Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Envie schreef:Gisteren de sociale poes laten kennismaken. Wel veilig in de bench gehouden om te zien hoe een eerste reactie zou zijn. Ze hebben heel relaxed aan elkaars kopje zitten snuffelen en Bram ging daarna kopjes geven aan de tralies. Vandaag mag de viking eens kennismaken op dezelfde manier.
Anne in Duitsland schreef:Zou je niet eerst de sociale poes wat langer (dus ook buiten de bench) kunnen laten kennsimaken, zodat die twee alvast vertrouwd zijn met elkaar voordat de viking ertussen komt? Ik weet niet wat de juiste manier is, dat verschilt nogal per kat, maar als de kennismaking tussen de eerste twee goed is verlopen, zou ik dat geloof ik eerst uitbouwen, voordat nummer drie misschien roet in het eten gooit. Weet niet.Ik denk er ook zo over.
Wel fijn dat de kennismaking goed verliep!
Envie schreef:Helaas...is Bram vertrokkenWat heb je hem gevoerd al die tijd? Is het mogelijk een schaaltje met dat voer buiten te zetten voor hem? Dan kan het best zijn dat hij regelmatig even komt aanwippen. Of als het regent.Van de week hem na 7 weken naar buiten gelaten. De eerste twee dagen wilde hij niet eens. De derde dag ging hij kort naar buiten en weer terug. De volgende dag ging hij weer naar buiten. Liep een stukje verder, snuffelde rustig rond, hield contact met mij. Ineens was hij weg. Had toch gehoopt dat hij weer terug zou komen, maar de afstand naar zijn oude huis is natuurlijk maar een klein stukje. Ik laat het maar zo. Hem ophalen en nog maanden vast houden zie ik niet zitten. Dag Bram, je was een lieve logé, ik zie je vast nog wel eens op muizenjacht in de weilanden achter ons.
pearlsofpassion schreef:Ik denk inderdaad dat het gewoon te kort was. Zijn instinct staat nog ingesteld op de boerderij. En als die dichtbij is, is dat gemakkelijk om zich te vergissen. Ik vind het wel jammer dat je hem niet gaat halen. Zeker als hij niet eens naar buiten wilde en contact zocht. Hij was misschien wel gelukkiger bij jou dan ginder. Ik had hem gewoon tot de lente binnen gehouden...Hem even gaan halen is geen optie. Ik heb hem zien lopen, hij holde direkt weg. Zijn schuwe kant in actie. Tot de lente binnen houden ook geen optie. Ik had hem niet in huis maar in de schuur-met-garage. Hier in huis wonen onze eigen katten en twee honden. Absoluut geen omgeving voor een schuwe buiten kat om te wennen. Ik had hem heel rustig stapje voor stapje aan nieuwe dingen willen laten wennen. Het heeft drie weken geduurd voor hij aan mij gewend was.