Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Thessa en Shanti schreef:We hebben muizen.Hier was pindakaas de truc in de muisvriendelijke val..... bijgeleverde blokjes, kaas, brood.... nergens zat hij/zij aan, maar pindakaas was schijnbaar onweerstaanbaar![]()
Sinds mijn ene huisgenootje in maart ofzo een muis gezien had zit al het eten in een afgesloten bak of in de koelkast, de keuken is schoon en het afval zit in een afvalbak waar de muizen niet bij kunnen.
Ze willen niet in de diervriendelijke val gaan zitten dus binnenkort gaan we waarschijnlijk gif gebruiken.![]()
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag want ik wil die muizen een dood door gif graag besparen maar aangezien ze door de slaapkamer en over het bed van mijn huisgenootje (die ook nog bang voor ze is ) lopen moet er wel snel iets gebeuren.
Ina schreef:Yep, pindakaas. Doet het goed in alle vallen. Helaas door ervaring wijzer geworden.
Hier was pindakaas de truc in de muisvriendelijke val..... bijgeleverde blokjes, kaas, brood.... nergens zat hij/zij aan, maar pindakaas was schijnbaar onweerstaanbaar
Hope schreef:Dank je wel! Goede tip!
rosmin schreef:Grrr.....dit is nu precies wat ik bedoel.Ik wil je niet demotiveren maar onze ervaring met rechtsbijstand is ronduit prut. Hebben een zaak gehad met een vlonderboer die ondeugdelijk hout voor de vlonder had geleverd. Dat bleek nadat hij er dus in lag. Na ongeveer een jaar kregen we het hout vergoed. De uren die we er zelf aan hebben besteedt (leggen) kregen we niet vergoed want dat kost niets.
De winkelier kan dus heus wel een plaat bestellen, maar zal deze niet gratis van de fabrikant krijgen.
De winkelier weigert dus de kosten te dragen/maken, omdat ze niet zeker zijn dat de fabrikant ze tegemoet gaat komen.
Dat is hun zorg, daar heb jij niets mee te maken. Wijs ze erop dat je een koopovereenkomst met de winkel hebt en dat en dat deze dient te worden nagekomen.
Remedie:
Hou vol en eis een nieuwe plaat binnen een bepaalde schriftelijk gestelde termijn (zie ook Dinky haar tips)
en
Zet onderaan je brief bij afzender (maakt soms indruk) :
cc: Consumentenbond en/ of Kassa
Anneloog schreef:Rechtsbijstand is idd niet zaligmakend ben momenteel zelf met ze bezig ivm een conflict tav woonrecht. Hier was het nodig te 'dreigen' met een externe advocaat in te zetten op koste van de rechtsbijstand verzekering ( dit mag volgens Europese recht) en nu doen ze eindelijk hun werk. Maar zodra ik niet tevreden ben is de externe advocaat er.Ik werk in de rechtsbijstand en zo simpel is t echt niet. Ik wil je echt aanraden niet op eigen initiatief een advocaat in te schakelen zonder toe- of afstemming met de rechtsbijstand verlener.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Siberienne schreef:Ik heb mijn kleine teen gestoten en die is nu paars en 2x zo dik. Waarin iets kleins grote au kan geven. Net mijn schoenen aan gehad en laatste rondje gelopen dat ingekort werd. Au.Dat is zeker au! Wat je zou kunnen doen is je kleine teen even vast tapen aan de naastliggende teen met een rol pleister. Dat geeft stevigheid. Foto maken heeft niet zoveel zin: zelfs als de teen gebroken is gaat er geen gips omheen en zullen ze hetzelfde advies geven. Succes!
MillyMol schreef:Dat is zeker au! Wat je zou kunnen doen is je kleine teen even vast tapen aan de naastliggende teen met een rol pleister. Dat geeft stevigheid. Foto maken heeft niet zoveel zin: zelfs als de teen gebroken is gaat er geen gips omheen en zullen ze hetzelfde advies geven. Succes!Dank je, heb vandaag inderdaad met getapet teentje rondgehobbeld. En stevige schoenen kreeg ik als advies, maar die zaten eigenlijk te strak
Too schreef:Laptop lijkt toch echt definitief en langdurig overleden...