Als ik ergens geen moeite mee heb is het met het uiten van mijn emoties en het tonen van mijn gevoelens, integendeel.... Misschien zou ik wel moeten leren me in te houden.

Nee zonder dollen, daar verwacht ik geen probleem. Maar... ik was inderdaad wel bang dat de doktoren dat aan zouden gaan voeren, maar dat is niet gebeurd.
En er is wel degelijk een lichamelijk oorzaak. Ik heb nu eenmaal te soepel bindweefsel door het syndroom van Stickler en dat heeft gevolgen voor alle peesaanhechtingen. Lichamelijk onderzoek en drukken op de juiste plek lieten mij bijna door het plafond schieten... Het is ook ontstaan toen ik tijdens een buikspieroefening iets voelde knappen.
Voor mezelf heb ik besloten het zeker een jaar de tijd te geven, want helaas duren aanhechtingsproblemen bij mij oeverloos. Als ik mijn schouder bekijk..., die is na 15 jaar nog niet beter, kan ik alleen maar hopen dat dit makkelijker geneest. En het is al beter geworden hoor, eerlijk is eerlijk. Maar soms heb ik het gevoel dat ik stik, zo'n brok... Brrrrr....