Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

tt-tjes schreef:Hoe is het met Oscar??
Lief dat je aan ons denkt!

Het gaat vanuit Oscar bezien goed met hem. Het is te merken dat de brok hem stukken beter valt. Betere poep, veel minder en veel minder stinkende boeren en scheten, op een keer gal kosten na ook geen gekots meer. Hij heeft ook meer energie, hij haalt weer eens wat gekkigheid uit en stuitert af en toe weer ouderwets door het huis heen.
Hij heeft wel weer conditie ingeleverd. Elke keer als ie ziek is levert hij weer in en het kost steeds meer moeite hem dan weer wat in conditie te krijgen. Maar doordat ie weer energie heeft, worden wij automatisch weer wat vaker gemotiveerd om wat te gaan doen. Niet dat we anders niet willen, maar met zo'n "doffe" hond ga je ook niet snel een rondje fietsen ofzo. Maar goed, nu staat ie dus wel te springen voor een rondje fietsen of naar ons weggetje, maar halverwege is de fut en wel weer uit. Nou ja, dan hebben we de helft gehad denk ik maar en sjokken we saampjes terug.

Het drupppelen blijft. Volgende week ga ik met Pluk voor controle en dan bespreek ik het weer even met de dierenarts. Ik vrees dat we daar toch verder voor moeten gaan kijken. Al twijfel ik dan weer heel erg tussen de ernst van de kwaal en aan de ingrijpendheid van de behandeling. Ik zal daar nu echt in moeten gaan duiken, want ik denk dat we na een paar weken wel uit kunnen sluiten dat het aan de sluitspier ligt.
Fijn dat hij wat meer energie heeft. Heb je al eens aan cbd/thc olie gedacht? Schijnt ook voor urineweg infecties te helpen. Hier krijgen Chendo en Balou het nu ook. En vanavond is Chendo voor het eerst sinds maanden weer eens met een speeltje de tuin ingerend.
Ik wil geen alternatieve spullen meer geven. Allereerst reageert Oscar er vaak niet goed op en ten tweede vind ik dat hij genoeg krijgt. Lees voor de grap dit topic maar eens door en tel bij elkaar op wat ik allemaal nog zou kunnen proberen. En als je dan ziet wat er al op ons aanrecht staat. Nee, hij krijgt al zoveel, het houdt een keer op met meer middelen.

Daarnaast is de kans nu heel groot dat de prostaat de oorzaak is en daar doet die olie niets aan. Als ik voor nóg meer medicatie kies, dan voor iets wat zo gericht mogelijk de oorzaak aanpakt.
Kaela schreef:Ik wil geen alternatieve spullen meer geven. Allereerst reageert Oscar er vaak niet goed op en ten tweede vind ik dat hij genoeg krijgt. Lees voor de grap dit topic maar eens door en tel bij elkaar op wat ik allemaal nog zou kunnen proberen. En als je dan ziet wat er al op ons aanrecht staat. Nee, hij krijgt al zoveel, het houdt een keer op met meer middelen.

Daarnaast is de kans nu heel groot dat de prostaat de oorzaak is en daar doet die olie niets aan. Als ik voor nóg meer medicatie kies, dan voor iets wat zo gericht mogelijk de oorzaak aanpakt.
Je hebt groot gelijk. Hier staat ook een mandje vol met supplementen en medicijnen op het aanrecht.
Vandaag bij de dierenarts geweest en overlegd.

De propalin doet niets. Dus alle kans dat het de prostaat is die moeilijk doet. We hebben alle voors en tegens besproken van het behandelen met een testosteron remmend middel. En uiteindelijk besloten dat te doen. Hij moet een kuur van 7 dagen en daarna is het afwachten wat er gebeurd. De klachten zouden vrij vlot weg moeten gaan, maar hoe snel het terug komt is niet te voorspellen.

Zijn gedrag is een groot issue in deze, ik vind het doodeng. Daarom gaan we ook pas volgende week beginnen, deze week hebben we wat vervelende familieomstandigheden en daardoor moet Oscar ook nog een paar keer braafjes in de auto blijven. Dus even wachten tot we in normaal vaarwater zitten en een eventuele gedrags verslechtering op te vangen is. Het middel is wel redelijk vlot weer uitgewerkt, dus we zitten er niet al te lang aan vast als het niet goed gaat. Als het nog maar goed genoeg gaat om het uit te zingen. Nou ja, ik ben eigenlijk redelijk positief, we gaan het wel zien. Niets doen is ook geen optie.
Dank je Hope!

Ik kreeg overigens ook nog een hartverzakking. Een andere klant vroeg naar trocoxil en kreeg te horen dat het op was. Ooooooh my god!!!!! De fabriek is nog steeds niet weer aan het produceren. Nou bleken er bepaalde doseringen op te zijn. Ook die van Oscar, maar we hebben een andere dosering mee en dat is aan te passen naar de gewenste dosering. Ik heb maar gelijk voor 5 maanden mee genomen (kaching! laat de euries maar rollen!). Hopelijk is de fabriek dan eindelijk wel weer up and running!
Kaela schreef:Dank je Hope!

Ik kreeg overigens ook nog een hartverzakking. Een andere klant vroeg naar trocoxil en kreeg te horen dat het op was. Ooooooh my god!!!!! De fabriek is nog steeds niet weer aan het produceren. Nou bleken er bepaalde doseringen op te zijn. Ook die van Oscar, maar we hebben een andere dosering mee en dat is aan te passen naar de gewenste dosering. Ik heb maar gelijk voor 5 maanden mee genomen (kaching! laat de euries maar rollen!). Hopelijk is de fabriek dan eindelijk wel weer up and running!
Serieus? Ik bestel morgen direct nieuwe. Sterkte met Oscar zijn prostaat.
Kaela schreef:Vandaag bij de dierenarts geweest en overlegd.

Hij moet een kuur van 7 dagen en daarna is het afwachten wat er gebeurd. De klachten zouden vrij vlot weg moeten gaan, maar hoe snel het terug komt is niet te voorspellen.
Ben ff de naam kwijt van die kuur, die heeft Balou ook gehad voor zijn prostaat. Dit werkte echt binnen no time en qua gedrag merkte ik niet aan hem. Nu zal dat niet te vergelijken zijn met Oscar denk ik.
tt-tjes schreef:Ben ff de naam kwijt van die kuur, die heeft Balou ook gehad voor zijn prostaat. Dit werkte echt binnen no time en qua gedrag merkte ik niet aan hem. Nu zal dat niet te vergelijken zijn met Oscar denk ik.

Hopelijk wel, ik hoop dat het erg mee zal vallen. Ik ben gewoon heel bang dat het sleutelen aan testosteron zorgt voor gedragsverandering. We gaan het zien.

Gister een dikke stressdag gehad. Vandaag maar even zien hoe het ons allemaal bekomt en kijken wat wijsheid is als startmoment.
Fysiek lijkt de positieve ontwikkeling door te zetten. Mentaal zien we ineens een grote verandering. Onzekerder, hij springt in ene weer heel erg tegen ons op, aaitjes vragen gaat dwingend. Het is nog te doen, maar ik ben er niet blij mee. Na lang twijfelen toch pil nummer 5 erin gestopt vanmorgen. Vandaag maar goed in de gaten houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door