Yummie..............

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: RE: Re: Yummie..............

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tal schreef:Ik ken die pagina niet maar ga me aanmelden.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik van de week 2 mensen heb gesproken en zij beiden bevestigden dat die dieren niet voor kvv zijn. Daarbij hebben we het weleens eerder gevraagd als we daar waren en toen is ook steeds gezegd dat het voor menselijke consumptie is.
Restafval heb ik niet specifiek over gevraagd maar de koe wordt geslacht voor menselijke consumptie.
Ben heel benieuwd wat ik op die pagina ga lezen :-)
Eerlijkheid is waar wij van houden en daarbij houden wij niet van roddels, aannames, zwartmaken en zodoende mijn reacties.
Met jouw reactie over die pagina.. dank je wel!
Maar wat maakt het nu uit of die dieren voor humane consumptie of kvv waren? Je hebt ze gewoon fatsoenlijk te behandelen en 24/7 toegang tot water lijkt me een eerste levensbehoefte. In de stront staan is ook niet echt tof, of het nu honden, varkens, koeien of paarden waren en of die nu door de kvv werden gedraaid of in de supermarkt terecht kwamen.
Feit blijft dat deze man meerdere malen op zijn vingers is getikt door instanties die er verstand van hebben en de dieren hebben gezien. Hier in NL moet je het al bont maken hoor, voor je een veroordeling krijgt. Dat krijg je niet als je een dagje de paardenstal niet hebt uitgemest.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Hope schreef:Maar wat maakt het nu uit of die dieren voor humane consumptie of kvv waren? Je hebt ze gewoon fatsoenlijk te behandelen en 24/7 toegang tot water lijkt me een eerste levensbehoefte. In de stront staan is ook niet echt tof, of het nu honden, varkens, koeien of paarden waren en of die nu door de kvv werden gedraaid of in de supermarkt terecht kwamen.
Feit blijft dat deze man meerdere malen op zijn vingers is getikt door instanties die er verstand van hebben en de dieren hebben gezien. Hier in NL moet je het al bont maken hoor, voor je een veroordeling krijgt. Dat krijg je niet als je een dagje de paardenstal niet hebt uitgemest.

Daar heb je helemaal gelijk in, dat zal niemand betwisten.
En dáár ging het eerstgenoemde nieuwsbericht ook over.
Daarna werd het hier één op één doorgetrokken naar: dan zal zijn kvv ook wel bagger zijn. En meneer wordt veroordeeld zonder bewijs.

Dat staat ook mij tegen, en ik vind het jammer. Juist omdat op Bp de nuance vaak best wel te vinden is, en 'we' niet zo van roeptoeteren houden.
In Nederland ben je nog altijd onschuldig, totdat het tegendeel bewezen is.

Ik heb geen idee wat voor kvv het is, heb het zelf nog nooit gevoerd. Ben niet bij de beste man in de fabriek geweest. Het zal best van een andere kwaliteit zijn dan sommigen hier zouden voeren. Maar dan nog vind ik het niet netjes om te stellen dat het daar dus ook een grote puinhoop was.
Laat ze dat eerst maar eens uitzoeken.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: RE: Re: Yummie..............

Bericht door hannabelgje »

Hope schreef:
Maar wat maakt het nu uit of die dieren voor humane consumptie of kvv waren? Je hebt ze gewoon fatsoenlijk te behandelen en 24/7 toegang tot water lijkt me een eerste levensbehoefte. In de stront staan is ook niet echt tof, of het nu honden, varkens, koeien of paarden waren en of die nu door de kvv werden gedraaid of in de supermarkt terecht kwamen.
Daar heb je gelijk in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

-Annemarie- schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, dat zal niemand betwisten.
Daarna werd het hier één op één doorgetrokken naar: dan zal zijn kvv ook wel bagger zijn. En meneer wordt veroordeeld zonder bewijs.

Dat staat ook mij tegen, en ik vind het jammer. Juist omdat op Bp de nuance vaak best wel te vinden is, en 'we' niet zo van roeptoeteren houden.

Ik heb geen idee wat voor kvv het is, heb het zelf nog nooit gevoerd. Ben niet bij de beste man in de fabriek geweest. Het zal best van een andere kwaliteit zijn dan sommigen hier zouden voeren. Maar dan nog vind ik het niet netjes om te stellen dat het daar dus ook een grote puinhoop was.
Er reageren hier ook mensen die er zelf geweest zijn, oa Els en Flow, die onderschrijven dat het in de fabriek net zo erg is.
dus geen roeptoeteren wat mij betreft. De meerdere mensen die reageren dat ze het besteld hebben het bagger vonden en waarom....ook roeptoeteren?

Ik ben totaal niet tegen kvv voer het zelf ook, maar wel tegen al dit soort merkjes die de markt overspoelen en die gewoon niet goed, niet compleet of wat dan ook zijn wat bij de toch al niet pro dierenartsen ook weer een slecht beeld geeft.
Als je gewoon nuchter nadenkt kan er voor die prijs weinig kwaliteit in zitten, en dan kan je zeggen dat dat niet erg is...of dat dat wel mee zal vallen, maar ik vind dat dus niet. Al die anti-vers lobby achtige groepen hebben daar gewoon wel een punt.

Prive spreek ik nu ook met 3 mensen die van lotgering zijn afgestapt ivm diverse klachten bij hun katten en honden, varierend van hart tot vachtproblemen, op 1 kat na zijn ze allemaal van hun klachten af door op hoogwaardige rauwe voeding over te gaan, bewijzen kan ik niks, ook geen behoefte aan maar mij zegt het genoeg. En ongetwijfeld doen honden het er goed op, zoals er ook h9onden op aldi blikken leven, dat maakt het nog steeds geen goed product.

Voorbeeldje van een levering Lotgering vs een levering van TinLo (niet mijn foto)

Afbeelding

Zou jij dit voeren....de linker is dus Lotgering.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Martine-Tom schreef:Er reageren hier ook mensen die er zelf geweest zijn, oa Els en Flow, die onderschrijven dat het in de fabriek net zo erg is.
dus geen roeptoeteren wat mij betreft. De meerdere mensen die reageren dat ze het besteld hebben het bagger vonden en waarom....ook roeptoeteren?

Ik ben totaal niet tegen kvv voer het zelf ook, maar wel tegen al dit soort merkjes die de markt overspoelen en die gewoon niet goed, niet compleet of wat dan ook zijn wat bij de toch al niet pro dierenartsen ook weer een slecht beeld geeft.
Als je gewoon nuchter nadenkt kan er voor die prijs weinig kwaliteit in zitten, en dan kan je zeggen dat dat niet erg is...of dat dat wel mee zal vallen, maar ik vind dat dus niet. Al die anti-vers lobby achtige groepen hebben daar gewoon wel een punt.

Prive spreek ik nu ook met 3 mensen die van lotgering zijn afgestapt ivm diverse klachten bij hun katten en honden, varierend van hart tot vachtproblemen, op 1 kat na zijn ze allemaal van hun klachten af door op hoogwaardige rauwe voeding over te gaan, bewijzen kan ik niks, ook geen behoefte aan maar mij zegt het genoeg. En ongetwijfeld doen honden het er goed op, zoals er ook h9onden op aldi blikken leven, dat maakt het nog steeds geen goed product.

Voorbeeldje van een levering Lotgering vs een levering van TinLo (niet mijn foto)

Afbeelding

Het is voor mij al jaren geleden dat ik bij ze ben geweest. Ik hoop van ganser harte dat er dingen zijn veranderd en vooral verbeterd. Voor zover ik weet word er tegenwoordig gelukkig wel met een koelwagen bezorgd en is het vlees niet meer in plastic en daaromheen kranten verpakt maar netjes in rollen. Maar feit blijft dat het een teleurstellende ervaring was.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Els&Flow schreef:Het is voor mij al jaren geleden dat ik bij ze ben geweest. Ik hoop van ganser harte dat er dingen zijn veranderd en vooral verbeterd. Voor zover ik weet word er tegenwoordig gelukkig wel met een koelwagen bezorgd en is het vlees niet meer in plastic en daaromheen kranten verpakt maar netjes in rollen. Maar feit blijft dat het een teleurstellende ervaring was.
Het zit nu in gesealde "zakken" van vergelijkbare sterkte als een diepvrieszakje. Niet vacuum zoals carnibest oid.
Jouw ervaring heb ik ook vergelijkbaar gehoord van iemand die er in het afgelopen half jaar geweest is...dat zeg ik het zijn geen op zichzelfstaande verhalen, verre van.
Tal
2-sterren
2-sterren

Bericht door Tal »

Hope schreef:Maar wat maakt het nu uit of die dieren voor humane consumptie of kvv waren? Je hebt ze gewoon fatsoenlijk te behandelen en 24/7 toegang tot water lijkt me een eerste levensbehoefte. In de stront staan is ook niet echt tof, of het nu honden, varkens, koeien of paarden waren en of die nu door de kvv werden gedraaid of in de supermarkt terecht kwamen.
Het punt is dat er van alles bijgehaald wordt.
Er worden allerlei veronderstellingen zo neergezet dat men er al vanuit gaat dat het waar is. Zoals de biggetjes die wel in de kvv terecht zullen komen, volgens sommigen.
Nou, daar houd ik niet van. Je houdt je aan de feiten en waarheid of je houdt je mond.

En ja, wij zijn ook voorstander dat dieren recht hebben op goede verzorging!
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Martine-Tom schreef:Het zit nu in gesealde "zakken" van vergelijkbare sterkte als een diepvrieszakje. Niet vacuum zoals carnibest oid.
Jouw ervaring heb ik ook vergelijkbaar gehoord van iemand die er in het afgelopen half jaar geweest is...dat zeg ik het zijn geen op zichzelfstaande verhalen, verre van.

Dat klopt. Ik hoor helaas ook nog steeds mensen die zich kapot schrikken als ze bij de fabriek kijken. En dat is echt niet om ze zwart te maken, want daar heb ik a. geen zin in b. geen behoefte aan en c. geen belang bij. Maar waar rook is is vaak een vuurtje. En als ik zoveel geluiden hoor die aansluiten bij mijn eigen ervaring, ook al is dat dan al jaren terug, geloof ik de verhalen wel.

Ik snap ook wel dat ze de productiekosten laag moeten houden als je voor deze prijs je vlees wil verkopen, maar qua verpakking kunnen ze nog wel wat veranderen. Die zakjes zijn al een hele verbetering ten opzichte van helemaal in het begin. Kreeg je vlees op een stuk plastic gekwakt met daaromheen kranten. En dan niet gekoeld bezorgen, ook niet als het snikheet was. :-X Dat was niet best. Maar goed, dat zijn ouwe koeien en dat hebben ze dus geprobeerd te verbeteren.
Tal
2-sterren
2-sterren

Bericht door Tal »

-Annemarie- schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, dat zal niemand betwisten.

Precies, dat bedoel ik dus.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Tal schreef:Precies, dat bedoel ik dus.
Het is wel heel moeilijk om te lezen dat A) diverse mensen aangeven de slechte ervaringen met het merk en de fabriek al vóór dit nieuwsbericht hebben gehad en hun oordeel over de kvv en de fabriek vanuit die ervaringen komen en B) dat dingen als "varkensvlees in de kvv" vermoedens zijn, geen beschuldigingen.
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Kaela schreef:Het is wel heel moeilijk om te lezen dat A) diverse mensen aangeven de slechte ervaringen met het merk en de fabriek al vóór dit nieuwsbericht hebben gehad en hun oordeel over de kvv en de fabriek vanuit die ervaringen komen en B) dat dingen als "varkensvlees in de kvv" vermoedens zijn, geen beschuldigingen.
Als die vermoedens nergens op gebaseerd zijn hebben ze ook geen waarde en is het niet erg aardig ze alsnog te noemen. Lekker vrijblijvend natuurlijk om alles maar te roepen wat in je opkomt over iemand, maar zo werkt het dus niet.
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

-Annemarie- schreef: Juist omdat op Bp de nuance vaak best wel te vinden is, en 'we' niet zo van roeptoeteren houden.
;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

kakocavi schreef:Als die vermoedens nergens op gebaseerd zijn hebben ze ook geen waarde en is het niet erg aardig ze alsnog te noemen. Lekker vrijblijvend natuurlijk om alles maar te roepen wat in je opkomt over iemand, maar zo werkt het dus niet.

Natuurlijk wel. Vermoedens zijn niets mis mee, zolang je ze als vermoeden uit. En ik zeg vermoedens, maar er wordt ook gezegd "ik kan het nergens op baseren, maar ik vertrouw het niet meer". En dat staat iedereen vrij, om op basis van de gegeven informatie de zaak niet meer te vertrouwen.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Martine-Tom schreef:Er reageren hier ook mensen die er zelf geweest zijn, oa Els en Flow, die onderschrijven dat het in de fabriek net zo erg is.

Afbeelding

Nogmaals, hier gaat het wat mij betreft niet over. Ik ben niet in de positie om Lotgering te verdedigen, en dat is ook helemaal niet mijn intentie. Ik voer geen Lotgering, en ook geen Tinlo. En ben ook niet van de belangenverstrengeling.
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Kaela schreef:Natuurlijk wel. Vermoedens zijn niets mis mee, zolang je ze als vermoeden uit. En ik zeg vermoedens, maar er wordt ook gezegd "ik kan het nergens op baseren, maar ik vertrouw het niet meer". En dat staat iedereen vrij, om op basis van de gegeven informatie de zaak niet meer te vertrouwen.
Onzin. Een vermoeden is ergens op gebaseerd. Dit is gewoon ongefundeerd geroddel en feitenvrij zwartmaken. En daar is wel wat mee mis. Zeker als je ben naam en toenaam bekend bent en je een bedrijf te verliezen hebt. Dat er varkensvlees in de kvv zou zitten is helemaal nergens op gebaseerd. Hou het gewoon bij de feiten, die zijn erg genoeg.

Plaats reactie