Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Cathelijn schreef:Weet iemand hoe dat nou werkt daar? Hoe kan hij in zijn eentje zo snel al die afspraken van Obama ongedaan maken? Of is dit een soort wetsvoorstel dat nog moet worden goedgekeurd?

Over de pijplijn;

https://www.washingtonpost.com/news/ene ... e06b485133

Het is dus meer zo dat hij obstakels uit de weg wil ruimen door milieuregels op te heffen, waarbij het nog maar de vraag is of dat lukt, want die zijn deels in wetten vastgelegd en de kan hij niet zomaar aan de kant schuiven - althans dat mag je toch hopen.....
Cathelijn schreef:Weet iemand hoe dat nou werkt daar? Hoe kan hij in zijn eentje zo snel al die afspraken van Obama ongedaan maken? Of is dit een soort wetsvoorstel dat nog moet worden goedgekeurd?
Omdat Obama met een Republikeins congres en Huis van Afgevaardigden te maken had die principieel al zijn voorstellen tegenhielden, heeft hij veel zaken per presidentieel decreet geregeld. Dat zijn geen wetten. Presidentieel decreten kunnen door de volgende president met een nieuw decreet ongedaan gemaakt worden. Het stoppen van de bouw van de pijpleidingen door Obama was per decreet geregeld. Obamacare is een wet (the affordable care act), die er doorkwam toen de democraten nog wel een meerderheid hadden in de beide Huizen. Het zal Trump enige tijd en moeite kosten om die wet te vervangen, maar in zijn voordeel werkt dat zowel Congres als Huis Republikeins zijn.

Overigens las ik vanmorgen dat Mr. President vandaag het startschot gaat geven voor de bouw van de muur aan de Mexicaanse grens en gisteren, zo las ik op de site van de Washington Post, heeft deze man met narcistische trekje de dag waarop hij geïnaugureerd werd uitgeroepen tot feestdag.

Er staat ons nog heel wat te gebeuren.
Ik had me voor de inauguratie zo voorgenomen om hem een kans te geven. Maar dat heeft nog geen 24 uur stand gehouden. Oh, ik vind het echt verschrikkelij, om te huilen.

- Feiten ontkennen/verdraaien (alternatieve waarheid)
- Terugdraaien van milieu beschermende maatregelen en zo de weg vrij maken voor o.a. de oliepijplijn door (heilig)gebied van de Indianen
- Obamacare is hier en daar niet goed, maar afschaffen is niet de weg
- Uitbreiden van de uitgaven voor het leger
- Israël de uitbreiding van bestaande en bouw van nieuwe nederzettingen op Palestijns gebied toestaan

Bovenste vind ik denk ik de allerergste vooral omdat het heel eng is, maar die andere punten doen er niet voor onder...

Enige positieve is misschien het terugtrekken van TTP en TTIP tenminste als er niet iets veel ergers voor in de plaats komt.
src_esther schreef:Ik had me voor de inauguratie zo voorgenomen om hem een kans te geven. Maar dat heeft nog geen 24 uur stand gehouden. Oh, ik vind het echt verschrikkelij, om te huilen.

- Terugdraaien van milieu beschermende maatregelen en zo de weg vrij maken voor o.a. de oliepijplijn door (heilig)gebied van de Indianen
- Israël de uitbreiding van bestaande en bouw van nieuwe nederzettingen op Palestijns gebied toestaan

Bovenste vind ik denk ik de allerergste vooral omdat het heel eng is, maar die andere punten doen er niet voor onder...

Enige positieve is misschien het terugtrekken van TTP en TTIP tenminste als er niet iets veel ergers voor in de plaats komt.

En niet te vergeten: de censuur die hij nu al aan het opleggen is. Ik las net dat de officiele twitteraccount van een of andere overheidsinstantie (National Parks oid) was geblokkeerd omdat die iets hadden geschreven over climate change wat Trump niet beviel. :-X
src_esther schreef:Ik had me voor de inauguratie zo voorgenomen om hem een kans te geven. Maar dat heeft nog geen 24 uur stand gehouden. Oh, ik vind het echt verschrikkelij, om te huilen.

Nou, dat had ik dus ook. Hij was nu eenmaal verkozen en ik hoopte dat het wel mee ging vallen. Niet dus.

Die muur hé, ik vraag me af hoeveel eigenbelang daar in zit. Hij heeft zoveel bouwbedrijven en hij gaat investeren in infrastructuur en een muur laten bouwen. Grote kans dat hij daar weer een groot bedrag van in zijn eigen zak schuift :-X
Anne in Duitsland schreef:

En niet te vergeten: de censuur die hij nu al aan het opleggen is. Ik las net dat de officiele twitteraccount van een of andere overheidsinstantie (National Parks oid) was geblokkeerd omdat die iets hadden geschreven over climate change wat Trump niet beviel. :-X
Oh echt?! Maar er is toch altijd nog zo iets als vrijheid van meningsuiting? Maar ja, dit was dan schijnbaar een overheidsinstantie :-\
Brrrrr, wat heeft zo'n kwal dan toch akelig veel macht.
Hope schreef:Oh echt?! Maar er is toch altijd nog zo iets als vrijheid van meningsuiting? Maar ja, dit was dan schijnbaar een overheidsinstantie :-\
Brrrrr, wat heeft zo'n kwal dan toch akelig veel macht.
Vrijheid van meningsuiting? Dat geldt waarschijnlijk alleen voor Trump en consorten en hun aanhangers?...
Wat ik echt eng vind is hoeveel macht de VS heeft in de IT wereld. Veel mail, office en sociale media zitten in Amerika :-X
Ik vrees voor de invloed van Trump daarop, vrees dat zo'n twitteraccount (tijdelijk) offline halen een enge ontwikkeling :(
Trump wil een aantal marteltechnieken opnieuw invoeren tegen de verdachten van terrorisme :-X
Zoals waterboarden. Hij vindt dat je vuur met vuur moet bestrijden en dat deze technieken bewezen hebben te werken :-X :-X :-X

Die man is. Echt. Knettergek.
Ooh echt, ik vind dit zó erg. Er zullen vast niet allemaal lieverdjes tussen zitten die gevnangen worden genomen maar kom op zeg, martelen is toch gewoon een no-go.
En de grote nieuwe moderne dictatuur is geboren!

Kunnen ze samen in het bubbelbad gaan zitten met poetin en erdogan met een hoop pussy's erbij om te grabben :-X :-X :-X
Ik weet niet wat dat moet gaan worden maar eh dit gaat niet goed!
dinky89 schreef:De censuur voor milieu organisaties is er inmiddels ook: http://www.nu.nl/buitenland/4418163/tru ... catie.html
:-X

En denkt Trump nou echt dat er elders in de wereld geen onderzoek wordt gedaan dat in het Engels wordt gepubliceerd en dus toegankelijk is voor de Amerikaanse lezer? ::)

Ik geloof nooit dat het Amerikaanse volk dit langdurig pikt. Het is wachten op de opstand. Maar goed, dan stuurt Trump 'the Feds' er waarschijnlijk wel op af, zoals hij al een keer dreigde (in Chicago, geloof ik). :-X
Anne in Duitsland schreef::-X

En denkt Trump nou echt dat er elders in de wereld geen onderzoek wordt gedaan dat in het Engels wordt gepubliceerd en dus toegankelijk is voor de Amerikaanse lezer? ::)

Ik geloof nooit dat het Amerikaanse volk dit langdurig pikt. Het is wachten op de opstand. Maar goed, dan stuurt Trump 'the Feds' er waarschijnlijk wel op af, zoals hij al een keer dreigde (in Chicago, geloof ik). :-X
Ik had na zijn speech nét na de verkiezingen nog een beetje de hoop dat hij wat in zou binden, maar die hoop is weg ondertussen. Wat een vreemde, amelige, angstaanjagende man.

Ik las vandaag een artikel waarin stond dat er een aantal wetswijzigingen waren voorgesteld door Obama, betreffende dierenwelzijn. Het ging daarbij ondermeer over de Tennessee Walking Horses. Die worden in de US zwaar mishandeld om te presteren. Het was er bijna door maar Obama kwam net wat tijd verkocht. Trump heeft aangegeven er geen aandacht aan te willen besteden. Dat is een hele zware klap voor de paarden daar, een héle zware. :'(
Ik moet alleen mog even checken of het inderdaad klopt. Ik weet niet of het van een betrouwbare bron was. Maar als het waar is dan is de wereld vandaag vijftig jaar terug in de tijd gestapt als het om die paarden gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door