Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Pauline schreef:Wat prachtig Liesbeth!!! Wij hebben een houtdraaibank, beitels en het houtdraaibank te koop. Mijn vader heeft hem cadeau gekregen van mijn broer en het slechts één keer gebruikt, toen ging het niet meer.Daar kan ik mij wel wat bij indenken Pauline, dat als zoiets dichtbij komt het heel anders voelt
Ik hoop dat er voor het oude dametje een oplossing komt..... Sinds ik van heel dichtbij met dementie geconfronteerd wordt, voelt het ineens heel anders.
Angelique schreef:Dat is ook knap! Dat zijn al leuke dingen. Mijn vader heeft ook ooit zo'n ding aangeschaft, maar ook bij hem is er nooit wat uitgekomen.Het hout wat hij nu gebruikt is eigenlijk "kachelhout", dat ligt al een jaar of wat open bloot niets mee gedaan op ons plaatsje. Sommige beschadigingen krijgt hij er niet uit omdat dat nu in het hout zit. Zo beetje van die "mulmplekken" en dat geeft putjes in het hout met het draaien. Er ligt inmiddels een nieuwe, beginnende, verzameling hout voor het houtdraaien. Net jes de kopse kanten met latex ingesmeerd en onder een afdekzeil. Maar om te oefenen in het kachelhout prima, er mislukt ook weleens wat en dat kan dan alsnog de kachel in
zurca schreef:Het hout wat hij nu gebruikt is eigenlijk "kachelhout", dat ligt al een jaar of wat open bloot niets mee gedaan op ons plaatsje. Sommige beschadigingen krijgt hij er niet uit omdat dat nu in het hout zit. Zo beetje van die "mulmplekken" en dat geeft putjes in het hout met het draaien. Er ligt inmiddels een nieuwe, beginnende, verzameling hout voor het houtdraaien. Net jes de kopse kanten met latex ingesmeerd en onder een afdekzeil. Maar om te oefenen in het kachelhout prima, er mislukt ook weleens wat en dat kan dan alsnog de kachel in
frodo quin schreef:Pff, je moet er niet aan denken wat er gebeurt zou zijn met die oude dame als jullie haar niet hadden 'onderschept'. Mijn nog levende grootouders zijn nu eind de 80 en ik ben heel blij dat ze vooral fysiek aftakelen, maar mentaal nog in orde zijn. Wel wat vergeetachtig, maar niet erger dan ik en hun korte termijn geheugen is ook nog helemaal in orde.Ja het is heel fijn, denk ik, om op zo'n manier oud te kunnen worden. Dat het fysiek wat achteruit gaat is logisch. Maar mentaal....dat is iets heel moeilijks.
Die voorwerpen uit hout zijn heel mooi gedaan. Lijkt me fijn als je zoiets kan maken.
zurca schreef:Ohhww ook erg mooi!!!Yep, Masave
Voor onze bouwkeet (stacaravan) ligt er inmiddels een eikenboom (inlands) in schaaldelen te drogen. Het is de bedoeling dat 4 schaaldelen tegen de muur komen, 2 aan twee en dan als een boek opengeslagen zodat je dus eigenlijk heel de doorsnede van de stam ziet. Van de andere schaaldelen gaan we kastdeuren maken voor de vaste kast op de slaapkamer. Gisteren is Wim bij iemand geweest om planken, ook eigen maar dan frans eiken, uit te zoeken voor de vensterbank en om de wand achter ons bed mee te bekleden. Gaat nog een leuke klusje worden om alles te schuren maar het eindresultaat zal vast erg mooi worden.
Die houthandel is dat deze; http://www.masave.nl/ ?!![]()
Ik vind zo'n dutsje of putje ook niet zo'n ramp maargoed, bij houtdraaien is het wel "de sport" om iets zo glad en gaaf mogelijk te krijgen. Er ligt inmiddels een hele collectie aan schuurpapier en schuurpasta en ik moet zeggen...sommige dingen voelen als plastic zo glad
Diego schreef:Ik heb...totale verbazing over het eten dat mensen krijgen en wordt geadviseerd om aan te sterken...Uhm, als je nicht toch al niet zo met gezonde voeding bezig is, is het misschien een goed idee om haar erop te wijzen dat dit niet als "gezonde voeding" bedoeld is.
Broodje kroket, poffertjes, kaaschips, kitkats?
Schiet mij maar lek. Nu verbaas ik me al heel vaak over voeding en de onwetendheid hiervan nog in de zorg ( uitzonderingen daargelaten) maar gisteren weer totaal verbijsterd het ziekenhuis verlaten na op bezoekuur bij mijn nicht geweest te zijn. Nu is ze zelf ook totaal niet met goede voeding bezig. Maar blijkbaar zijn kaaschips erg belangrijk als je een stoma krijgt evenals kit kats en kroket?
Honden kunnen ook overleven op brok en de mens ook wel op rotzooi blijkbaar.