Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amsterdam 412
Beste forumleden.
Gisteren ben ik voor de tweede keer naar de oncoloog geweest voor Rosey. Omdat zij in het weekend weer te maken had met een erge blaasontsteking en daar antibiotica voor moest hebben, wilde de arts eerst weten of er niet meer aan de hand was. Het is haar vierde blaasontsteking al in dit jaar. Mocht er een steentje zitten dan was een operatie noodzakelijk omdat de ontstekingen haar weerstand ondermijnen. Er is toen een foto gemaakt van de blaas maar gelukkig gaf dit geen steentje te zien of andere info. Het zag er goed uit.
Wel gaf hij aan dat zij misschien een te wijde urine uitgang heeft en daardoor kwetsbaarder is voor infectie. Ik zal na de antibiotica kuur daarvoor contact opnemen met de dierenarts omdat er goede medicijnen voor zijn.
Hierna was de weg vrij om weer bezig te zijn met de chemokuur. In de afgelopen week heeft de eerste behandeling zijn werk goed gedaan. De ene klier in de hals was tot normale grote geslonken en de andere met 80%. Een opsteker dus. Dit betekende dat zij opnieuw met dezelfde stof geïnjecteerd kon worden. Deze werd wel vooraf gegaan met een eiwithoudende injectie om eventuele allergie reacties tegen te gaan. Was wel nodig bleek later want ze begon aardig te krabben omdat ze inwendige jeuk kreeg. Dit duurde gelukkig maar even.
Ik heb de arts voorgelegd dat ik graag de cbd olie wil gebruiken ter ondersteuning van rosey's weerstand. Hij gaf aan dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat het helpt omdat de fabrikanten er geen geld in willen steken voor onderzoek. Zij kunnen geen patent nemen op het product dus kan iedereen het daardoor gaan verkopen en kunnen zij daardoor de investeringen niet terug verdienen. Maar hij gaf duidelijk aan dat dit product geen tegenwerking geeft in het behandelproces.
Voor mij reden genoeg om het te kopen en in te zetten ter ondersteuning van Rosey .

Rosey is echt een bikkel. Ondanks dat ze diverse spullen ingespoten kreeg, onder dwang op haar zij een foto moest laten maken en bijna twee uur daar moest zijn met een volle blaas, bleef ze lief tegen iedereen.
Toen wij daarna een afspraak voor volgende week maakten en de rekening hadden betaald, kreeg ze van de assistente een paar lekkere beloningsbrokjes. Ze was op slag alles vergeten en op weg naar de uitgang draaide ze haar koppie om en kwispelde alsof ze wilde zeggen: nou tot de volgende keer maar weer he!

Rosey ik vind je een kanjer

Ik houd jullie op de hoogte
En dank jullie wel voor jullie lieve ondersteunende berichten!
Door Anne in Zweden
Hè, toch wel positieve berichten zo te lezen. En wat knap van Rosey dat ze het zo goed deed bij de da! Ik hoop voor jullie dat de chemo in combinatie met de cbd-olie haar nog lange tijd happy kunnen houden!
Door amsterdam 412
Vandaag voor de derde keer naar Wageningen met Rosey . Haar lymfeklieren waren niet meer opgezet. Ze waren geslonken tot een normale afmeting. Ik kon ze in ieder geval niet meer voelen. Ze heeft zeer goed gereageerd op de celdelingsremmer die ze twee keer heeft gehad. Nu kon ze naar de volgende fase. De echte chemokuur. Via een infuus kreeg ze gelijk medicijnen tegen de misselijkheid die door de chemo mogelijk zou kunnen optreden. Toen het infuus bijna leeg was kwam de arts het " rode gif" toedienen met de naam Adriamycine. Wat vond ik dat een rot gezicht om dat spul haar lijfje in te zien lopen. Ik ben door de arts voorbereid op mogelijke bijwerkingen van misselijkheid en zware diarree. Ik hoop voor Rosey dat zij er niet zo heftig op reageert.
Ik zou het fijn vinden als ik van jullie ervaringen daarin mag krijgen.
ik heb begrepen dat ik zeer voorzichtig om moet gaan met haar speeksel, waarin de uitscheiding van de chemo zit. Ook dat er de komende 5 dagen geen kindjes en zwangere vrouwen aan haar mogen komen.
Over 14 dagen heb ik weer een afspraak staan in Wageningen.
Als ik even terugkijk dan is er in een korte tijd al heel veel gebeurd. Wat ik niet voor mogelijk had gehouden heeft al plaatsgevonden. Mijn Rosey die nu al een chemo achter de rug heeft. Ik hoop dat het haar allemaal uiteindelijk ten goede komt.
Ik houd jullie op de hoogt.
Door pike
Heftig hoor. Hopelijk krijgt ze niet teveel last van bijwerkingen. Ik heb overigens begrepen dat de stoffen niet alleen via speeksel maar ook met urine en ontlasting uitgescheiden worden.
Sterkte ermee!
Door frodo quin
Als dat dezelfde stof is als de chemo die ik indertijd voor één van mijn ratjes met mijn da heb besproken dan komt het inderdaad ook via urine en ontlasting; voor mij was dat indertijd geen optie omdat ze dan uit de groep moest en een ratje kwijnt echt weg zonder soortgenootjes, zeker ééntje zoals wodan, ze was echt een ratten rat.

Hopelijk valt het goed mee met de bijwerkingen. Ik duim voor jullie.
Door amsterdam 412
Beste Frodo en pike. Dank voor jullie betrokkenheid!
Ik heb tot mijn grote opluchting gemerkt dat Rosey tot op heden geen zichtbare bijwerkingen heeft. Geen misselijkheid en geen diarree. Ik vind het ongelofelijk als je ziet wat een troep ze ingespoten heeft gekregen. Ze heeft goed geslapen, beter dan ik. Ik ben steeds gaan kijken of alles goed was, en bij elk vreemd geluid stond ik al naast haar mand. Dan deed zij haar ene oog open en keek me aan met een blik van: wat is er nu weer, ik lag zo lekker.
Bij mijn bezoek gisteren aan de oncoloog was het ook mijn vraag of ik rekening moest houden met urine en ontlasting van Rosey. Naar zijn zeggen is er onderzoek gedaan naar de uitscheiding van chemoafval in urine en ontlasting. Het bleek dat dit zo minimaal was dat het verwaarloosbaar was. Dit in tegenstelling tot het speeksel, dat wel gevaarlijk is voor met name kinderen en zwangere vrouwen.
Hij gaf wel aan dat ik uit zekerheid geen speelplek voor kinderen moet gebruiken om Rosey uit te laten. Daar hoeft ze geen chemo voor te krijgen om dat niet te doen!
Ik hoop van harte dat de komende dagen voor Rosey zo goed gaan verlopen als vandaag! Dan heeft ze weer genoeg energie om over twee weken de volgende chemo aan te kunnen. Ik laat het jullie weten!
Met vriendelijke groet
Carolien
Door amsterdam 412
Hai Elvira.
Dank je wel voor je interesse naar Rosey.
Ik was een beetje terughoudend met mijn belevenissen omdat het was niet zozeer een vraag was die ik stelde aan het forum.
Het gaat super goed met Rosey. Ze heeft inmiddels 3 x chemo via infuus gekregen en deze week voor de tweede keer een chemo via tabletten. Het is iedere keer zonder zichtbare bijwerkingen verlopen. Ongelofelijk hoe sterk ze heeft gereageerd!
In het afgelopen bloedonderzoek is vastgesteld dat er geen kankercellen meer in het bloed aanwezig waren en dat de witte bloedlichaampjes weer op Nivo zijn. Het houdt natuurlijk niet in dat ze beter is. Ze zal nog een aantal maanden chemo krijgen om haar bloedbeeld stabiel te houden. Daarna zal moeten blijken of de kanker weg blijft. In ieder geval heb ik haar nu nog lekker nog om me heen en heeft ze weer plezier in haar leventje. Ze is weer actief en is lekker ondeugend. En dat in haar reservetijd.
Ik zal met regelmaat een update geven hoe het met Rosey gaat, maar mocht je eerder wat willen weten dan hoor ik graag van je!

Met vriendelijke groet
Carolien
Door hamada
Wat goed dat ze in goede conditie is met en na haar kuren.
Geniet van deze mooie tijd. Ik ga duimen dat de kanker wegblijft.
Krijgt ze nog extra supplementen of bijzondere voeding? Ga je door met de CBD?
Door fransbulletje
Fijn dat het goed gaat en de kankercellen weg zijn! Hopelijk blijven ze weg en mag je nog een tijd van haar genieten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door