Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Lizzy schreef::biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik denk het ook, eerlijk gezegd!
Uhuh...dan begint de ellende pas..is ze zwanger of niet? ja. nee. ja. nee....
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

*mompelt iets over hoeden en chocolade* ;D
Door eelke
Lizzy schreef:Nee, ik heb daar nog niet over geschreven :-*

Ik ben er wel over begonnen vandaag. Ze hebben vandaag met de scope gekeken. En daarmee kunnen ze niet 100% goed bepalen of ze werkelijk nauw is of niet, omdat de buis van de scope wel dunner is dan de piemel van een hond. Wat deze dierenarts zei is dat de scope er meer dan soepel en makkelijk in ging en ze kon de scope ook heel makkelijk alle kanten op kon bewegen in de vagina (en dan kijken ze niet alleen naar het begin en eind van de vagina maar vooral ook naar de wanden, dus opzij). Zij verwacht niet dat zij te nauw zou zijn voor een natuurlijke dekking maar dat als ik dat zeker wil weten, moest zij een manueel inwendig onderzoek doen. Dit is sowieso een onprettig onderzoek en zij vroeg zich dan ook af of we dat in dit stadium moesten doen te meer daar zij geen reden had om aan te nemen dat ze te nauw zou zijn. Omdat ze nog geïnsemineerd moet worden, vonden we allemaal dat we nu geen pijnlijke toestanden moesten hebben aan d'r doos. Morgen of overmorgen, voor de inseminatie, overleggen we weer even.
Oke. Maar stel nou he, dat ze wat te nauw is. Er is toch een grens tussen te nauw en t gaat echt niet, en te nauw, au au au au. Zeg maar. In het laatste geval, haakt die reu toch gewoon vast, is het afzien, maar is je teef vervolgens waarschijnlijk gewoon drachtig, zonder dat je er wat aan kunt doen? Hoe had je dat gezien bij een natuurlijke dekking?
Door Lizzy
Martine-Tom schreef:Uhuh...dan begint de ellende pas..is ze zwanger of niet? ja. nee. ja. nee....
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

*mompelt iets over hoeden en chocolade* ;D
Wat doe jij, hoed of chocolade? Ronde twee :biggrin2:
Door Lizzy
eelke schreef:Oke. Maar stel nou he, dat ze wat te nauw is. Er is toch een grens tussen te nauw en t gaat echt niet, en te nauw, au au au au. Zeg maar. In het laatste geval, haakt die reu toch gewoon vast, is het afzien, maar is je teef vervolgens waarschijnlijk gewoon drachtig, zonder dat je er wat aan kunt doen? Hoe had je dat gezien bij een natuurlijke dekking?
Ik heb 'm drie keer gelezen en ik begrijp niet wat je vraag is :biggrin2:
Door eelke
Lizzy schreef:Ik heb 'm drie keer gelezen en ik begrijp niet wat je vraag is :biggrin2:
Nou, er zijn honden te nauw, zoals ik hier eerder las, dan past die piemel er gewoon niet in. Dus geen natuurlijke dekking mogelijk.

Maar er zijn ook honden, die iets te nauw zijn, dan past die piemel net wel, en dan krijg je van die horror dekkingen, waarbij de teef het uitschreeuwt van de pijn.

In geval van het laatste, is je teef waarschijnlijk wel drachtig, dus wel nakomelingen. Maar, blijkbaar is het heel belangrijk voor jou dat je niet wil fokken met een teef die te nauw is. Maar dat was dan wel gebeurd.
Ik probeer een beetje uit te zoeken waarom het zo belangrijk is, wel te nauw of niet.

Snap je me nu beter?
Door Hope
eelke schreef:Nou, er zijn honden te nauw, zoals ik hier eerder las, dan past die piemel er gewoon niet in. Dus geen natuurlijke dekking mogelijk.

Maar er zijn ook honden, die iets te nauw zijn, dan past die piemel net wel, en dan krijg je van die horror dekkingen, waarbij de teef het uitschreeuwt van de pijn.

In geval van het laatste, is je teef waarschijnlijk wel drachtig, dus wel nakomelingen. Maar, blijkbaar is het heel belangrijk voor jou dat je niet wil fokken met een teef die te nauw is. Maar dat was dan wel gebeurd.
Ik probeer een beetje uit te zoeken waarom het zo belangrijk is, wel te nauw of niet.

Snap je me nu beter?
Als je dat zeker wil weten vóór een natuurlijke dekking kan je dan ook onderzoek laten doen door de da, voorafgaand aan de dekking, neem ik aan.
Door Lizzy
eelke schreef:Nou, er zijn honden te nauw, zoals ik hier eerder las, dan past die piemel er gewoon niet in. Dus geen natuurlijke dekking mogelijk.

Snap je me nu beter?
Ja, ik snap volgens mij wat je bedoelt.

Volgens mij heeft het mijn allergie te maken voor fokken met rashonden die niet meer zelfstandig kunnen voortplanten. Ik vind dat he-le-maal niks. Ik heb nu diverse honden in de kliniek in Sleeuwijk en in Eersel gezien waarbij reu en teef beide aanwezig zijn en waar sperma afgenomen moet worden en bij de teef in moet worden gebracht omdat ze fysiek niet meer in staat zijn om te dekken.

Frou Frou lijkt niet dermate nauw (want daar hebben we zeker over gesproken) dat een dekking niet mogelijk is maar het zou een probleem kunnen geven en dan hebben we het over horror scenario nummer 2. Wat voor mij reden zou zijn om huilend naar huis te rennen. Maar ja, als het tot een geslaagde dekking is gekomen: dan ga je waarschijnlijk met pups naar huis. Als het echter zou leiden tot een verkrachting die nog te stoppen is: dan zou ik er dus mee stoppen. Dan gaat smurfje ongedekt weer mee naar huis en dan trekken we de stekker uit het plan, want ik ga mijn teefje niet tegen wil en dank laten verkrachten.

Maar ja goed, dat is dus met KI niet aan de orde.....

Ik wil dus weten of zij in categorie 1 valt. Dat lijkt vooralsnog niet aan de orde. Dan valt zij mogelijk eerder in categorie 2. En dat gaan we morgen/overmorgen bespreken. Liever heb ik dat ze in categorie 3 valt, zoals haar moeder. Die vond gedekt worden gewoon heul leuk.
Door Lizzy
Hope schreef:Als je dat zeker wil weten vóór een natuurlijke dekking kan je dan ook onderzoek laten doen door de da, voorafgaand aan de dekking, neem ik aan.
Ik ben met Bisq voor de begeleiding naar Sleeuwijk geweest en daar testen ze dit zeker niet. Het is echt geen leuk onderzoek hoor, waarbij ze met een vinger in een handschoen zonder enig glijmiddel hoppa naar binnen gaan. En dit heeft plaats gevonden op dag 1, dat is vergelijkbaar met als je als jong meisje voor het eerst sex hebt met een jongen die zeer fors geschapen is, zonder enig voorspel :-X . Ik begrijp dat ze dit onderzoek moeten uitvoeren, het is om te kijken of KI uberhaupt wel kan, maar het is echt heel erg niet leuk en ze doen dat Godzijdank niet standaard.
Door eelke
Oké, duidelijk, naar die gedachtegang was ik op zoek.

Op zich vind ik het wel een bijzondere, want ik was me helemaal niet zo bewust van scenario 2, en ik heb er andere fokkers hier bv ook nog nooit over gehoord. Althans, niet dat ik het onthouden heb.
Door Hope
Lizzy schreef:Ik ben met Bisq voor de begeleiding naar Sleeuwijk geweest en daar testen ze dit zeker niet. Het is echt geen leuk onderzoek hoor, waarbij ze met een vinger in een handschoen zonder enig glijmiddel hoppa naar binnen gaan. En dit heeft plaats gevonden op dag 1, dat is vergelijkbaar met als je als jong meisje voor het eerst sex hebt met een jongen die zeer fors geschapen is, zonder enig voorspel :-X . Ik begrijp dat ze dit onderzoek moeten uitvoeren, het is om te kijken of KI uberhaupt wel kan, maar het is echt heel erg niet leuk en ze doen dat Godzijdank niet standaard.
Nee, ik zou het ook niet doen hoor, standaard. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je écht twijfelt of het gaat passen voordat je natuurlijk laat dekken, je liever eerst laat testen om zeker te weten dat een hond niet verkracht wordt zonder dat je het nog kan stoppen. Want dat weet je met een da natuurlijk wel altijd heel zeker.

Maar goed,ndan praat je denk ik al over andere rassen, waar je vaak om meerdere redenen niet moet willen fokken.
Het komt nu wel heel dicht bij hoor, zo spannend! En ja die voetjes omhoog kun je wel vergeten hoor. Straks is het wel of niet zwangeren natuurlijk mevrouw in de watten leggen en natuurlijk ook de vraag, worden het er 6 of 12.
Maar ik leef in ieder geval met jullie mee, vind het rete spannend!
Door Lizzy
eelke schreef:Oké, duidelijk, naar die gedachtegang was ik op zoek.

Op zich vind ik het wel een bijzondere, want ik was me helemaal niet zo bewust van scenario 2, en ik heb er andere fokkers hier bv ook nog nooit over gehoord. Althans, niet dat ik het onthouden heb.
Ik denk dat het komt omdat het niet abnormaal is dat teefjes een dekking niet perse altijd leuk vinden. Niet voor niets krijgen sommige een snuitje om (om te voorkomen dat ze de dekreu verwonden). Niet voor niets zijn er dek-meesters. Het gaat gewoon niet altijd even soepel, makkelijk of vanzelf maar ik denk dat alles wat niet makkelijk gaat of niet vanzelf gaat binnen de fokkerij: daar wordt niet zo makkelijk over gesproken.
Door Lizzy
Moet je trouwens kijken hoe toevallig! Een gunstig voorteken noem ik dit!

Omdat het gisteren toch wel spannend werd, besloten we in Eersel te blijven om de progesteron uitslag af te wachten. We reden eerst naar een tankstation (fijne auto hoor, maar sjeesus, wat zuipt tie :-X ) en daarna terug naar het dorp om koffie met appelgebak te gaan eten (echt het lekkerste appelgebak dat ik ooit gegeten heb!). Toen we terug het dorp in reden, reden we echt tegen dit cafeetje aan. Nou, kijk eens naar het bord op de gevel.

Guinness! De naam van de papa van dit nestje (en ook vernoemd naar dit bier):

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door