Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door constance.blokzijl
Ik ben moe.... 2 dagen gewerkt en ik ben kapot. Het was vandaag wel iets rustiger omdat het dankdag is... En volgende week is er de grootste stop ooit georganiseerd, concreet betekend dit dat naast onze normale drukte er nu nog eens 100 mensen extra verwacht worden. En ons eigen parkeerterrein (met zo'n 350 parkeerplaatsen) was gister en vandaag al vol.... Ik zie er eigenlijk wel een beetje tegenop...
Door Ina
Thessa en Shanti schreef:We hebben muizen. :-\
Sinds mijn ene huisgenootje in maart ofzo een muis gezien had zit al het eten in een afgesloten bak of in de koelkast, de keuken is schoon en het afval zit in een afvalbak waar de muizen niet bij kunnen.
Ze willen niet in de diervriendelijke val gaan zitten dus binnenkort gaan we waarschijnlijk gif gebruiken. :'(

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag want ik wil die muizen een dood door gif graag besparen maar aangezien ze door de slaapkamer en over het bed van mijn huisgenootje (die ook nog bang voor ze is ) lopen moet er wel snel iets gebeuren.
Hier was pindakaas de truc in de muisvriendelijke val..... bijgeleverde blokjes, kaas, brood.... nergens zat hij/zij aan, maar pindakaas was schijnbaar onweerstaanbaar :)
Door -Annemarie-
Ina schreef:
Hier was pindakaas de truc in de muisvriendelijke val..... bijgeleverde blokjes, kaas, brood.... nergens zat hij/zij aan, maar pindakaas was schijnbaar onweerstaanbaar :)
Yep, pindakaas. Doet het goed in alle vallen. Helaas door ervaring wijzer geworden.
Door dinky89
Hope schreef:Dank je wel! Goede tip!

Graag gedaan ;-)
Wordt er gewoon zo verdrietig van dat winkeliers niet gewoon de rechten van consumenten respecteren. Heb soms het idee dat er pas beweging komt wanneer je zelf gaat schermen met wetsartikelen om je gelijk te kunnen krijgen :( zo kocht iemand bij expert met in achterhoofd goede service t.o.v. prijsvechters zoals mediamarkt. Dat viel vies tegen :-X

Eigen klaagje: Ik dacht even simpel kledingkast online samen te stellen. De applicatie op de website blijkt niet goed te werken op Apple en werkt ook niet op tablet.....
Wordt dus Windows computer opzoeken en langer uit dozen leven qua kleding >:(
Door Aprilsnow
rosmin schreef:Grrr.....dit is nu precies wat ik bedoel.
De winkelier kan dus heus wel een plaat bestellen, maar zal deze niet gratis van de fabrikant krijgen.
De winkelier weigert dus de kosten te dragen/maken, omdat ze niet zeker zijn dat de fabrikant ze tegemoet gaat komen.
Dat is hun zorg, daar heb jij niets mee te maken. Wijs ze erop dat je een koopovereenkomst met de winkel hebt en dat en dat deze dient te worden nagekomen.

Remedie:
Hou vol en eis een nieuwe plaat binnen een bepaalde schriftelijk gestelde termijn (zie ook Dinky haar tips)
en
Zet onderaan je brief bij afzender (maakt soms indruk) :
cc: Consumentenbond en/ of Kassa
Ik wil je niet demotiveren maar onze ervaring met rechtsbijstand is ronduit prut. Hebben een zaak gehad met een vlonderboer die ondeugdelijk hout voor de vlonder had geleverd. Dat bleek nadat hij er dus in lag. Na ongeveer een jaar kregen we het hout vergoed. De uren die we er zelf aan hebben besteedt (leggen) kregen we niet vergoed want dat kost niets.
Al die tijd mochten we dus het terras niet vervangen en hebben we het merendeel van de correspondentie zelf gedaan. Pffff na die zaak hebben we heel snel de rechtsbijstand eruit gedaan. Maar goed dat is slechts mijn ervaring.

Ik zou denk ik ook eerder eens bij Kassa of zo informeren wat je mogelijkheden zijn en dat ook aan de keukenboer mededelen. Een koude douche uitdelen :biggrin2:
Door Shanti en co
De val is al met pindakaas en staat op plekken waar we ze hebben zien lopen.
Zo'n dodelijke val lijkt mij fijner dan gif, als mijn huisgenoten het ermee eens zijn haal ik die dit weekend.

Toch wel jammer dat onze katten niet zo stressbestendig zijn, anders hadden die mooi een weekje naar Utrecht gemogen. Maar Mara zou gestrest onder mijn bed gaan zitten denk ik, Frummel plast de boel waarschijnlijk onder en Luna, tja die zou het verhuizen mentaal wel aan kunnen maar is waarschijnlijk voor de muizen. ;D
Door Anneloog
Rechtsbijstand is idd niet zaligmakend ben momenteel zelf met ze bezig ivm een conflict tav woonrecht. Hier was het nodig te 'dreigen' met een externe advocaat in te zetten op koste van de rechtsbijstand verzekering ( dit mag volgens Europese recht) en nu doen ze eindelijk hun werk. Maar zodra ik niet tevreden ben is de externe advocaat er.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door pluk
Anneloog schreef:Rechtsbijstand is idd niet zaligmakend ben momenteel zelf met ze bezig ivm een conflict tav woonrecht. Hier was het nodig te 'dreigen' met een externe advocaat in te zetten op koste van de rechtsbijstand verzekering ( dit mag volgens Europese recht) en nu doen ze eindelijk hun werk. Maar zodra ik niet tevreden ben is de externe advocaat er.

Ik werk in de rechtsbijstand en zo simpel is t echt niet. Ik wil je echt aanraden niet op eigen initiatief een advocaat in te schakelen zonder toe- of afstemming met de rechtsbijstand verlener.
Door Anneloog
Weet ik pluk... kan pas als er een proces gestart wordt. En dan ook tot een x bedrag. Ben geheel op de hoogte. Ook is de verzekering op de hoogte van mijn wens dus er word dossier opbouw bewaakt en gedeelt aangezien er meer speelt. Advocaat staat ff buiten spel maar stapt in waar nodig.

Door Siberienne
Ik heb mijn kleine teen gestoten en die is nu paars en 2x zo dik. Waarin iets kleins grote au kan geven. Net mijn schoenen aan gehad en laatste rondje gelopen dat ingekort werd. Au. :(
Door MillyMol
Siberienne schreef:Ik heb mijn kleine teen gestoten en die is nu paars en 2x zo dik. Waarin iets kleins grote au kan geven. Net mijn schoenen aan gehad en laatste rondje gelopen dat ingekort werd. Au. :(
Dat is zeker au! Wat je zou kunnen doen is je kleine teen even vast tapen aan de naastliggende teen met een rol pleister. Dat geeft stevigheid. Foto maken heeft niet zoveel zin: zelfs als de teen gebroken is gaat er geen gips omheen en zullen ze hetzelfde advies geven. Succes!
Door Siberienne
MillyMol schreef:Dat is zeker au! Wat je zou kunnen doen is je kleine teen even vast tapen aan de naastliggende teen met een rol pleister. Dat geeft stevigheid. Foto maken heeft niet zoveel zin: zelfs als de teen gebroken is gaat er geen gips omheen en zullen ze hetzelfde advies geven. Succes!
Dank je, heb vandaag inderdaad met getapet teentje rondgehobbeld. En stevige schoenen kreeg ik als advies, maar die zaten eigenlijk te strak :( doet AU. Mijn gewone laarsjes gaan eigenlijk nog het beste - wat dan weer fijn is want ik ga een lang weekend naar congres in de stad en om dan nou op mijn bergschoenen rond te klossen...

Gelukje was dus wel dat de heren al naar pension zouden, dus na een korte ronde vanmorgen konden ze zonder schuldgevoel de auto in. Bij het pension mochten ze meteen uitrazen op 2 hectare losloopveld. Die zijn wel happy ;)
Door Siberienne
Too schreef:Laptop lijkt toch echt definitief en langdurig overleden... >:(

dat is ook au... ;) balen zeg
Door CindyMayella
Morgenavond is het een jaar geleden dat ik de spoedoperatie van 4 uur onderging en op de IC belandde.... Pfffff..... Wat gaat de tijd toch snel.... Ik moet gewoon werken... De dag erna ben ik jarig.... En die dag wil ik gewoon vergeten..... En dan werk ik ook.... Werk alleen iets korter en ga met mn gezin uit eten..... Jammer genoeg zijn er mensen die het niet accepteren dat je je verjaardag gewoon wil vergeten..... geen cadeautjes, niets.. Zo frustrerend...... Ben al hele week uit mn doen, wijntje teveel.... Kan me eigenlijk ook niets schelen, wat anderen vinden.... Overigens... Dr zijn een aantal die me wel willen feliciteren, zaterdag, en van hen vind ik het helemaal niet erg... Stom hè?!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door