Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
Als er niet teveel pus meer uitkomt zou ik de wond even zo laten voor wat het is. Je moet het ook de tijd gunnen om dicht te groeien of in ieder geval een korst erop te laten komen.

P.S. mijn tube is op dit moment ff uitgeleend maar niet dringend nodig daar. Als je wil kan ik die ook op laten sturen.
Laatst gewijzigd door Erna op vr 19 dec 2003, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Oh jee! Twee aanbiedingen voor de zalf! Kan ik er makkelijk zelf aan komen? Komt dit bij een dierenarts vandaan (veearts), deze gel? Als het makkelijk is om aan te komen, dan is het voor jullie het makkelijkst dat ik het zelf ff koop, toch!

Groetjes, Lizzy
Door Lupa
ik denk dat je je DA moet vragen en gewoon op aandringen dat je dat wilt hebben.
Mijn DA heeft het gewoon in zijn kastje, ik denk dat een klinik het gewoon moet hebben.
Door Erna
Ja gewoon bij de dierenarts gekocht. De kliniek waar wij komen is tevens paardenkliniek dus die heeft die spullen gewoon in huis.

Voorheen had ik namelijk een ander wonderzalfje maar die is helaas uit de handel (zal wel niet voor niks zijn). Die zalf legde een soort schild om de wond heen en brokkelde af wanneer de wond aan het helen was.

De vulketan helpt de huid om te herstellen en versnelt het proces. Maar ook deze zou ik niet zo op een open wond smeren. Ik zou wachten tot het iets verder geheeld is.
Door Lizzy
OK, nou morgen is het natuurlijk zaterdag en de dierenklinieken zijn hier volgens mij allemaal gesloten, behalve voor spoedgevallen. Ik probeer morgen wel even een paar DA's te bellen. Mag ik anders van jouw aanbieding gebruik maken Lupa en jou mijn adres sturen voor een beetje gel?
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
Erna schreef: Ja gewoon bij de dierenarts gekocht. De kliniek waar wij komen is tevens paardenkliniek dus die heeft die spullen gewoon in huis.

Voorheen had ik namelijk een ander wonderzalfje maar die is helaas uit de handel (zal wel niet voor niks zijn). Die zalf legde een soort schild om de wond heen en brokkelde af wanneer de wond aan het helen was.

De vulketan helpt de huid om te herstellen en versnelt het proces. Maar ook deze zou ik niet zo op een open wond smeren. Ik zou wachten tot het iets verder geheeld is.
Oh OK, het is dus niet voor echt open wonden? Mmm, dan kan ik het nu beter nog niet smeren want ik kan echt naar binnen kijken :-X. Maar goed, dan kan ik het maandag wel even bij de dierenkliniek hier kopen!

Groetjes en bedankt, Lizzy
Door Erna
Ik weet niet of je het voor open wonden kunt gebruiken. Ikzelf smeer liever niets in een open wond totdat ik redelijk zeker ben dat het begint te helen. Dan ga ik smeren om het te versnellen. Op de foto van Brutie lijkt de wond nogal nat en dan zou ik het niet doen.

Maar ik ben ook geen arts en heb met de staarten van Tess en Mara gedaan wat mijn gevoel me ingaf, uiteraard wel onder begeleiding van onze DA.
Door Lupa
ik moest om de wond heen smeren op de rand, er was vorming van dood vlees, met in het midden een gapende wond. Bah!
Ik heb gekijken op internet, als je de naam van de gel op de zoekmachin intoets(ik heb ook speciaal alleen op de nederlandse site gekijken) krijg je ook info.
Als je het wilt hebben stuur ik het mandag op, heb je hem dinsdag.
En als erna nog een half tube heeft dan kom je op bijna een hele tube dat moet voorlopig genog zijn.
Ik zou nu gewoon nieks meer aan doen aan die wond tot bv mandag, als je het wilt hebben stuur dan even een pbtje en ren ik naar het postkantoor ;)

erna de wond van Lupa zag net zo uit als die van Brutuus alleen veel ghroter, het was ook nat en pussirig.
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 19 dec 2003, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Hoi Lupa en Erna, nou als ik het zo lees, dan denk ik dat het het beste is als ik de komende dagen droog houd, zonder zalf. Dus, er maandag een beetje toekomst muziek in zit, dan ga ik maandag de zalf wel kopen (dan hoeven jullie geen moeite te doen!). Mocht er maandag helemaal geen verbetering in zitten, dan hoeven we ook geen moeite te doen want dan gaat dinsdag toch zijn staartje eraf.... :'(. Want, Leo en ik moeten natuurlijk niet onze kop helemaal in het zand steken.... het bot is tenslotte ook niet genezen...

Groetjes, Lizzy en onwijs bedankt voor het aanbod he! Jullie zijn echt heel aardig!
Door Helen
Mm ik heb geen foto van de bijtwond van onze merrie, maar dat is de wond van Brutus keer vijf.....Die heelt ook zonder iets erop. We houden alleen de wond helemaal schoon en de randen soepel.

Succes Helen
Door Erna
Ben ik helemaal met je eens Liz...maar als die amputatie van dinsdag alleen om die wond gaat dan zit er nog een kans in dat je het af kunt bellen.

Ik kan me ook voorstellen dat je het helemaal niet meer ziet zitten. Ik had dat toen ook en opeens knapte het op en dan kun je er weer tegen.

Ik schat dat de staart van Tess ons toen 3 maanden heeft bezig gehouden. Je kunt het nog steeds zien (als je het weet). Haar staartpunt is nooit meer behaard geworden. De andere haren groeien er overheen zodat het niet zo erg te zien is.
Door moniek
Hoi Lizzy,

Ik werk in het ziekenhuis en wat wij daar wel eens doen bij patienten met hele vieze en moeilijk genezende wonden is uitbruisen met fluimicil of met vitamine C. Fluimicil is te verkrijgen (ik denk wel op recept) bij de apotheek en is eigenlijk een slijmoplosser voor mensen die last hebben van de longen. Met vitamine C zien we hele goede resultaten. Het is een soort vloeistof, we drenken dan gazen erin en leggen die in de wond. Na verloop van tijd zie je de wond dan schoon worden en dicht trekken. Ik weet alleen niet of ze hier in de dierengeneeskunde ook wel eens gebruik van maken. Misschien zou je er eens naar kunnen informeren.

Ik ga zelf straks voor een weekendje weg dus kom t/m maandag niet meer op BP , maar misschien lees ik maandag of je er iets aan gehad hebt.

groetjes van Moniek
Door Mister T
Volgens mij kun je fluimicil tegenwoordig zonder recept halen,dacht ik......misschien heb je er idd iets aan maar naar mijn idee moet je je bij 1 middel houden en niet te veel aan zo'n wond rommelen,ik begrijp dat je resultaat wilt zien maar als je teveel middeltjes gebruikt,vraag ik me af of dat goed is?Het moet tenslotte ook de kans krijgen om aan te slaan want het is niet niks zo'n gat!!!!Toen Tim z'n voetzool open lag,had ie op een gegeven moment ook 2 van die open wonden doordat het onder het verband was gaan smetten,pas na wéken ging het dicht en het is nu,t was in mei,nóg niet mooi met haar en zo......Wij hebben destijds alleen met soda geknoeid en Tim regelmatig met z'n poot in de zon gelegd zodat het door de open lucht zou genezen maar ja,dat is in deze tijd natuurlijk niet haalbaar :-\

Liz en Leo,veel sterkte!!!!!
Laatst gewijzigd door Mister T op za 20 dec 2003, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
Ik heb de grote eer gehad om Brutus zijn staart te mogen aanschouwen. ;D
Ik moet eerlijk zeggen dat toen we binnen kwamen ik heel even dacht dat hij niets om zijn staart had zitten, dus bijdeze even een compliment naar Leo die zo crea bea is geweest. Chapeau ;)
De staart zag er mooi uit, vond ik het was niet echt een gapend gat, maar meer een wond zoals kinderen dat ook hebben als ze op blote knieën gevallen zijn.
Brutus zelf heeft van de spalk totaal geen last, hij zwiept en zwabbert dat ding overal heen en mept zelf de kopjes nog van tafel ;D

Leo en Lizzy, als ik jullie was zou ik even helemaal niets doen (ook geen smeerseltjes of wat dan ook) aan de staart, vandaag niet, morgen niet en dan maandag even kijken hoe het is.
Ook zou ik proberen nog even uitstel van amputatie te krijgen. Ik heb namelijk een heel flauw vermoeden dat het best goed gaat komen, maar dat er iets te veel mee gepruttelt is. Niet dat jullie het verkeerd hebben gedaan, och nee absoluut niet, maar misschien is het beter om het gewoon even zelf te laten betijen. Dat de natuur even zelf zijn werk gaat doen. Zeg maar.
Ben weer lekker duidelijk maar niet heus :-\ , toch hoop ik dat het snel beter gaat met Brutus .
Dikke :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door