Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pike schreef:Afgraven die handel!Nee hoor, daar heb je neutronenkorrels voor
Kim_S schreef:Denk ik mijn puberpup een plezier te doen door vroeg op te staan en naar het bos te gaan, heeft ie echt de héle weg aan de riem lopen trekken. Zelfs het stuk waarbij hij aan de (8 m lange) flex mocht om te snuffelen en uit te razen. Over elke meter 5 minuten gedaan, steeds maar weer stilstaan zodra hij trekt, en het kwartje wil gewoon echt echt echt niet vallen. Leuk hoor, weer een hond
Kim_S schreef:Ik snap het principe. Doe ik ook geregeld, te weinig natuurlijk want ik werk zo veel... Maar goed, we oefenen zo vaak het kan.Sterkte ermee!
Maar, ik wil toch eigenlijk in de tussentijd ook wel 4x per dag een half uur met hem kunnen wandelen zonder steeds meegesleurd te worden...
*hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase*
eelke schreef:Ik heb het eigenlijk gewoon maar geaccepteerdIk zit er sterk over te twijfelen
Siberienne schreef:Sterkte ermee!Ik vind stilstaan bij trekken vreselijk irritant. Maar ik vind trekken nog veel irritanter
Ik vind het voordeel dat je de methode die ik aanhaal in deeltijd kunt oefenen. Dat stilstaan bij trekken werkt alleen als je het 100% consequent doet en de hond nooit succes heeft> dat houd ik niet vol.
Kim_S schreef:Atz lijkt met een tuig meer te trekken. Maar ik vind een halsband niet fijn met uitlaten, hij wurmt zich er makkelijk uit, dus heeft ie altijd zijn tuig om.Heb je al eens een U-lead geprobeerd? Werkte hier heel goed!