koekje schreef:Maar overal waar je eet, bij anderen of restaurant, is het servies al eens door anderen gebruikt en daarna afgewassen.
Ik doe meestal een inventarisatie van de hoeveelheid personen icm wat we eten (hoeveel gangen, welke soort borden). Dan ga ik m'n eigen hoeveelheid servies tellen en als ik niet toekom, vraag ik de gasten wat mee te nemen. Ik ben overigens tot nu toe altijd uitgekomen met het servies, maar wij hebben dan ook een royale voorraad.
Iedere gast kan ook z'n eigen bordje en vorkje etc meenemen. En dan gelijk weer mee terug (bordje netjes aflikken), scheelt weer afwas
Of een boers themafeest. Alle gangen in hetzelfde bord serveren

'Maar overal waar je eet, bij anderen of restaurant, is het servies al eens door anderen gebruikt en daarna afgewassen'

ja, da's waar
Ik wil eigenlijk alles in eigen beheer houden. En ik heb een idee voor een 'thema'. Maar ik heb natuurlijk ook een budget. En het is de eerste keer en ik probeer uit te vogelen wat handig is. Ik denk dat een soort schaaltjes het handigst is. Behalve voor de pizza's natuurlijk

Ik weet eigenlijk nog niet wat iedereen maakt en wat we daarvoor voor servies nodig hebben
Dat bedoel ik dus. Er zitten haken en ogen aan waar ik nooit aan had gedacht...
Jij bedoelt je toetje eten van het bord waar je net je avondeten vanaf hebt gegeten

Wat een drama was dat als je bij iemand bleef eten waar dat gewoonte was. Dan bedankte ik vriendelijk voor het toetje