pearlsofpassion schreef:Ok, ik kan dat volgen.
Maar dan zou wild konijn toch ook moeten kunnen?
Ookal is het wild.
Als bio en plof dezelfde eiwitten zijn dan is tam en wild konijn dat toch ook?
De verschillen zijn dezelfde: meer beweging, andere voeding en andere rassen.
Ja dat zou je zeggen ja. Maar zeker weet ik dat niet. Ik ga het risico ook niet nemen.
Ik lees eigenlijk overal dat rode vleessoorten vermeden moeten worden omdat ze veel ammoniak produceren. En wat nou exact rood vlees is, dat is mij absoluut onduidelijk, het gaat om de eiwitten maar in detail, helaas. Er zijn ook sites waar staat dat je geen rood vlees mag geven maar een paar regeltjes verder staat dat je rundergehakt mag voeren

Aangezien ik geen absolute duidelijkheid heb over hoe het nou precies in elkaar steekt houd ik het bij kip, kalkoen, konijn en witvis en af en toe een eetlepel kwark en gekookt eiwit. Dat vet is ook een heel onduidelijke factor. Het meeste vet moet eruit maar in de leverbrok zit 16% vet (waaronder varkensvet). Zoals gezegd zelf vind ik het niks, maar Jakkie vindt het reuze lekker

en drie maanden zal hij dit dieet wel overleven. Dan gaan we weer bloedprikken en ik hoop, hoop, hoop dat zijn leverwaardes dan weer normaal zijn en hij terug kan naar een normaal barfdieet. En anders wordt het biopten nemen onder narcose.