drie keer gelezen en ik begrijp niet wat je vraag isNou, er zijn honden te nauw, zoals ik hier eerder las, dan past die piemel er gewoon niet in. Dus geen natuurlijke dekking mogelijk.
eelke schreef:Nou, er zijn honden te nauw, zoals ik hier eerder las, dan past die piemel er gewoon niet in. Dus geen natuurlijke dekking mogelijk.Als je dat zeker wil weten vóór een natuurlijke dekking kan je dan ook onderzoek laten doen door de da, voorafgaand aan de dekking, neem ik aan.
Maar er zijn ook honden, die iets te nauw zijn, dan past die piemel net wel, en dan krijg je van die horror dekkingen, waarbij de teef het uitschreeuwt van de pijn.
In geval van het laatste, is je teef waarschijnlijk wel drachtig, dus wel nakomelingen. Maar, blijkbaar is het heel belangrijk voor jou dat je niet wil fokken met een teef die te nauw is. Maar dat was dan wel gebeurd.
Ik probeer een beetje uit te zoeken waarom het zo belangrijk is, wel te nauw of niet.
Snap je me nu beter?
eelke schreef:Nou, er zijn honden te nauw, zoals ik hier eerder las, dan past die piemel er gewoon niet in. Dus geen natuurlijke dekking mogelijk.Ja, ik snap volgens mij wat je bedoelt.
Maar er zijn ook honden, die iets te nauw zijn, dan past die piemel net wel, en dan krijg je van die horror dekkingen, waarbij de teef het uitschreeuwt van de pijn.
In geval van het laatste, is je teef waarschijnlijk wel drachtig, dus wel nakomelingen. Maar, blijkbaar is het heel belangrijk voor jou dat je niet wil fokken met een teef die te nauw is. Maar dat was dan wel gebeurd.
Ik probeer een beetje uit te zoeken waarom het zo belangrijk is, wel te nauw of niet.
Snap je me nu beter?
Hope schreef:Als je dat zeker wil weten vóór een natuurlijke dekking kan je dan ook onderzoek laten doen door de da, voorafgaand aan de dekking, neem ik aan.Ik ben met Bisq voor de begeleiding naar Sleeuwijk geweest en daar testen ze dit zeker niet. Het is echt geen leuk onderzoek hoor, waarbij ze met een vinger in een handschoen zonder enig glijmiddel hoppa naar binnen gaan. En dit heeft plaats gevonden op dag 1, dat is vergelijkbaar met als je als jong meisje voor het eerst sex hebt met een jongen die zeer fors geschapen is, zonder enig voorspel
Lizzy schreef:Ik ben met Bisq voor de begeleiding naar Sleeuwijk geweest en daar testen ze dit zeker niet. Het is echt geen leuk onderzoek hoor, waarbij ze met een vinger in een handschoen zonder enig glijmiddel hoppa naar binnen gaan. En dit heeft plaats gevonden op dag 1, dat is vergelijkbaar met als je als jong meisje voor het eerst sex hebt met een jongen die zeer fors geschapen is, zonder enig voorspelNee, ik zou het ook niet doen hoor, standaard. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je écht twijfelt of het gaat passen voordat je natuurlijk laat dekken, je liever eerst laat testen om zeker te weten dat een hond niet verkracht wordt zonder dat je het nog kan stoppen. Want dat weet je met een da natuurlijk wel altijd heel zeker.. Ik begrijp dat ze dit onderzoek moeten uitvoeren, het is om te kijken of KI uberhaupt wel kan, maar het is echt heel erg niet leuk en ze doen dat Godzijdank niet standaard.
eelke schreef:Oké, duidelijk, naar die gedachtegang was ik op zoek.Ik denk dat het komt omdat het niet abnormaal is dat teefjes een dekking niet perse altijd leuk vinden. Niet voor niets krijgen sommige een snuitje om (om te voorkomen dat ze de dekreu verwonden). Niet voor niets zijn er dek-meesters. Het gaat gewoon niet altijd even soepel, makkelijk of vanzelf maar ik denk dat alles wat niet makkelijk gaat of niet vanzelf gaat binnen de fokkerij: daar wordt niet zo makkelijk over gesproken.
Op zich vind ik het wel een bijzondere, want ik was me helemaal niet zo bewust van scenario 2, en ik heb er andere fokkers hier bv ook nog nooit over gehoord. Althans, niet dat ik het onthouden heb.