Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Bij mij is de natuurlijke bevalling ook in dik 4 uur gebeurd. Maar in het begin ging het nog redelijk. Het eerste uur, 2 zelfs was goed te doen. Weeën om de 3 min of zo. Toen.brak mijn water en plots was het ook non stop. Ik was tevreden als ik na 3tal weeën een klein minuutje recup kreeg... De pijn heeft wel niet de tijd om weg te ebben maar je kan toch even adem halen.
Toen had ik elk kwartier een cm ontsluiting. Kan je je wel voorstellen hoe dat ging.
De laatste 2 cm duurden nog vrij lang en die weeën waren het ergst, maar ik had ook al een paar minuten persweeen voor ze kwamen om me te helpen... Na 1 keer persen zag je het hoofdje al en nog geen 10 min later was hij eruit...

Het kan dus ook zo lopen zonder dat je ingeleid wordt. Maar ik kan me voorstellen dat dat zo heftig van in het begin echt lastig is. En dat het het verschil maakt tussen een trauma van jouw kant en ik die zeg: dat doe ik zo nog wel eens. Tis een paar uur doodgaan maar het is vrij snel voorbij ipv een uitputtingsstrijd.
Al zal iedereen dat ook gewoon verschillend ervaren.
Door Hope
pearlsofpassion schreef:Inleiden geeft meteen zwaardere weeën. Minder aanlooptijd. En die hebben niet noodzakelijk meer effect, dus kan nog net zo lang duren, je arbeid. Doet dan alleen meteen meer pijn.

Ik zou het ook het liefst vermijden. Ookal heb ik al weeënstorm van mezelf, kunstmatig geinduceerd vind ik nog enger.
Al begin ik nu zoveel last en pijn te krijgen over mijn hele lijf en begin ik zo naar de baby uit te kijken, dat ik niet weet of ik het wel erg zou vinden... ::)

Ik ben door mijn vorige snelle bevalling ook bang om niet op tijd in het zh te geraken als het begint, dus in die zin zou een bevalling op afspraak mij wel rust brengen...

Toch fijn dat er niet meteen reden is om je zorgen te maken, dat alles nog in orde is met jou en je meisje.
Hopelijk kan je omgeving je wat kalmeren, want dat is wel het belangrijkste als je nog 2 weken rond wil blijven. ;)
Mijn "buurvrouw" in het ziekenhuis was 37 weken zwanger en had zwangerschapsvergiftiging. Bevalling is opgewekt door een ballonkatheter en capsules. Daarvan kreeg ze ontsluiting en braken de vliezen. De bevalling is daarmee op gang gekomen zonder weeënopwekkers. Ze was erg tevreden over de behandeling. De bevalling is ingeleid maar had verder een mooi natuurlijk verloop. Ze heeft geen pijnstilling gehad en beval in een paar uur van een gezonde zoon.

Tussen het start van de behandeling en het starten van de weeën zaten drie dagen. Ze lag in het ziekenhuis vanwege heel hoge bloeddruk maar er was tijd genoeg om rustig in te leiden.

Jasmijn, gewoon vragen naar alle opties als het zover zou komen!
Door jasmijn
Ja nou dat dus, plus dat ik weet dat mijn lijf heel erg heftig reageerd op ingrijpen van buiten af.
Spiraaltje zetten geeft bij mij echt een week lang mega weeën pijn, het idee dat ze een ballon in me gaan stoppen is niet iets waar van ik denk jee :-X

Pijn van binnen uit kan ik verschrikkelijk goed verdragen, pijn dat me aan gedaan word dus echt totaal niet.
Tel daar ook nog een trouwma van mensen die gewoon doen en niet luisteren of vertellen in het ziekenhuis er bij, mijn Asperger die het gewoon erg onprettig vind als vreemde me aan raken in het bijzonder mannen en het "vertrouwen" dat ik heb in artsen en we hebben een situatie die ik zachs gezecht niet echt fijn vind.
Ook zitten mijn schoonouders nog in Portugal en die moeten dan opeens half over kop dezen kant op komen.

Gelukkig blijft mijn eigen verloskundige er bij dus die zal zeker samen met vriendlief en mijn zus echt zorgen dat ze niet over mijn grenzen gaan.

Ook komt mijn zus morgen om bij me te zijn.

Het is ook gewoon echt heel erg omschakelen en ik had hier eigenlijk geen moment aan gedacht dat het zou kunnen gebeuren.
Ik wou heel graag elza zelf laten bepalen wanneer ze kwam, veilig in mijn eigen omgeving beginnen, zo min mogelijk geprutst aan mijn lijf en mijn moeder heeft ook altijd het horro verhaal verteld van toen mijn ouder zus werd opgewekt en het slangetje wat dubbel zat waardoor de weeën niet geregistreerd werden en ze dus maar meer en meer middel toe gediend kreeg, dus nee niet iets waar ik voor zou kiezen.

Ik heb nu samen met vriendlief af gesproken dat als het donderdag gewoon het zelfde is gebleven als vandaag dat we nog even afwachten maar als het maandag niet beter is dat we dan wel laten opwekken, ook al heb ik daar echt totaal geen zin in.
Ik hoop echt dat het zo blijft of minder hoog word want veder heb ik nog totaal geen klachten van zwangerschapsvergiftiging.

Donderdag om 9 uur hebben we weer een afspraak
Door koekje
Hier een vergelijkbare bevalling als bij pop, met wel het verschil dat mijn vliezen eerder braken. Laten we maar zeggen dat ik het heel pittig vond.
Als ik had geweten op dat moment dat ik een weeenstorm had, was het misschien anders geweest. Ik ging er vanuit dat hét een driedaags bevalfestijn ging zijn, maar het was juist kort maar krachtig.

1 advies: pijnstilling is geen falen en je wordt er ook niet minder moeder van!
Door Hope
Bespreek je zorgen, Jasmijn. Vraag om een vrouwelijk arts, laat ze extra tijd nemen.
Het plaatsen van de ballon duurde minder dan een minuut. Gebeurde gewoon op bed in de ziekenhuiskamer.
Ze hoefde er niet voor naar een onderzoekstafel of iets.

Mijn buurvrouw had ook schrik maar het viel haar 100% mee.

Neem hoge bloeddruk wel serieus, want dat is het ook. Bel je verloskundige, bespreek je zorgen ook met haar.
Echt, je bent al zo ver gekomen, dit laatste stukje kan jij ook.

En wil je geen geknutsel aan je lijf, vraag dan om een infuus met opwekkers in de allerlaagste stand. Er is vast van alles mogelijk als jij er maar om vraagt.

Nog een tip: maak een briefje. Heel kort.
Schrijf daarop je beperkingen en hoe mensen met je moeten communiceren. Hoef jij niet steeds uit te leggen wat je moeilijk vind en waarom.

Mijn briefje:

Let op! Ik heb NAH. Ik kan niet tegen drukte en ik vergeet veel.
Ik kan niet goed tegen veranderingen. Houdt daar a.u.b rekening mee.

Helder, duidelijk en iedereen begrijpt dat het lastig is. En ze vragen me dus 100x of ik het begrepen heb en weet wat de bedoeling is ;)
Door hannabelgje
Na 5 dgn vakantie in de Noordoostpolder weer terug thuis. Bah wat gaat dat vlug om zeg. Morgen weer werken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door jasmijn
koekje schreef:Hier een vergelijkbare bevalling als bij pop, met wel het verschil dat mijn vliezen eerder braken. Laten we maar zeggen dat ik het heel pittig vond.
Als ik had geweten op dat moment dat ik een weeenstorm had, was het misschien anders geweest. Ik ging er vanuit dat hét een driedaags bevalfestijn ging zijn, maar het was juist kort maar krachtig.

Ik heb liever geen pijn stillers maar als mijn lichaam gaat reageren zo als ik denk dat het gaat doen dan vermoed ik dat wel die keuzen ga maken, anders ga ik het gewoon niet trekken.

Als ze tegen mij zeggen dit voeld ongemakkelijk dan ga ik letterlijk van de pijn door de grond, als ze zeggen dit gaat pijn doen dan kan je reken op ik die flauw valt van de pijn.

Dus de woorden "dat voeld niet prettig en je krijg er van een half uurtje pijn van" kan je voor mij vertalen naar het gaat voelen als of iemand je van binnen met een mes bewerkt en dat gaat dan minstens een dag door.
Ben echt heel erg gevoelig daar beneden.

Na die woorden werd ik ook gelijk rood en begon echt te bibberen als een gek, en bibberen is echt een teken van mega stres bij mij.
Hope schreef:Bespreek je zorgen, Jasmijn. Vraag om een vrouwelijk arts, laat ze extra tijd nemen.
Het plaatsen van de ballon duurde minder dan een minuut. Gebeurde gewoon op bed in de ziekenhuiskamer.
Ze hoefde er niet voor naar een onderzoekstafel of iets.

Mijn buurvrouw had ook schrik maar het viel haar 100% mee.

Neem hoge bloeddruk wel serieus, want dat is het ook. Bel je verloskundige, bespreek je zorgen ook met haar.
Echt, je bent al zo ver gekomen, dit laatste stukje kan jij ook.

En wil je geen geknutsel aan je lijf, vraag dan om een infuus met opwekkers in de allerlaagste stand. Er is vast van alles mogelijk als jij er maar om vraagt.

Nog een tip: maak een briefje. Heel kort.
Schrijf daarop je beperkingen en hoe mensen met je moeten communiceren. Hoef jij niet steeds uit te leggen wat je moeilijk vind en waarom.

Mijn briefje:

Let op! Ik heb NAH. Ik kan niet tegen drukte en ik vergeet veel.
Ik kan niet goed tegen veranderingen. Houdt daar a.u.b rekening mee.

Helder, duidelijk en iedereen begrijpt dat het lastig is. En ze vragen me dus 100x of ik het begrepen heb en weet wat de bedoeling is ;)

Dat briefje is wel een heel goed idee, dat ga ik ook doen.
Ondanks dat er vandaag echt een bom op me is gevallen en ik echt totaal in paniek raakten en zat te bibberen als een rietje was ik wel heel blij dat het ziekenhuis nu al liet zien toch al rekeningen met me te houden.
Er was namelijk vandaag een mannelijke arts die dienst had en ze hebben toen speciaal een vrouwelijke onder arts gestuurd om me dit allemaal te vertellen, ook wou die vrouw eigenlijk bij me kijken maar ze zag zo al dat het even geen goed idee was om dat nu te doen bij me.

Donderdag gaat mijn verloskundige ook mee en we hadden eerst een afspraak om 13:30 maar dat heeft het ziekenhuis verzet naar 9 uur omdat ze anders niet zeker wisten of er wel een vrouw voor me beschikbaar was.
zit namelijk wat heftigere achter geen mannen dan alleen mijn Asperger.
We hebben ook afgesproken dat als ik dan lig te bevallen daar en de wacht wisselt en er komt een mannelijke arts dat die zich dan gelijk voor komt stellen en een hand komt geven zo dat het niet een totaal wild vreemde is, gaat nog steeds echt niet grappig zijn voor me maar we moeten iets.

Ik moet het gewoon echt even verwerken, ik neem een hogen bloeddruk zeker wel serieus want ik weet wat het betekend voor mij en voor elza.
Neemt niet weg dat ik wel even heel erg geschrokken ben, had in de gang van het ziekenhuis toen ik afscheid van mijn verloskundige nam echt een moment dat het me zwart voor mijn ogen werd van angst.

Ik ga het doen hoor en we gaan het redden, maar blij nee dat ben ik even niet :-X
Door frodo quin
jasmijn schreef:Ik heb liever geen pijn stillers maar als mijn lichaam gaat reageren zo als ik denk dat het gaat doen dan vermoed ik dat wel die keuzen ga maken, anders ga ik het gewoon niet trekken.

Als ze tegen mij zeggen dit voeld ongemakkelijk dan ga ik letterlijk van de pijn door de grond, als ze zeggen dit gaat pijn doen dan kan je reken op ik die flauw valt van de pijn.

Dus de woorden "dat voeld niet prettig en je krijg er van een half uurtje pijn van" kan je voor mij vertalen naar het gaat voelen als of iemand je van binnen met een mes bewerkt en dat gaat dan minstens een dag door.
Ben echt heel erg gevoelig daar beneden.

Na die woorden werd ik ook gelijk rood en begon echt te bibberen als een gek, en bibberen is echt een teken van mega stres bij mij.

Dat briefje is wel een heel goed idee, dat ga ik ook doen.
Ondanks dat er vandaag echt een bom op me is gevallen en ik echt totaal in paniek raakten en zat te bibberen als een rietje was ik wel heel blij dat het ziekenhuis nu al liet zien toch al rekeningen met me te houden.
Er was namelijk vandaag een mannelijke arts die dienst had en ze hebben toen speciaal een vrouwelijke onder arts gestuurd om me dit allemaal te vertellen, ook wou die vrouw eigenlijk bij me kijken maar ze zag zo al dat het even geen goed idee was om dat nu te doen bij me.

Donderdag gaat mijn verloskundige ook mee en we hadden eerst een afspraak om 13:30 maar dat heeft het ziekenhuis verzet naar 9 uur omdat ze anders niet zeker wisten of er wel een vrouw voor me beschikbaar was.
zit namelijk wat heftigere achter geen mannen dan alleen mijn Asperger.
We hebben ook afgesproken dat als ik dan lig te bevallen daar en de wacht wisselt en er komt een mannelijke arts dat die zich dan gelijk voor komt stellen en een hand komt geven zo dat het niet een totaal wild vreemde is, gaat nog steeds echt niet grappig zijn voor me maar we moeten iets.

Ik moet het gewoon echt even verwerken, ik neem een hogen bloeddruk zeker wel serieus want ik weet wat het betekend voor mij en voor elza.
Neemt niet weg dat ik wel even heel erg geschrokken ben, had in de gang van het ziekenhuis toen ik afscheid van mijn verloskundige nam echt een moment dat het me zwart voor mijn ogen werd van angst.

Ik ga het doen hoor en we gaan het redden, maar blij nee dat ben ik even niet :-X
Fijn dat het ziekenhuis zo goed rekening met je houdt.

Je gaat dit kunnen, ook als het niet gebeurt zoals je voorzien had en je haar donderdag al in je armen mag houden Je schoonouders zullen het ook niet erg vinden als ze wat eerder komt. :bigarmhug:
Door Kaela
Irritatiemomentje: ik heb t/m komende dinsdag vakantie en dan een appje krijgen dat er maandag een bijeenkomst is waarvan het belangrijk is om bij te zijn. Seriously? Ik heb vakantie mensen, vakantie betekend dat ik niet naar mijn werk ga...
Door Hope
Kaela schreef:Irritatiemomentje: ik heb t/m komende dinsdag vakantie en dan een appje krijgen dat er maandag een bijeenkomst is waarvan het belangrijk is om bij te zijn. Seriously? Ik heb vakantie mensen, vakantie betekend dat ik niet naar mijn werk ga...
Haha, die zijn grappig. Wat als je in Spanje zat? Eerder naar huis?
Ik vroeg om een samenvatting geloof ik.
Door Kaela
Hope schreef:Haha, die zijn grappig. Wat als je in Spanje zat? Eerder naar huis?
Ik vroeg om een samenvatting geloof ik.
Nou precies ja. Maar ze weten dat ik thuis ben, dus dan wordt het gewoon geprobeerd. Ik heb op mijn eerste vakantiedag ook geweigerd naar een bijeenkomst te komen. Als je dat niet doet zit je alsnog een aantal dagen in je vakantie op je werk, ik vind het vrij bijzonder.
Door frodo quin
Welkom in de moderne wereld waar werknemers boven alles voor hun baas moeten springen, ook tijdens hun verlof, anders ben je niet gemotiveerd. Flexibel zijn heet dat. Waarom zijn er toch zoveel mensen met een burn out? Compleet onverklaarbaar.
Door hannabelgje
Kaela schreef:Irritatiemomentje: ik heb t/m komende dinsdag vakantie en dan een appje krijgen dat er maandag een bijeenkomst is waarvan het belangrijk is om bij te zijn. Seriously? Ik heb vakantie mensen, vakantie betekend dat ik niet naar mijn werk ga...
Zooo ik had die dag toch al echt wat gepland dan. Sorry hoor. Vakantie is bij mij vakantie. En dan doe ik geen vergaderingen of wat dan ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door pearlsofpassion
koekje schreef:Hier een vergelijkbare bevalling als bij pop, met wel het verschil dat mijn vliezen eerder braken. Laten we maar zeggen dat ik het heel pittig vond.

Ja, die onzekerheid wanneer die weeën al zo hevig zijn en gewoon achter elkaar komen en je denkt er gewoon niet aan dat het wel eens zou willen zeggen dat je gewoon al halverwege de arbeid zit. Want zo hadden ze je dat niet verteld...
Na een tijdje dacht ik toch ook: ok, maar dit hou ik geen 10u vol hoor! :o
Vroedvrouw gaf mij groot gelijk, niemand houdt dat zolang vol, gelukkig was het vanaf toen dus maar 2u meer...

Jasmijn, ik zou in jouw geval de pijnstilling zeker achter de hand houden. Als ik hoor dat je zo verkrampt, dan is dat ook gevaarlijk tijdens een bevalling. Alles kan zo vast komen te zitten dat zelfs de ergste weeën het niet meer los krijgen. Op dat moment is pijnstilling gewoon noodzakelijk om het weer los te krijgen, om je te ontspannen.
Je kan proberen he. Want bij inleiden worden de weeën wel opgewekt maar de pijn zelf komt nog steeds uit je lijf zelf he. Wordt ook geinduceerd door je lijf zelf, dat is niet zoals een injectie od.
Maar ik zou die mogelijkheid wel bij de hand houden en bespreken zodat je niet nog uren moet wachten op een anestesist als je er toch gebruik van wil maken...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door