Jij voer pas 2 jaar barf, in mijn ogen ben je nog een beginner.
Ik voer nu 11 jaar barf en toen ik begon was het verscheel tussen afval en goed vlees heel duidelijk, ik kom tonnen met gratis spul halen.
Gewoon bij de slagerij emmers met het mooiste konijnen, kippen en parelhoen karkassen, orgaan vlees voor een dupie per kilo, spiervlees wat afgekeurd was of snijsels wat niet genoeg was voor de mens.
Nu betaal je daar grof voor!
Even terug over genetica en waar een dier opgebouwd is, de mens is van oorsprong een vruche, noten en wortels eter.
Later is daar dierlijke producten bij gekomen en nog later zaden zo als graan.
Dus ja een mens kan inderdaad zonder vlees overleven als je zorgd dat je genoeg protienen eet om je brein te laten groeien en goed te laten ontwikkelen, want dat is wat vlees voor ons heeft gedaan.
Volken die nog in het wild overleven leven vaak op een dieet van 15% of 20% dierlijke producten en de rest is plantaardig en geen zaden zo als graan.
Maar dat is echt totaal iets anders dan een van oorsprong vlees eter vlees ontzeggen, ja ze kunnen ook wel overleven op andervoedsel maar hoe komt het toch dat we zo veel vaker dieren hebben die dingen zo als nier en lever ziektes hebben, tanden uit hun bek rotten ondanks die "geweldige" pedigree stik en zo als ik al zei nog meer onduidelijk gezondheidsproblemen waar men niet echt een vinger op kan leggen tot er naar het voer word gekeken.
Jij haalt aan dat alle brokken honden in jou omgeving gezond zijn en jou vlees etende hond ziek is, tja 3 van mijn 4 honden werden op verschillende manieren ziek van brok.
2 krapte zich kaal en 1 hield niks binnen, was brood mager en spoot het er voor en achter met bloed uit.
Over op vlees en na een paar weken had ik gezonden honden.
Of een kat die constant aan de diaree was op brok, nee zo erg is het niet hoor die brok
Wat ik bedoel met luisteren naar je hond, de genen die ik nu hebt vind vlees echt vies en ik krijg met heel veel moeiten net genoeg naar binnen om te zorgen dat hij niet om valt, dan kan ik er mee door gaan of gaan kijken naar een anderen optie.
Hij verhongert zich zelf zo erg dat hij er ziek van word dus laten vasten werkt niet bij hem, is het dan eerlijk dat ik door ga met mijn visie om hem vlees voer of is het dan beter te kijken wat hij wilt eten?
Hij zit nu dus door omstandigheden op brok en dat is niet uit gemak of omdat het goedkoper is, ik heb alles geprobeerd en kilo's kvv en barf liggen waar hij niks van wilt eten.
Omdat ik net bevallen ben is het voor mij ook even niet mogelijk om iets anders te doen maar ik ben van plan om te kijken of ik het kan doen met deels zelf gekookt voedsel en deels rauw vlees wat hij lekker vind, want als ik naar hem kijk nu op brok huilt mijn hart.
Zijn oogwit is bruin en hij heeft giga traan ogen, een oor ontsteking gekregen en zijn tanden moet ik poetsen omdat ze echt heel snel onder het bruinen plak zitten en dat is pas na 6 weken brok.
Maar hij doet het er oke op hoor, nee dit zou ik zelf nooit kiezen!
Als ik een hond niet meer wil voer naar wat hij nodig heeft dan neem ik geen hond meer, want dan onthoud ik hem bewust wat hij hoog nodig heeft en daar kan ik niet mee leven!