Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
eelke schreef:Ohhh jee! Was dit nu ook de kat waar het even geleden niet zo lekker mee ging? Is er een goede oplossing voor?
Nee dat is Pluk, die heeft last van nierfalen. Daar gaat het nu gelukkig heel goed mee.
Otje moet aan de verzurende brok en vitamine c. Over 3 weken gaan we weer testen. We krijgen het altijd wel weer goed, het komt alleen ook elke keer weer terug.

Maar aangezien we in het klaagtopic zitten: ik zou het ook wel eens leuk vinden om niet elke twee weken bij de dierenarts op de stoep te staan :-\
Door eelke
Kaela schreef:Nee dat is Pluk, die heeft last van nierfalen. Daar gaat het nu gelukkig heel goed mee.
Otje moet aan de verzurende brok en vitamine c. Over 3 weken gaan we weer testen. We krijgen het altijd wel weer goed, het komt alleen ook elke keer weer terug.

Maar aangezien we in het klaagtopic zitten: ik zou het ook wel eens leuk vinden om niet elke twee weken bij de dierenarts op de stoep te staan :-\

Nou ik duim voor over 3 weken, en ik snap je klaag heel goed!
Door frodo quin
9 :o Niet verwonderlijk dat ze zo veel blaasproblemen heeft, dat is echt wel heel extreem, zeker voor een kat op vers. Heb je al naar verzuurders zoals uropet gekeken, die zouden goed werken. Je moet dan natuurlijk vaak de ph controleren zodat je weet welke hoeveelheid je moet geven.
Door Shanti en co
Kaela schreef:9 is echt extreem hoog (en dus heel basisch). Volgens mij loopt de schaal van 1 tot 10, waarbij de zure maag rond de 2 zit. En urine normaal tegen de 6 aan. Wordt het meer basisch dan vormt zich makkelijk gruis, waar de urine nu dan ook helemaal vol mee zat.
:o pH9, arm poezebeest.
Hopelijk is het hierna snel goed en kunnen jullie eens wat langer bij de da wegblijven.

En over de schaal, het is een logaritmische schaal die van 0-14 loopt (theoretisch kan het hoger en lager). Bij pH7 is een vloeistof neutraal, lager dan 7 is zuur (want meer H+ aanwezig) en hoger is basisch (meer OH- aanwezig).
1 punt in de pH waarde staat voor een verandering van 10 in de concentratie van H+ (in zure oplossing) of OH- (in basische). pH9 is 10x basischer dan pH8 en 100x basischer dan pH7.
Door Lizetta
Stom gesprek gehad met de verpleegkundige in het ziekenhuis... Je mag een bevalplan schrijven, maar eigenlijk kwam het er op neer dat ik wel gewoon op een bed moet liggen, met m'n benen omhoog aan allerlei monitoren en allerlei infusen... Terwijl ik helemaal niets heb dat dat nodig maakt en er ook geen risico's zijn voor de baby (ik ben ernstig hypermobiel, als ze dat met een infuus konden oplossen...) >:(
Toen ik vroeg waarom dat allemaal nodig zou zijn en wat een bevalplan dan nog voor zin heeft, begon ze weer hetzelfde te vertellen... volgens mij snappen ze het daar niet helemaal...
Hopelijk snapt de arts het wel tijdens ons volgende gesprek, anders moet ik de boel op stelten gaan zetten ::)
Door src_esther
Lizetta schreef:Stom gesprek gehad met de verpleegkundige in het ziekenhuis... Je mag een bevalplan schrijven, maar eigenlijk kwam het er op neer dat ik wel gewoon op een bed moet liggen, met m'n benen omhoog aan allerlei monitoren en allerlei infusen... Terwijl ik helemaal niets heb dat dat nodig maakt en er ook geen risico's zijn voor de baby (ik ben ernstig hypermobiel, als ze dat met een infuus konden oplossen...) >:(
Toen ik vroeg waarom dat allemaal nodig zou zijn en wat een bevalplan dan nog voor zin heeft, begon ze weer hetzelfde te vertellen... volgens mij snappen ze het daar niet helemaal...
Hopelijk snapt de arts het wel tijdens ons volgende gesprek, anders moet ik de boel op stelten gaan zetten ::)
Klinkt behoorlijk het zelfde als de ervaring die Hope beschreef in haar topic over de zwangerschap. Wat zijn die lui onwaarschijnlijk lomp alsof ze vergeten zijn te maken te hebben met mensen met gevoel en eigen meningen en wensen.
Moet/Wil je in het ziekenhuis bevallen?
Door frodo quin
Niet verwonderlijk dat zo veel mensen op zoek gaan naar alternatieven. Naar de patiënt luisteren en samen met hen een passend senario vinden is blijkbaar nogal moeilijk. Ik kan begrijpen dat ze bij zware operaties niet makkelijk van protocollen afwijken, maar dit is een bevalling hé.
Door eelke
Gijs is steeds aan het huilen... ik hoop maar zo dat hij niet weer verliefd is :-\
Door Hope
Lizetta schreef:Stom gesprek gehad met de verpleegkundige in het ziekenhuis... Je mag een bevalplan schrijven, maar eigenlijk kwam het er op neer dat ik wel gewoon op een bed moet liggen, met m'n benen omhoog aan allerlei monitoren en allerlei infusen... Terwijl ik helemaal niets heb dat dat nodig maakt en er ook geen risico's zijn voor de baby (ik ben ernstig hypermobiel, als ze dat met een infuus konden oplossen...) >:(
Correctie: jij MOET helemaal niks! Echt niet, laat je dat niet wijsmaken, door niets of niemand.
Voor meer info, stuur maar een pb.

Mijn klaag: wij hebben nog steeds geen werkende keuken, dat begint nu toch wel bijzonder te irriteren. Keuken is twee weken geleden geplaatst...
Door frodo quin
Hope schreef:Correctie: jij MOET helemaal niks! Echt niet, laat je dat niet wijsmaken, door niets of niemand.

Mijn klaag: wij hebben nog steeds geen werkende keuken, dat begint nu toch wel bijzonder te irriteren. Keuken is twee weken geleden geplaatst...
Vervelend dat het niet opschiet :-\ , wat is het probleem?
Door Hope
frodo quin schreef:Vervelend dat het niet opschiet :-\ , wat is het probleem?
De inductiekookplaat doet het niet. Hij gaat steeds na vijf minuten op een error en dan reageert hij nergens meer op. Koken is dus onmogelijk.
De keukenboer wijst naar de fabrikant van de plaat en de fabrikant wijst naar de keukenboer. Allemaal leuk, maar dat de klant daar de dupe van moet worden is een beetje jammer.
En ze vinden het ook heel gek dat wij niet willen dat ze hem voor de derde keer komen repareren. Wij willen ondertussen gewoon een nieuwe plaat.
Door Lizetta
Hope schreef:
Correctie: jij MOET helemaal niks! Echt niet, laat je dat niet wijsmaken, door niets of niemand.

Ik weet dat ik niets moet, dat maakt het zo frustrerend. Ik weet heel goed wat ik wil en waarom. Geeft ook geen risico, zelfs minder....
Het was de 1e keer dat ik haar zag. Uiteindelijk beslist de arts. Dus als ik het die wel duidelijk kan maken wat de bedoeling is, valt het allemaal wel mee. Maar het was een onprettige ervaring....

Ik beval in het ziekenhuis vanwege de hypermobiliteit. Dit geeft namelijk een kans dat ik belangrijke dingen (rug of heupen) uit de kom pers en dan moet er ingegrepen worden. En ik heb 30% kans op hevige nabloeding. Dus het is voor de zekerheid dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Voor als het mis gaat en die kans is bij mij veel groter dan bij anderen...
Maar als ze zo doorgaan, wordt het iets anders! Ik ga me niet laten dicteren wat ik 'moet' doen...
Door frodo quin
Hope schreef:De inductiekookplaat doet het niet. Hij gaat steeds na vijf minuten op een error en dan reageert hij nergens meer op. Koken is dus onmogelijk.
De keukenboer wijst naar de fabrikant van de plaat en de fabrikant wijst naar de keukenboer. Allemaal leuk, maar dat de klant daar de dupe van moet worden is een beetje jammer.
En ze vinden het ook heel gek dat wij niet willen dat ze hem voor de derde keer komen repareren. Wij willen ondertussen gewoon een nieuwe plaat.
Tuurlijk wil je niet dat ze hem nog een keer repareren, het vertrouwen dat dat ding het dan wel gaat blijven doen is intussen ook wel weg. Jij bent klant van diegene die de keuken aan jouw verkocht heeft in mijn ogen hoort die het dan ook op te lossen en het zelf maar verder met de fabrikant te regelen. Heel slechte service :-\
Door Hope
frodo quin schreef:Tuurlijk wil je niet dat ze hem nog een keer repareren, het vertrouwen dat dat ding het dan wel gaat blijven doen is intussen ook wel weg. Jij bent klant van diegene die de keuken aan jouw verkocht heeft in mijn ogen hoort die het dan ook op te lossen en het zelf maar verder met de fabrikant te regelen. Heel slechte service :-\

Ja, echt bagger. En ze zeggen dat het komt omdat hij de warmte niet kwijt kan. Ondertussen is de plint onderaan de keuken verzaagd (hebben ze een gat in gemaakt voor extra luchttoevoer) hebben ze de achterkant van de lade onder de kookplaat verzaagd (ook gaten voor extra luchttoevoer) hebben ze de voorste afdekstrip gesloopt, óók voor de luchttoevoer en daardoor maakt het geheel nu veel herrie. Ze hebben al aan de plaat zitten schroeven en uiteindelijk werkt het nog steeds niet.
Als je nu aan de keukentafel zit, zie je een plint met een gat erin en daarnaast kunnen we niet koken. Dan hoeven ze het toch niet gek te vinden dat ik wil dat er een nieuwe lade + plint + afdekstrip komt én een nieuwe kookplaat? Want al dat geboor heeft het probleem niet opgelost dus dan wil ik ook gewoon een keuken die er fatsoenlijk uit ziet en werkt.
Maar ja, dat is nu "in aanvraag". Al drie dagen weer. Om gék van te worden.
Door Fioon
@hope schriftelijk sommeren om het op te lossen zoals jij wilt. Schriftelijk is belangrijk ineen eventueel later stadium.

Sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door