kakocavi schreef:Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik iemand ga overtuigen hier, ook breng ik het nog zo lief en aardig allemaal. Ik plaats argumenten, als men daar gevoelig voor is dan komt dat over en zo niet dan niet. Heb ik allemaal vrede mee.
Met betrekking tot het eerste: je ging niet inhoudelijk in op mijn post maar begon over bagatellisatie van mijn kant. Ik geloof niet dat dat terecht is en ik kan daar ook weinig mee verder.
Heb je dat hier ooit geprobeerd dan?
Tsja. Vermoeidheidsklachten. Het meest vage symptoom dat je zou kunnen verzinnen. Ondertussen heeft RIVM al lang gereageerd met de mededeling dat in een groot Engels onderzoek geen verband is gevonden en dat hier wordt gewerkt aan eigen onderzoek, wat gezien de aard van de soort onderzoek helaas lastig uitvoerbaar is.
Ondertussen sterven per jaar zo'n 200 vrouwen in Nederland aan baarmoederhalskanker. Hoeveel zijn er al gestorven aan het vaccin?
En als dit geen bagatelliseren is, dan weet ik het niet meer. Je schrijft letterlijk "het meest vage symptoom wat je zou kunnen
verzinnen". Je had alle woorden kunnen kiezen maar je kiest voor het woord verzinnen. Alsof de mensen die lijden aan allerlei gezondheidsproblemen symptomen verzinnen. En dat is precies ook zoals mensen die wel problemen genieten na een enting zich "serieus genomen voelen". Want als je gezondheidsproblemen hebt direct na een enting, terwijl er voor die enting niks met je aan de hand was, dan heb je niemand aan jouw kant staan. En bewijzen kun je niks.
Dus ja, ik vat dit op als bagatelliseren wat je hier doet.
En er sterven 200 vrouwen aan baarmoederhalskanker. Als alle vrouwen regelmatig een uitstrijkje zouden laten maken, zouden er vrijwel geen vrouwen meer aan baarmoederhalskanker overlijden (sterftedaling van 2,8 naar 0,1 per 100.000 vrouwen per jaar). In Nederland laat in het kader van het bevolkingsonderzoek ongeveer 70% van de vrouwen regelmatig een uitstrijkje maken; dit betekent dat 30% van de vrouwen dit niet doet.
Je kunt dan natuurlijk het vaccineren blijven promoten, ondanks dat er meisjes/vrouwen zijn wiens leven na de enting verkloot is (ja nee, ga dit eerst op je gemakje onderzoeken, terwijl dit naar jouw eigen zeggen heel lastig is : "wat gezien de aard van de soort onderzoek helaas lastig uitvoerbaar is" maar laten we daar op ons dooie akkertje op wachten en tot die tijd vlotjes door vaccineren. Mocht dan over 5 jaar blijken dat de enting toch inderdaad niet geheel probleemloos is, ach, vette pech) . Je kunt er als maatschappij ook voor kiezen om de weinig invasie manier om sterfte door baarmoederhalskanker te voorkomen te promoten, namelijk het maken van uitstrijkjes.
Entingen zijn niet alleen maar fantastisch en volstrekt onschadelijk.