Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Ik was net Zoë aan het uitlaten. Ik stond stil om haar te laten snuffelen en er vliegt een bij tegen mijn arm en steekt meteen. Zooo dat doet pijn zeg!! Ik ben het nu aan het koelen met een icepack.
Oh en mijn water met gembersmaak van de aldi smaakt naar zeep. Bah.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Mandarijn
hannabelgje schreef:Ik was net Zoë aan het uitlaten. Ik stond stil om haar te laten snuffelen en er vliegt een bij tegen mijn arm en steekt meteen. Zooo dat doet pijn zeg!! Ik ben het nu aan het koelen met een icepack.
Oh en mijn water met gembersmaak van de aldi smaakt naar zeep. Bah. Afbeelding

Een bij?? Die verliest zijn angel en gaat dan dood. De angel heeft weerhaakjes. Dus als je gestoken bent door een bij moet je die verwijderen. Bij een wesp gebeurt dat niet. Die hebben een angel zonder weerhaakjes.
Door hannabelgje
Mandarijn schreef: Een bij?? Die verliest zijn angel en gaat dan dood. De angel heeft weerhaakjes. Dus als je gestoken bent door een bij moet je die verwijderen. Bij een wesp gebeurt dat niet. Die hebben een angel zonder weerhaakjes.
Ja met angel. Dat ie dood gaat is zijn eigen schuld. Ik stond stil en deed niks. Hij vloog tegen mij aan.

Door Mandarijn
hannabelgje schreef:Ja met angel. Dat ie dood gaat is zijn eigen schuld. Ik stond stil en deed niks. Hij vloog tegen mij aan.

Heb je de angel kunnen verwijderen? Anders kan het gaan ontsteken.
Door hannabelgje
Mandarijn schreef: Heb je de angel kunnen verwijderen? Anders kan het gaan ontsteken.
Die was er meteen uit gelukkig. Zat niet heel vast dus die kon ik er meteen uitvegen. Beetje paniekreactie.

Door Mandarijn
hannabelgje schreef: Die was er meteen uit gelukkig. Zat niet heel vast dus die kon ik er meteen uitvegen. Beetje paniekreactie.

Heel logisch hoor zo'n paniekreactie!
Trouewens wat natuur azijn helpt ook wel een beetje tegen een steek van een wesp,bij of daas
Door *Gabriëlle*
En ik was nog niet het ziekenhuis uit na een galsteenaanval en pancreatitis, of de volgende galsteen diende zich aan, en veroorzaakte een leverontsteking, en ik heb zo vetarm als mogelijk was geprobeerd te eten tussen de opnames, maar dat hoeft dus niet uit te maken voor een galsteen die aan de wandel gaat. Dus lag ik weer in het ziekenhuis :censored2: .

Had in de nacht van maandag op dinsdag de huisartsenpost gebeld, die wat pijnstilling hebben gegeven met het advies de volgende dag naar mijn huisarts te gaan voor bloedonderzoek, maar toen ik eindelijk iemand had die met mij mee kon en een afspraak probeerde te maken had de huisarts geen tijd, ja donderdag of als het dan echt niet kon wachten woensdag op het telefonisch spreekuur....
Dus in de avond zelf naar de huisartsenpost gereden, met honden in de auto, want ik dacht weer oooh ik krijg wel wat pijnstilling en dan mag ik wel weer weg. (Weer)niet dus, gelukkig kon ik nog iemand bereiken om de hondjes uit de auto te halen, want ik zat al in de stress dat ze met z'n 2 de hele nacht in de auto moesten blijven.
Werd bij de huisartsenpost niet eens in de wachtkamer gezet, ook al was ik een binnenloper, dus schijnbaar was ik toch zieker dan ik zelf doorhad. De dag erop was ik zo beroerd, dat ze mij deze keer zelfs aan de morfinepillen gezet hebben. De afspraak met de chirurg is maar vervroegd van as donderdag naar maandag, en na die afspraak moet er dus een operatie gepland worden waar ik niet echt op zit te wachten maar ook niet meer omheen kan.
Mocht vandaag weer naar huis. En nou ben ik moe en nog steeds misselijk en ik heb echt moeite om dingen te onthouden sommige dingen zijn gewoon wazig, en zo stond er dus iemand voor de deur om een hamster op te halen terwijl ik ze helemaal vergeten was :-[ , gelukkig vonden ze het na uitleg niet erg om te wachten dus ik ben snel met hamster naar ze toe gegaan.
Door jasmijn
Vandaag weer naar de verloskundige geweest en helaas een te hogen bloeddruk gemeten :-\
Ga nu morgen naar de huisarts om weer te meten met de hoop dat het gezakt is, anders moet ik naar het ziekenhuis voor veder onderzoek.

Willen jullie duimen dat die zakt en ik niet naar het ziekenhuis moet, heb daar zo geen zin in :-X
Door rosmin
Waarom is het zo heerlijk als hond zijnde om tijdens een rustige, heerlijk ontspannen wandeling de bosjes in te duiken en uitgebreid te gaan liggen rollen in een dode ree waar de maden al uitkomen... ?
En dt je dan tenminste een kwartier met de auto moet rijden om thuis te komen...?

Resultaat:
De auto is gepoetst/ ontsmet van binnen; alle hondenwas is gedaan; de douche is schoongeboend na het douchen van Roxy en mijzelf; de riemen zijn gewassen en mijn middag kan niet meer stuk ::)
Door K&D
Oj, niet leuk nee als je zwanger bent. Hopelijk zakt ie weer wat.

Getsie...lekker ranzig... :P

Normaal gesproken klaag ik niet zo snel. Ibu erin en hop, gaan maar weer. Maar nu de halve eeuw zich een tijdje geleden heeft aangediend, en de daarbij behorende uitschakelende eierstokken ben ik het wel een beetje beu. Voorheen was het af en toe een paar weken en dan zakte het weer af, maar inmiddels heb ik gewoon elke dag pijn. En dan wel in de botten en spieren. Ik voel me net een oud wijf van 80 als ik uit bed stap 's ochtends. Schouders doen zeer, links een op - en afgaande tennisarm, zere benen, soms een zere rug. Handen doen zeer om niks.
Ik beweeg genoeg naast het huishouden en 2 honden (heb een peerd dus schep dagelijks mest, vul hooizakken en rijd er ook nog op).
Wie weet een supplement dat werkt? Ik heb er een beetje genoeg van steeds een paracetamol of ibu te moeten nemen.
Sojapruttel vind ik lekker, dus dat neem ik geregeld.
Door Siberienne
rosmin schreef:Waarom is het zo heerlijk als hond zijnde om tijdens een rustige, heerlijk ontspannen wandeling de bosjes in te duiken en uitgebreid te gaan liggen rollen in een dode ree waar de maden al uitkomen... ?
En dt je dan tenminste een kwartier met de auto moet rijden om thuis te komen...?

Resultaat:
De auto is gepoetst/ ontsmet van binnen; alle hondenwas is gedaan; de douche is schoongeboend na het douchen van Roxy en mijzelf; de riemen zijn gewassen en mijn middag kan niet meer stuk ::)

Ooooh yuk... :-\ :-\ da's wel heel smerig
Door rosmin
Ik ben zo blij dat ik de lucht uit haar vacht heb gekregen, door na het wassen haar vacht in te spuiten met verdunde azijn en dan na een paar minuten intrekken goed uit spoelen

jemig, wat meurde ze :yucky:
Door frodo quin
@jasmijn: ik duim dat je bloeddruk straks weer goed is.

@rosmin: in wordt er al misselijk van als ik het gewoon maar lees, echt walgelijk. Voordeel is wel dat je auto, hondenspullen, douche, hond en jezelf weer heel schoon zijn :)

@K&D: het klinkt alsof je last hebt van ontstekingen. Misschien kunnen suplementen als algenolie en kurkuma wat voor je doen. Je voeding onder de loep nemen kan ook veel uitmaken. Sommige zaken bevorderen ontsteking, andere helpen om te voorkomen.
Door rosmin
@K&D
Is er naast je uitgeratelde eierstokken geen andere onderliggende reden voor deze klachten?
Schildklier die te traag werkt?
Vitamine tekort?
Beknelling in een van je pezen in hand/arm?
'k Zou ns bloed late n checken

Je zou alvast als supplement Omega 3 kunnen nemen, misschien dat dat iets uitmaakt.
Spieren kunnen meer ontspannen met Magnesium suppl.
En vit D tekort kan ook spierkrampen/pijn geven, sowieso wordt suppleren aangeraden vanaf ca. 50 jaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door