Lizzy schreef:Nou, dat is wel een beetje het grote punt. Je hebt of wel blind vertrouwen in pharma en onze staat. Of je hebt het niet. En dan word je leven ineens een stuk ingewikkelder want dan moet je zelf op onderzoek uit over hoe jij bijv. je kind gevaccineerd wil hebben. En dan wordt het weer heel lastig wie je dan wel moet geloven/vertrouwen.+1
Jammer dat ze voor kinderen nog niet iets als een titerbepaling hebben. Want ik vind de keren waarop zo'n enting herhaalt moet worden echt![]()
![]()
![]()
. Je spuit natuurlijk niet alleen een virus of een bacterie in maar tal van andere niet-lichaamseigen stoffen.
Als ik zie hoeveel schade er kan zijn bij huisdieren, dan geloof ik niet dat die schades er nooit zullen zijn bij kinderen. Autisme, tja, lastig. Dat je dat niet alleen kan krijgen door entingen zal ik niet zeggen, maar ik durf toch ook niet te garanderen dat je het er niet van kan krijgen.
Neem een enting als hepatitis b. Dat is in feite een soa. Je krijgt het door bloed-bloed contact of seksuele contacten zonder bescherming. Moet je een baby daarvoor dan gaan inenten?
Mijn broer heeft pneu gehad. Hij was niet geënt en mijn moeder riep dat ook meteen bij de dokter, hij is behandeld en heeft er niets aan over gehouden.
Maar voor mij kan het er gewoon niet in dat er steeds meer entingen en herhalingen bijkomen en dat dit puur in belang is van het kind. Ik denk dat daar een aantal mensen ook hele leuke centjes mee verdienen. Ze hebben veel macht, het gaat tenslotte om iets emotioneels als je kind. Als je dus maar hard genoeg roept dat niet enten levensgevaarlijk is en de enting vrij is van risico's heb je al snel je doel bereikt.