Beste forumleden.
Gisteren ben ik voor de tweede keer naar de oncoloog geweest voor Rosey. Omdat zij in het weekend weer te maken had met een erge blaasontsteking en daar antibiotica voor moest hebben, wilde de arts eerst weten of er niet meer aan de hand was. Het is haar vierde blaasontsteking al in dit jaar. Mocht er een steentje zitten dan was een operatie noodzakelijk omdat de ontstekingen haar weerstand ondermijnen. Er is toen een foto gemaakt van de blaas maar gelukkig gaf dit geen steentje te zien of andere info. Het zag er goed uit.
Wel gaf hij aan dat zij misschien een te wijde urine uitgang heeft en daardoor kwetsbaarder is voor infectie. Ik zal na de antibiotica kuur daarvoor contact opnemen met de dierenarts omdat er goede medicijnen voor zijn.
Hierna was de weg vrij om weer bezig te zijn met de chemokuur. In de afgelopen week heeft de eerste behandeling zijn werk goed gedaan. De ene klier in de hals was tot normale grote geslonken en de andere met 80%. Een opsteker dus. Dit betekende dat zij opnieuw met dezelfde stof geïnjecteerd kon worden. Deze werd wel vooraf gegaan met een eiwithoudende injectie om eventuele allergie reacties tegen te gaan. Was wel nodig bleek later want ze begon aardig te krabben omdat ze inwendige jeuk kreeg. Dit duurde gelukkig maar even.
Ik heb de arts voorgelegd dat ik graag de cbd olie wil gebruiken ter ondersteuning van rosey's weerstand. Hij gaf aan dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat het helpt omdat de fabrikanten er geen geld in willen steken voor onderzoek. Zij kunnen geen patent nemen op het product dus kan iedereen het daardoor gaan verkopen en kunnen zij daardoor de investeringen niet terug verdienen. Maar hij gaf duidelijk aan dat dit product geen tegenwerking geeft in het behandelproces.
Voor mij reden genoeg om het te kopen en in te zetten ter ondersteuning van Rosey .
Rosey is echt een bikkel. Ondanks dat ze diverse spullen ingespoten kreeg, onder dwang op haar zij een foto moest laten maken en bijna twee uur daar moest zijn met een volle blaas, bleef ze lief tegen iedereen.
Toen wij daarna een afspraak voor volgende week maakten en de rekening hadden betaald, kreeg ze van de assistente een paar lekkere beloningsbrokjes. Ze was op slag alles vergeten en op weg naar de uitgang draaide ze haar koppie om en kwispelde alsof ze wilde zeggen: nou tot de volgende keer maar weer he!
Rosey ik vind je een kanjer
Ik houd jullie op de hoogte
En dank jullie wel voor jullie lieve ondersteunende berichten!