Maar ja, dat zijn ze allemaal

Wat een lekker plekkie heb je daar voor ze in de schaduw! Vinden ze het leuk buiten?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaio schreef:Wat heeft Kermit al een eigenwijs smoeltje![]()
Ze zullen wel rustig zijn buiten met dit weer niet?
Lizzy schreef:Kermit is echt geweldig he
Maar ja, dat zijn ze allemaal
Wat een lekker plekkie heb je daar voor ze in de schaduw! Vinden ze het leuk buiten?
koekje schreef:Wat leuk! Net kleine dreumesen!Ze zal wel door blijven zogen, maar het is nu al heel wat wat ze doorgeeft. Eet bijna 3 kilo per dag en dit is een hele normale tijd om wat bij te gaan voeren. Heel veel honden halen deze periode nog niet eens, dus wat dat aangaat vind ik het al geweldig wat ze doet. Ze wordt nu niet magerder, ik voer immers genoeg, maar zie wel dat de frequentie van voederen haar wat tegen gaat staan. Ze wil graag bij haar pups zijn, maar zodra ze in de buurt komt happen ze zich meteen als piranha's vast in die tepels, terwijl Kat meer zin heeft om samen met het piepbeestje te klooien.
Ik vind de namen toch wel Ikea aandoen![]()
Nog even over de emmer melk.
Dat is een self fulfilling prophecy. Zodra je deze opent en de pups ermee bijvoedt, loopt de melkproductie van Kat terug en zal deze niet meer voldoende zijn. Bij alle zoogdieren is borstvoeding een kwestie van vraag en aanbod. In theorie vergroot je door zelf poedermelk bijvoeding te geven ook het risico op borstontsteking (mastitis). Dat komt dan door stilstaande melk zeg maar bij Kat of niet goed teruglopen van de hoeveelheid melk. Zowel verminderde productie als borstontsteking wil je niet.
Als je merkt dat Kat eronder lijdt (te veel afvallen ofzo), geef je haar iedere dag zolang ze zoogt een extra maaltijd.