Martine-Tom schreef:Dat vind ik dan ook heel normaal, anders word het als het net als bij Lizzy behoorlijk wat geld kost om echt iets te veranderen/verbeteren/toe te voegen aan het ras. Dan mag je van mij best hoger gaan zitten.Het is gewoon heel simpel. Pupkopers betalen niet voor een pup die uit vrijwel onverwante ouders komt, en al dan niet uraatvrij is terwijl ie sprekend lijkt op een gewone/andere Dalmaat. Als mensen al veel voor een hond betalen is dat omdat deze een uniek uiterlijk heeft dat op dat moment al dat niet ook populair is. Kijk naar de Franse Bull, de Engelse Bull en honden zoals deze:
Niet dat het moet hoorMaar begrip zou ik er wel voor hebben, waarom wel voor een kleurtje en niet voor gezondheid?

Ik vind het op zich altijd vrij grappig hoor, dat de meeste niet-fokkers denken dat pup-kopers alles in het werk stellen om een vooral gezonde pup uit gezonde ouders te kopen. Nou, laat ik je uit de droom helpen: pup-kopers komen in alle soorten en mate maar de meeste willen gewoon een pup van jou omdat jij of een uitzonderlijk ras fokt, of een uitzonderlijk uiterlijk fokt en anders is het omdat jouw pupplanning zo lekker goed past bij de vakantieplannen. Zou het anders zijn, zou het zijn zoals jij denkt dat het is: dan zou marktplaats niet BOL staan van de aangeboden pups.