Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaela
Hope schreef:Aaah kijk, dat verklaard een boel. Ik spuit het erin, beweeg een beetje en laat het eruit lopen. Is dus niet voldoende.

Hoe lang bewaarde jij de thee?
Ik maakte elke keer verse. Nooit bij stilgestaan dat je dat zou kunnen bewaren ::)
Door Hope
Lizzy schreef:Ik heb nooit kamille thee gebruikt maar Echinacea Extra Forte met Cat's Claw en Plantago. Van Bloem. Werkte als een speer.

En dat is 1 product? Ik ben niet zo thuis in dat soort dingen :-[
Door Lizzy
Hope schreef:En dat is 1 product? Ik ben niet zo thuis in dat soort dingen :-[
Ja, dat is 1 flesje. En dat verdunnen met water. Ik gebruikte ongeveer 1 deel op 10 delen water (of een wat sterkere oplossing). Ik gebruik dat tegen en voor alles.
Als ik thee voor in mijn haar maak maak ik het voor twee keer en bewaar ik het gezeefd in de koelkast. Ik probeer mijn haar niet vaker dan om de 4 dagen te wassen en dan is ze altijd nog goed. Ik geloof dat je het een week in de koelkast kan bewaren.
Door Hope
Lizzy schreef:Ja, dat is 1 flesje. En dat verdunnen met water. Ik gebruikte ongeveer 1 deel op 10 delen water (of een wat sterkere oplossing). Ik gebruik dat tegen en voor alles.
Ga ik het hier eens mee proberen. Hoe vaak deed je dat per dag?
Door Lizzy
Hope schreef:Ga ik het hier eens mee proberen. Hoe vaak deed je dat per dag?
Een keer of 2 a 3 per dag. Totdat het echt over was en dat duurde meestal een paar dagen. Ik spoelde ook niet 1 keer maar 2 keer.
Door Hope
Lizzy schreef:Een keer of 2 a 3 per dag. Totdat het echt over was en dat duurde meestal een paar dagen. Ik spoelde ook niet 1 keer maar 2 keer.
Dank je! Ondertussen dat spul in huis dus we gaan aan de slag. Castreren, tsssss, ze blijven eraf! :biggrin2:
Door Hope
Vraagje.

De keuken word gesloopt en dit geeft héél veel stof. Nelson is tijdens de werkzaamheden buiten.

Niet elk stof is natuurlijk huisstofmijt. Zal ik afwachten wat hij doet met de jeuk of preventief even terug op apoquel? Ik krijg dat huis natuurlijk nooit helemaal stofvrij elke dag :-\
Door Lizetta
Vanuit mijn eigen allergie voor stof en wat wij nu tijdens de verhuizing en verbouwing merken: enorm veel last!
Dus ik zou Nelson aan de apoquel zetten, want al dat stof is echt geen pretje
Door Hope
Ik twijfelde even omdat stof op zich geen huisstofmijt is. Toch?
Maar ja, misschien gewoon beter niet afwachten. Het is maar voor drie weken :-\

Zijn kussens, mand etc gaan naar buiten. Nelson zelf ook. Hij kan in de zon, uit de zon, hij kan in het tuinhuis droog in een mand liggen en het is er ook geen herrie. Maar hij snapt niet dat hij buiten moet blijven, arm ding.
Hij gaat 's nachts in de gang slapen, die is goed stofvrij gebleven. Maar zeker nu ik zo ziek ben, ik kan hem nu ook niet elke dag gaan wassen als hij jeuk krijgt.
Door Lizetta
Hope schreef:Ik twijfelde even omdat stof op zich geen huisstofmijt is. Toch?
Maar ja, misschien gewoon beter niet afwachten. Het is maar voor drie weken :-\

Zijn kussens, mand etc gaan naar buiten. Nelson zelf ook. Hij kan in de zon, uit de zon, hij kan in het tuinhuis droog in een mand liggen en het is er ook geen herrie. Maar hij snapt niet dat hij buiten moet blijven, arm ding.
Hij gaat 's nachts in de gang slapen, die is goed stofvrij gebleven. Maar zeker nu ik zo ziek ben, ik kan hem nu ook niet elke dag gaan wassen als hij jeuk krijgt.
Stof is inderdaad geen mijt. Maar als er zoveel stof is, dan gaat de afweer 'aan' vanwege de overload...
Door Hope
pluk schreef:Apoquel werkt vrij vlot toch?
Dan zou ik gewoon afwachten en bij de minste jeuk het geven
Ja, het werkt vrij vlot.
Vandaar ook mijn twijfel.
Lizetta schreef:
Stof is inderdaad geen mijt. Maar als er zoveel stof is, dan gaat de afweer 'aan' vanwege de overload...
Klinkt logisch.

Ik vind het lastig. Wil hem niet onnodig medicijnen geven. Het werkt vrij snel als we beginnen. Aan de andere kant heeft hij nooit bijwerkingen van de apoquel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door