Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

eelke schreef:Ja en juist in de auto springen is voor zijn achterpoot het zwaarst. Dit weekend maar eens aan de knutsel.
Daarom heeft een trap dan ook niet zoveel nut als hij daarcdan alsnog overheen springt ;)

Ik zou wel even checken of zo'n tafeltje niet glad is met natte poten.
Gelukkig zagen we het op tijd en blijf het een plekje ter grootte van een 5 cent munt, en is het niet echt gaan ontsteken. Fieuw.

Verder, geen peil op te trekken. Gisteren liep hij echt rot...en dan vandaag voor het eerst zonder pijnstillers, weer beter dan gisteren. Schiet mij maar lek.
Vanaf morgen zouden we 4 x 20 min gaan lopen. Vandaag lopen we ook maar 4 x, ik denk sowieso dat dat beter is. 5 x betekend om de 3 - 3,5 uur lopen, soms zelfs om de 2 uur en volgens mij kan hij er dan niet genoeg van herstellen. En dan kijken we per keer wel even of we dan 10 - 15 of 20 min lopen. Maar ik zie ons volgende week nog niet starten met 3 x een half uur hoor... :-\
eelke schreef:Gelukkig zagen we het op tijd en blijf het een plekje ter grootte van een 5 cent munt, en is het niet echt gaan ontsteken. Fieuw.

Verder, geen peil op te trekken. Gisteren liep hij echt rot...en dan vandaag voor het eerst zonder pijnstillers, weer beter dan gisteren. Schiet mij maar lek.
Vanaf morgen zouden we 4 x 20 min gaan lopen. Vandaag lopen we ook maar 4 x, ik denk sowieso dat dat beter is. 5 x betekend om de 3 - 3,5 uur lopen, soms zelfs om de 2 uur en volgens mij kan hij er dan niet genoeg van herstellen. En dan kijken we per keer wel even of we dan 10 - 15 of 20 min lopen. Maar ik zie ons volgende week nog niet starten met 3 x een half uur hoor... :-\
Gelukkig dat het mee valt met de hotspot!

Ik denk dat je met jou observatie best zelf een inschatting kan maken van wanneer je de volgende stap maakt. Het zal heus niet op een dag of twee aankomen, dus als je gevoel zegt dat 4*20 minuten beter is dan 3*30 minuten, dan zou ik geen haast maken met de overstap.
Kaela schreef:Gelukkig dat het mee valt met de hotspot!

Ik denk dat je met jou observatie best zelf een inschatting kan maken van wanneer je de volgende stap maakt. Het zal heus niet op een dag of twee aankomen, dus als je gevoel zegt dat 4*20 minuten beter is dan 3*30 minuten, dan zou ik geen haast maken met de overstap.
Ja dat was iets te vroeg gejuigd wel... nog echt een paar dagen goed opletten, want hij heeft er vanmiddag toch weer even aangezeten.

4 x 20 redden we nog lang niet. Vandaag 1 x 10, 1 x 15 en 1 x 18 min. Straks nog 1 x 15, als hij niet weer heel slecht loopt van die 18. Zo maar langzaam opbouwen. We gaan er zelf maar wat mee knutselen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als hij zó slecht loopt hij dan 20 min zo slecht moet lopen. Dus dan moet het minder.

Komen we bij het volgende probleem; zijn gedrag is echt verschrikkelijk. Vorige week heeft hij zich als een razende omgedraaid na het passeren van een hond, en ik kreeg hem bijna niet mee. Echt lelijk grommen/blaffen. Klinkt echt als agressie.
Vandaag kwamen we een fietser tegen in het gangetje die we niet eens hoefden te passeren; blaffen. Daarna een hond een eind weg; grommen/blaffen. Hondje aan de zijkant, verstarren en grommen. Hond aan de overkant van de straat; kop omhoog, en in draf. En het vervelendste, hij wordt echt weer een stuk sterker, ik kan hem nog maar moeilijk houden... :-\ als dit niet snel minder wordt moeten we snel wat met een gt gaan doen, maar ja, ergens mee oefenen is natuurlijk ook weer lastig.

Het bevestigd voor mij wel dat hij nu hiermee beter moet worden. Ik denk echt dat het een gevaarlijke hond wordt als hij nog eens zo een traject door moet. Het heeft hem echt veranderd. :-\
Ik zou nu al overwegen om een gt te raadplegen. Hij is nu al niet blij met andere honden en die rare fietsers. Hij is een sterke hond met een stevig eigen visie op de dingen ( ik doe mooi niet 3x hetzelfde vrouwtje). Nu kan je het nog makkelijker ombuigen nu het niet zo ingesloten is.
He getver, dat is wel heel vervelend om dat erbij te hebben.
Ergens begrijpelijk dat ie een korter lontje krijgt en/of onzekerder wordt. Kan zelfs zijn dat ie toch pijn heeft :-\
Je kunt wat phytonics stress gaan geven ,dat gaf hier wel resultaat.
En kun je thuis hersenspelletjes doen oid, ja ook wel lastig want alles is belasting voor zijn poot, want ook met trucjes ed beweeg je toch ook.
En proberen voorlopig anderen honden vermijden zover dat mogelijk is. Gewoon omdat je nog niet al te veel kunt trainen met hem in dit geval. Zelf heb ik goede resultaten met click to calm. Maar weet niet of je zoiets aanstaat?
Clickeren gaat niet met twee honden... tenminste, ik kan het niet :P

Sja hij heeft ze gewoon amper gezien de afgelopen maanden, andere honden. Hij loopt al flutrondjes sinds juli he (dat is al bijna 4 maanden, bedenk ik me nu, jeetje...). En nu we langer lopen komen we ze weer meer tegen natuurlijk. Ik zal weer eens zorgen dat ik snoep bij heb onderweg, om af te lijden en meteen te belonen. Dan ligt de focus weer wat meer bij mij, beetje zoals bij clickeren maar dan zonder ook nog de clicker vast te houden. De meeste honden die hij zag was steeds in de dierenkliniek, dus dat is ook niet de beste associatie. Het kan ook nog gewoon een soort verveling zijn natuurlijk.

Hersenspelletjes is juist lastig omdat hij niet zo op zijn plek mag draaien. Morgen maar weer eens een lekkere kauwsnack geven, dat werkt ook ontspannend. Hij slaapt verder wel veel hoor, thuis.

Eerst maar eens even kijken hoe hij weer gaat lopen, de komende dagen. Hij loopt eigenlijk weer beter sinds hij geen pijnstillers meer krijgt, ingewikkeld hoor, geen peil op te trekken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door