Ik heb hier her en der al wat gelezen over de combinatie van maagzuurremmer en vlees, maar het is me niet helemaal duidelijk. Wat is de invloed op elkaar en waarom zou je het wel/niet doen?
Ean is mijn Flatcoated van 8,5 jaar die zijn hele leven Carnibest natuurvoer (dus kip/rund) gehad heeft. Tot een half jaar geleden nooit problemen, toen begon hij steeds minder eetlust te krijgen en af en toe voer te weigeren. Lang verhaal kort: maag en darmontsteking (scopie gemaakt). Op de prednison, ulcogant, omeprazol en brok. DAt laatste was geen succes, toen via paard (at hij niet en/of hele grote hoeveelheden nodig) naar lam. Vijf weken geleden heeft hij vuilnisbak omgekiept en twee keer mensenpoep gegeten en toen zat er vers bloed in de ontlasting. Omdat hij op de lam en de medicatie het wel redelijk deed, maar niet echt perfect, gekozen voor toch nog keer weer brok proberen. Daar kotste hij twee keer op dus geen goed plan. Ondertussen wilde hij helemaal niet meer eten en alleen hypoallergeen blikvoer ging er in (nog een echo gemaakt, want Flatjes en tumoren en zo maar was helemaal schoon maar wel duidelijk maagirritatie te zien). Niet te betalen en ook nog eens ontzettend van aan de diarree. Maar hij at weer en nu zijn we 1,5 week geleden met 10% verandering per dag weer overgegaan op KVV maar dan nu alleen hert. Prednison gaan we weer afbouwen. Hij eet goed nu, verdeeld over 6 maaltijden en krijgt naast prednison nog drie keer daags ulcogant en 40 mg omeprazol.
Maar.. heb het idee dat hij toch wel wat moeite heeft met de KVV omdat hij vaak nog steeds met zijn hoofd tussen zijn voorpoten ligt. Niet echt ontspannen is hij dan. En ik hier gelezen had over de maagzuurremmer en KVV dacht ik; toch wel benieuwd wat daar nu precies de ervaringen mee zijn en waarom wel/niet doen?