Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Martine-Tom schreef:Er zijn wegwerp bekers gemaakt van mais en borden van bamboe :)
En anders goeiekoop bij de 2ehands een zooi borden halen en die weer retourneren na afloop :)
Die eerste had ik ook gevonden en ik vraag me af hoe dat spul zich houdt bij heet eten en drinken ;D
Dat tweede had ik ook bedacht maar toen besefte ik dat mensen dat wel 's vies konden vinden. Terwijl ik daar niet mee zou zitten als het in de vaatwasser is geweest op 75C.
Door - pien -
pluk schreef:Servies kun je ook huren.
Ja, weet ik. Het moet ook nog vriendelijk zijn voor mijn portemonnee :)
Door Martine-Tom
- pien - schreef:Die eerste had ik ook gevonden en ik vraag me af hoe dat spul zich houdt bij heet eten en drinken ;D
Dat tweede had ik ook bedacht maar toen besefte ik dat mensen dat wel 's vies konden vinden. Terwijl ik daar niet mee zou zitten als het in de vaatwasser is geweest op 75C.
Die doen het echt prima! Doen totaal niet onder voor gewone plastic bekers die je op festivals enzo krijgt. Hoef je het echt niet voor te laten :)
Door koekje
Maar overal waar je eet, bij anderen of restaurant, is het servies al eens door anderen gebruikt en daarna afgewassen.

Ik doe meestal een inventarisatie van de hoeveelheid personen icm wat we eten (hoeveel gangen, welke soort borden). Dan ga ik m'n eigen hoeveelheid servies tellen en als ik niet toekom, vraag ik de gasten wat mee te nemen. Ik ben overigens tot nu toe altijd uitgekomen met het servies, maar wij hebben dan ook een royale voorraad.

Iedere gast kan ook z'n eigen bordje en vorkje etc meenemen. En dan gelijk weer mee terug (bordje netjes aflikken), scheelt weer afwas :biggrin2:
Of een boers themafeest. Alle gangen in hetzelfde bord serveren :yucky: :biggrin2:
Door - pien -
Martine-Tom schreef:Die doen het echt prima! Doen totaal niet onder voor gewone plastic bekers die je op festivals enzo krijgt. Hoef je het echt niet voor te laten :)
Goed om te horen! Ga ik 's kijken wat het gaat worden...gisteravond leuke dingen gevonden :D Er zitten leuke spullen bij en het is niet duur. En afbreekbaar.
Door - pien -
koekje schreef:Maar overal waar je eet, bij anderen of restaurant, is het servies al eens door anderen gebruikt en daarna afgewassen.

Ik doe meestal een inventarisatie van de hoeveelheid personen icm wat we eten (hoeveel gangen, welke soort borden). Dan ga ik m'n eigen hoeveelheid servies tellen en als ik niet toekom, vraag ik de gasten wat mee te nemen. Ik ben overigens tot nu toe altijd uitgekomen met het servies, maar wij hebben dan ook een royale voorraad.

Iedere gast kan ook z'n eigen bordje en vorkje etc meenemen. En dan gelijk weer mee terug (bordje netjes aflikken), scheelt weer afwas :biggrin2:
Of een boers themafeest. Alle gangen in hetzelfde bord serveren :yucky: :biggrin2:
'Maar overal waar je eet, bij anderen of restaurant, is het servies al eens door anderen gebruikt en daarna afgewassen'
;D ja, da's waar
Ik wil eigenlijk alles in eigen beheer houden. En ik heb een idee voor een 'thema'. Maar ik heb natuurlijk ook een budget. En het is de eerste keer en ik probeer uit te vogelen wat handig is. Ik denk dat een soort schaaltjes het handigst is. Behalve voor de pizza's natuurlijk :biggrin2: Ik weet eigenlijk nog niet wat iedereen maakt en wat we daarvoor voor servies nodig hebben ::)
Dat bedoel ik dus. Er zitten haken en ogen aan waar ik nooit aan had gedacht...
Jij bedoelt je toetje eten van het bord waar je net je avondeten vanaf hebt gegeten :nono2: Wat een drama was dat als je bij iemand bleef eten waar dat gewoonte was. Dan bedankte ik vriendelijk voor het toetje :-X
Door Angelique
eelke schreef:Owww gruwel. Aardappelprutrestjes in je vanillevla. :-X
Dan was ik altijd blij dat ik niet zo'n vlakip ben. Dat is/was toch te ranzig voor woorden, zo'n bord vla waar de stamppot met jus nog aan de randen kleefde. Bah, ik vond het gatverse armoe.
Door El_Kato
Hihihi zo ging dat vroeger ook altijd bij ons thuis ;D Mijn moeder pakt tegenwoordig een apart kommetje maar mijn vader mikt zijn vla of joghurt nog gewoon in het bord ;D

Ik eet al jaren alleen een toetje als ik uit eten ga :P
Door eelke
Angelique schreef:Dan was ik altijd blij dat ik niet zo'n vlakip ben. Dat is/was toch te ranzig voor woorden, zo'n bord vla waar de stamppot met jus nog aan de randen kleefde. Bah, ik vond het gatverse armoe.

Ohhhh brrrr. Gelukkig hadden wij thuis babar schaaltjes;

Afbeelding
Door Angelique
El_Kato schreef:Hihihi zo ging dat vroeger ook altijd bij ons thuis ;D Mijn moeder pakt tegenwoordig een apart kommetje maar mijn vader mikt zijn vla of joghurt nog gewoon in het bord ;D

Ik eet al jaren alleen een toetje als ik uit eten ga :P
Iekzzz, ik loop er bij weg hoor. Ik vind het echt te goor om naar te kijken behhh.
Door hannabelgje
Vandaag aan de poets omdat er vanavond iemand langs komt. Zo niet mijn hobby en dat is hier in huis ook wel te zien. Maarja dadelijk is het weer even schoon en iets of wat opgeruimd. Hoewel mijn opgeruimd voor andere mensen een zooitje is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Anne in Zweden
eelke schreef:Owww gruwel. Aardappelprutrestjes in je vanillevla. :-X

+1 +1 +1 +1 +1 +1 +1 +1 De herinnering alleen al maakt me draaierig! *gaat even liggen met een koud kompresje op het voorhoofd*
Door Els&Flow
MarijeEnBoomer schreef:Ik wist echt niet wat ik meemaakte toen dat gebeurde op een etentje met familie van de schoonfamilie :o

+ 1. Ik dacht wat gebeurd hier!! Tegenwoordig loop ik gewoon weg, ik vind het zo goor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door