suzanne 1 schreef:Wij doen alleen de dtp. Bmr zijn kinderziektes wat vroeger gewoon doorgemaakt werd. Ze zijn heftig maar een kind met een goede weerstand kan dat hebben. We laten met 9 jaar titeren voor de bmr en laten die dan eventueel zetten mocht ze het niet doorgemaakt hebben. De influenza etc laten we niet enten. Als kindjes 1 jaar zijn, zijn een aantal gewoon al niet meer nodig en daar beschermd borstvoeding als een van de weinige ziektes wel tegen. En dat is natuurlijk n=1 maar Fleur is niet geënt tot nu toe en heeft nooit oorontsteking gehad. Zelfs niet toen het hier heerste en ik voor het eerst in mijn leven wel oorontsteking kreeg. Fleur haar nichtje en neefje zijn standaard geënt en vooral haar nichtje heeft zo vaak oorontsteking gehad dat ze geopereerd moest worden. O.a. 1 waarvoor ze geënt was.
Weet je, soms zou je willen dat het leven zo simpel is. "mijn kind kan die niet krijgen. Ook kinderen die normaal ogen, goed opgroeien, niet vaak ziek zijn, kunnen van een bepaald virus of bepaalde bacterie ineens wel doodziek worden.
Tegen welk oorontsteking is je nichtje dan trouwens geent?