Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

dinky89 schreef:Las net een bericht over de vorige keer dat de VS heeft geroepen voor en door Amerikanen qua economie. Het gevolg was dat de wereld nog dieper in een economische crisis kwam en de prijzen in de VS skyhigh gingen. Productie terughalen naar de VS en hoge importkosten voor het buitenland werkten toen juist averechts. http://nos.nl/l/2154120
Typisch een geval dat populistisch mooi klinkt maar in de praktijk hopeloos verkeerd uit kan pakken. Hopelijk kunt meneer Trump de geschiedenis en maakt hij niet diezelfde fout :-X
Gisteren in Nieuwsuur zag ik Robert Kaplan voorbijkomen, die had het inderdaad over de jaren '30.
Ach die jaren '30. Mooie tijd toch? Met nog meet crisis enzo. Kwam een hele mooie oorlog uitvoort ook... Ik hoop dat we niet de volgende crisis induikelen en er ook geen oorlog komt.
Hadden die stomme democraten maar een fatsoenlijke kandidaat gekozen.
Boeffie Blafmans schreef:De andere uitspraak die ik interessant vind is dat hij benoemt dat een kleine club mensen, ten koste van een heleboel mensen in de onderlagen, rijk zijn geworden over de ruggen van. Hij linkt die club aan Washington. En hij zegt dit te willen veranderen door het land terug te geven aan het volk. Ik weet niet precies hoe hij dit ziet, welke club mensen hij bedoelt, daar ben ik nieuwsgierig naar. Wat voor stappen hij op dit gebied zal gaan zetten. Het zou mooi zijn als hij het systeem van de Federal Reserve aanpakt. Gezien de mensen die hij heeft aangesteld lijkt deze kans klein (oa mensen uit het bankenwezen), maar toch, hij heeft al in verschillende speeches gesproken over die kleine club rijke mensen die alles bepalen. Dus ik ben benieuwd. Als hij niets aan de fed doet, verandert er verder niks, Clinton had dit zeker ook niet gedaan.
Zo raar dat hij de mensen op wist te jutten met dat 'happy few uit Washington'-verhaal en vervolgens stelt hij allemaal vreslijke rijke mensen aan die niet bepaald op de 'normale man' lijken die hij de macht terug zou geven...
src_esther schreef:Zo raar dat hij de mensen op wist te jutten met dat 'happy few uit Washington'-verhaal en vervolgens stelt hij allemaal vreslijke rijke mensen aan die niet bepaald op de 'normale man' lijken die hij de macht terug zou geven...
Raar vind ik het niet. Maar wie hij allemaal aanstelt is idd bedenkelijk. Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat je geen aardappelboer in de raad van de fed gaat stoppen. It takes one to know one, natuurlijk. Ik vermoed dat er niets gaat veranderen, dat hij uiteindelijk uit dezelfde pot nat blijkt te komen, maar ik hoop dat er wel een aantal dingen gaan veranderen. Soms is er een draak nodig om een andere draak te verslaan.
Boeffie Blafmans schreef:Raar vind ik het niet. Maar wie hij allemaal aanstelt is idd bedenkelijk. Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat je geen aardappelboer in de raad van de fed gaat stoppen. It takes one to know one, natuurlijk. Ik vermoed dat er niets gaat veranderen, dat hij uiteindelijk uit dezelfde pot nat blijkt te komen, maar ik hoop dat er wel een aantal dingen gaan veranderen. Soms is er een draak nodig om een andere draak te verslaan.

Eens! Of anders gezegd: "Met boeven vang je boeven".
Borke schreef:Tsja de geliefde Kennedy ging vreemd, maar deed het stiekem....
Is dat politiek correcter?

Nieuws wat we hier zien wordt uitvergroot.
Ik word niet vrolik van "grab them by the pussy" maar laten we eens zien wat hij presteert als president. Daar weten we nog niets van.
Nee hoor, je begrijpt me verkeerd.
Wat ik bedoel is dat Bush handelde vanuit belangenverstrengeling met bedrijven, die deed dat stiekem.
Dat Trump gewoon openlijk weigert zijn bedrijf in een trust te doen, maakt het niet minder fout.
Stiekem is niet correcter, openlijk maakt het niet minder fout.

Ik moet aan Jos van Rey denken, de Zonnekoning van Roermond. Die begon als anti-establishment, schopte tegen heilige huisjes, kreeg heel veel goeds gedaan voor de stad. Maaaaar hij deed ook dingen die niet netjes zijn: als jij je openlijk laat fêteren door vriendjes in de bouw en jij hebt de portefeuille rondom bouwzaken van de gemeente, is dat net zo goed niet netjes als wanneer je dat stiekem doet. Het rare is dat niemand meer het lef had om dat tegen hem te zeggen. En daardoor kreeg hij steeds meer macht en ging steeds meer zijn eigen ding doen. Toen ging het fout.

En dat vind ik het enge aan Trump; hij heeft geld, macht, krijgt nu nog meer macht, zegt onredelijke dingen en stelt vriendjes aan die uit hetzelfde hout gesneden zijn. En wekt niet de indruk om te willen luisteren naar mensen die kritiek hebben op hem. En dat is eng bij iemand op zo'n positie. Da's hoe ik er vanaf hier tegenaan kijk
Siberienne schreef:Nee hoor, je begrijpt me verkeerd.
Wat ik bedoel is dat Bush handelde vanuit belangenverstrengeling met bedrijven, die deed dat stiekem.
Dat Trump gewoon openlijk weigert zijn bedrijf in een trust te doen, maakt het niet minder fout.
Stiekem is niet correcter, openlijk maakt het niet minder fout.

Ik moet aan Jos van Rey denken, de Zonnekoning van Roermond. Die begon als anti-establishment, schopte tegen heilige huisjes, kreeg heel veel goeds gedaan voor de stad. Maaaaar hij deed ook dingen die niet netjes zijn: als jij je openlijk laat fêteren door vriendjes in de bouw en jij hebt de portefeuille rondom bouwzaken van de gemeente, is dat net zo goed niet netjes als wanneer je dat stiekem doet. Het rare is dat niemand meer het lef had om dat tegen hem te zeggen. En daardoor kreeg hij steeds meer macht en ging steeds meer zijn eigen ding doen. Toen ging het fout.

En dat vind ik het enge aan Trump; hij heeft geld, macht, krijgt nu nog meer macht, zegt onredelijke dingen en stelt vriendjes aan die uit hetzelfde hout gesneden zijn. En wekt niet de indruk om te willen luisteren naar mensen die kritiek hebben op hem. En dat is eng bij iemand op zo'n positie. Da's hoe ik er vanaf hier tegenaan kijk
Oh de naam "van Rey" die moet je hier niet laten vallen!! Want hier (Weert) zijn ze stik jaloers op Roermond. Want zij hebben het outlet en wij niet etc. En dat allemaal door van Rey.
src_esther schreef:Ik kan me toch herinneren dat daar meteen na de bekendmaking van de uitslag uitgebreid over is bericht.
Misschien was dat via een te links kanaal zodat je het niet hebt meegekregen?
Geen idee wat je daar mee wil zeggen. Maar ik reageer er verder maar niet op.
Mieke L. schreef:
Ja die vond ik erg goed. ;D

Maar pfff , de pijpleiding door het indianen reservaat is al een feit. Steun voor abortushulp pleite. Obamacare pleite. Zal me benieuwen ::)
Ik vond die vent al eng toen ie (hoelang geleden is het al met dat tv programma van hem? ) op tv kwam met aprentice oid? Kon hem echt niet zien of luchten, mega narcist. Kan zo de van dale in, als beste uitleg van het woord, zie Trump .
Dus ik zal maar een grote kei gaan zoeken om me te verschuilen de komende 4 jaar. Wat een griezel is me dat toch!
Kaio schreef:Ja die vond ik erg goed. ;D

Maar pfff , de pijpleiding door het indianen reservaat is al een feit. Steun voor abortushulp pleite. Obamacare pleite. Zal me benieuwen ::)
Ik vond die vent al eng toen ie (hoelang geleden is het al met dat tv programma van hem? ) op tv kwam met aprentice oid? Kon hem echt niet zien of luchten, mega narcist. Kan zo de van dale in, als beste uitleg van het woord, zie Trump .
Dus ik zal maar een grote kei gaan zoeken om me te verschuilen de komende 4 jaar. Wat een griezel is me dat toch!

Ja engerd he? Narcist idd. En het begin voor de muur wordt ook gemaakt.

en dan die 'alternatieve waarheid' .... echt eng (wist ik niet maar ikhoorde vandaag dat die term komt uit 1984 van Georde Orwell)
Ik hoop echt van harte dat deze man de 4 jaar niet vol gaat maken...
Cathelijn schreef:Weet iemand hoe dat nou werkt daar? Hoe kan hij in zijn eentje zo snel al die afspraken van Obama ongedaan maken? Of is dit een soort wetsvoorstel dat nog moet worden goedgekeurd?
Hoe het met die pijplijn zit weet ik zo niet.

Obamacare was een decreet van Obama dus dat kan hij idd als president ook weer intrekken. Zo werkt dat blijkbaar met decreten daar heb je het huis niet voor nodig. Als Obama dat zo niet had gedaan had hij de Obamacare ook niet voor elkaar gekregen.

De internationale "abortushulp" heeft meer betrekking op anti-conceptie en geboorte of zwangerschapsbegeleiding. Abortussen mochten met die middelen al niet worden gefinancierd. Wat ik begrepen heb is die wet onder de verschillende presidenten ingevoerd en vervolgens weer ingetrokken. Blijkbaar al vanaf de periode van Reagan.
Cathelijn schreef:Weet iemand hoe dat nou werkt daar? Hoe kan hij in zijn eentje zo snel al die afspraken van Obama ongedaan maken? Of is dit een soort wetsvoorstel dat nog moet worden goedgekeurd?
Grotendeels moet het eerst nog naar de Senaat (of Congres, hoe heet dat daar toch ook alweer) en is het vooral leuk voor de foto's en kan hij zeggen dat hij zijn beloftes nakomt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door