Ik had het vannacht plots erg lastig.
Ik dacht aan Raf, mijn grijze konijntje dat ik al zo lang had en in juli overleed.
Ik heb vorig jaar 6 konijntjes verloren waarvan 5 in een half jaar tijd. Mijn hele groep van 4 en dan nog 2 van de nieuwe groep.
Ik mis ze toch wel heel erg.
Allemaal op hun manier maar toch verschillend. Met Gijs vb heb ik vrede. We hebben zo lang gevochten en het was gewoon genoeg. Hij was te ziek.
Maar de twee laatste konijntjes vind ik vreselijk. Stomme coccidiose. Ik weet nog altijd niet hoe het is kunnen gebeuren. Het is zo snel gegaan ze hebben beide met een dikke week verschil naar de DA geweest en daar nog een week gevochten. Om het veel beter te doen en dan plots toch dood te vallen.
Bij de laatste, Senne, had ik er zo genoeg van dat ik zelfs hier geen topic meer geopend heb. Ik heb het lang min of meer ontkent, kon het niet accepteren. Eigenlijk nog altijd niet...
Ik heb er nog steeds geen vrede mee. De 4 overgebleven konijntjes hebben dan wel geen ruzie meer maar het zijn ook niet echt dikke vrienden. Het zijn net 4 individuen. De 2 die weggevallen zijn, hielden de groep zo wat bij elkaar en waren zo leuk. De hele sfeer van de groep is weg...
Ik mis Raf ook nog steeds zo erg. Hij was mijn once-in-a-lifetime konijntje. Al had ik het gevoel dat Senne ook wel eens zo'n klik zou kunnen geven als we elkaar hadden kunnen leren kennen. Alleen hebben we daar nooit de kans voor gekregen.