Kaio schreef:Dat is een moeilijke vraag hoor. Ik hoef er gelukkig/helaas niet over na te denken.
Maar OK, ik vind vaak beide standpunten te overdreven. Dat alles wat mis gaat aan vaccinaties ligt, geloof ik niet. Dat het volstrekt geen nut heeft geloof ik niet.
Aan de andere kant dat alle vaccinaties totaal maar ook totaal geen kwaad kunnen dat geloof ik ook niet.
Ik geloof wel in immuniteit en doordringen van ziektes dmv vaccinaties. Maar dan wel met heel erge ziekten, of ziekten waarbij je blijvend schade kan krijgen, bijv polio. Farma vertrouw ik sowieso niet nee, maar om dat helemaal alles "tegenovergesteld" te doen vertrouw ik ook niet op.
En idd bij sommige kun je idd wel vraagtekens zetten, hoe groot is de kans ? Is het niet te veel? Waarom moeten ze veel en zo snel achter elkaar? Is dat wellicht ook omdat ma al na 3 maanden weer aan het werk moet en dat alle baby's dan bijelkaar liggen op een opvang wat risico's vergroot? Best wel veel vragen. Dus ik benijd jullie ouders nu niet om hierin een keuze te maken! Moeilijk hoor.
+ 1!
Al die vaccinaties, dat kan voor mijn gevoel niet goed zijn.
Helemaal niet vaccineren lijkt me ook niet wijs.
Er moet toch ergens een verstandige middenweg zijn?
Je kunt bij zulke belangrijke onderwerpen, als de gezondheid van je kind, niet van je gevoel uit gaan.
Niet als er wetenschappelijke onderzoeken zijn die het nut van al die vaccinaties bewijzen.
Maar wie betaalt die onderzoeken?
Big Farma?
Misschien dan toch meer op je gevoel vertrouwen?
Wij mensen selecteren niet op sterkte en levenskracht. Alles moet in leven blijven en alles wat gewenst is moet geboren worden. Ook al zal het zwak zijn. Wij passen de omgeving aan, aan de mens.
Hoe verstandig dat is?
Maar ja, als ik een zwak kind heb, dan wil ik er ook alles aan doen om het te redden. Tenminste zo stel ik mij dat voor. Hoe wil je selecteren? Wil je selecteren? We willen toch niet wat Hitler wilde: een ubermensch...
Dit zijn hele lastige thema's!
Hoe ziet de aarde er over 1000 jaar uit. Leven er dan nog mensen op?
Ik vraag het mij af...