Anne in Duitsland schreef:
En denkt Trump nou echt dat er elders in de wereld geen onderzoek wordt gedaan dat in het Engels wordt gepubliceerd en dus toegankelijk is voor de Amerikaanse lezer?
Ik geloof nooit dat het Amerikaanse volk dit langdurig pikt. Het is wachten op de opstand. Maar goed, dan stuurt Trump 'the Feds' er waarschijnlijk wel op af, zoals hij al een keer dreigde (in Chicago, geloof ik). 
Ik had na zijn speech nét na de verkiezingen nog een beetje de hoop dat hij wat in zou binden, maar die hoop is weg ondertussen. Wat een vreemde, amelige, angstaanjagende man.
Ik las vandaag een artikel waarin stond dat er een aantal wetswijzigingen waren voorgesteld door Obama, betreffende dierenwelzijn. Het ging daarbij ondermeer over de Tennessee Walking Horses. Die worden in de US zwaar mishandeld om te presteren. Het was er bijna door maar Obama kwam net wat tijd verkocht. Trump heeft aangegeven er geen aandacht aan te willen besteden. Dat is een hele zware klap voor de paarden daar, een héle zware.
Ik moet alleen mog even checken of het inderdaad klopt. Ik weet niet of het van een betrouwbare bron was. Maar als het waar is dan is de wereld vandaag vijftig jaar terug in de tijd gestapt als het om die paarden gaat.