Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Kermit is echt geweldig he :smitten:

Maar ja, dat zijn ze allemaal :smitten:

Wat een lekker plekkie heb je daar voor ze in de schaduw! Vinden ze het leuk buiten?
Door Angelique
Kaio schreef:Wat heeft Kermit al een eigenwijs smoeltje :smitten:
Ze zullen wel rustig zijn buiten met dit weer niet?

Zelfde als binnen, eten en veel slapen. De enige beweging is met de schaduw meerollen :biggrin2:
Door Angelique
Lizzy schreef:Kermit is echt geweldig he :smitten:

Maar ja, dat zijn ze allemaal :smitten:

Wat een lekker plekkie heb je daar voor ze in de schaduw! Vinden ze het leuk buiten?

Ze zijn heel relaxed buiten, liggen lekker in het gras te maffen. De kleedjes om op te liggen zijn vooral leuk om onder te gaan liggen. Als ze even stoeikwartierjte hebben kunnen ze op dat gras echt wel veel beter uit de voeten dan op die dekentjes.

Vannacht heb ik de werpkist opengelaten en konden ze in de ren gaan liggen, wat ze ook allemaal gedaan hebben. De eersten gingen al over de deur heen en als ik ,m hoger maak kan Kat er niet meer instappn, dus dan maar geen deur :biggrin2:
Door Angelique
Tijd voor een updateje :P

De jongelui hadden hun 1ste echte fotoshoot. Enerverend natuurlijk. Op de picknicktafel..were else :biggrin2:

Jongesn zijn al richting en over de 3 kilo, dames volgen hun op de voet. Kat voedt ze nog steeds in haar uppie, maar ik ga vandaag of morgen toch echt die emmer melk maar eens aanbreken, er zal toch wel een moment komen dat de melkproductie niet meer voldoende zal zijn.

Afijntjes, de snuutjes en namen van de Katdoughtjes.

Image Unique Storbjörn Binkie
Afbeelding

Image Unique Snöbjörn Bolle
Afbeelding

Image Unique Lillebror Emil
Afbeelding

Image Unique Katya Naomi
Afbeelding

Image Unique Snöblomma Trude
Afbeelding
Door Angelique
En verder is het slapen, eten, stoeien, zoenen met mama, zoenen met andere mama, chillen enz. Heel zwaar leven dus :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door koekje
Wat leuk! Net kleine dreumesen!

Ik vind de namen toch wel Ikea aandoen :biggrin2:

Nog even over de emmer melk.
Dat is een self fulfilling prophecy. Zodra je deze opent en de pups ermee bijvoedt, loopt de melkproductie van Kat terug en zal deze niet meer voldoende zijn. Bij alle zoogdieren is borstvoeding een kwestie van vraag en aanbod. In theorie vergroot je door zelf poedermelk bijvoeding te geven ook het risico op borstontsteking (mastitis). Dat komt dan door stilstaande melk zeg maar bij Kat of niet goed teruglopen van de hoeveelheid melk. Zowel verminderde productie als borstontsteking wil je niet.
Als je merkt dat Kat eronder lijdt (te veel afvallen ofzo), geef je haar iedere dag zolang ze zoogt een extra maaltijd.
Door koekje
Sorry voor het ongevraagde advies.
Ik weet dat ik totaal geen kaas heb gegeten van schattige hondjes fokken. Maar toch wel van borstvoeding.
Door Lizzy
Ik ben dol op jouw ongevraagde advies Koek :-*

Wat zijn deze foto's ongelofelijk geweldig Lique :smitten:

En de namen zijn eveneens ge-wel-dig :smitten:

Wat een prachtige pups. Ik ben er echt weg van :-* !
Door Tibbies
Ik kreeg al afkickverschijnselen.

Wat zijn ze toch leuk en wat een mooie namen.

Hebben ze al een toekomstig baasje?
Door pike
Wat een geweldige puppen, wat een fantastische foto's en wat een prachtige namen heb je bedacht :D Ik had wat weken gemist door omstandigheden maar het doorspitten van dit topic was ontzettend leuk en het mooiste wat ik deze week heb meegemaakt!
Door Angelique
koekje schreef:Wat leuk! Net kleine dreumesen!

Ik vind de namen toch wel Ikea aandoen :biggrin2:

Nog even over de emmer melk.
Dat is een self fulfilling prophecy. Zodra je deze opent en de pups ermee bijvoedt, loopt de melkproductie van Kat terug en zal deze niet meer voldoende zijn. Bij alle zoogdieren is borstvoeding een kwestie van vraag en aanbod. In theorie vergroot je door zelf poedermelk bijvoeding te geven ook het risico op borstontsteking (mastitis). Dat komt dan door stilstaande melk zeg maar bij Kat of niet goed teruglopen van de hoeveelheid melk. Zowel verminderde productie als borstontsteking wil je niet.
Als je merkt dat Kat eronder lijdt (te veel afvallen ofzo), geef je haar iedere dag zolang ze zoogt een extra maaltijd.
Ze zal wel door blijven zogen, maar het is nu al heel wat wat ze doorgeeft. Eet bijna 3 kilo per dag en dit is een hele normale tijd om wat bij te gaan voeren. Heel veel honden halen deze periode nog niet eens, dus wat dat aangaat vind ik het al geweldig wat ze doet. Ze wordt nu niet magerder, ik voer immers genoeg, maar zie wel dat de frequentie van voederen haar wat tegen gaat staan. Ze wil graag bij haar pups zijn, maar zodra ze in de buurt komt happen ze zich meteen als piranha's vast in die tepels, terwijl Kat meer zin heeft om samen met het piepbeestje te klooien.

Bedoeling is dus, dat ik vanaf nu niet meer, maar wat minder aan Kat ga voeren, zodat haar voederaandeel steeds kleiner wordt. Die pups blijven toch nog wel drinken en zijn bewezen tietleegtrekkers geworden. Dus voor mastitis in dit stadium ben ik niet zo bang. Ze zullen komende week ook al vast voer mogen hebben. Het is de bedoeling dat ze over een week of 3 alleen nog een sloeber bij haar halen als toetje.

De namen zijn wat Ikea ja. :biggrin2: Het was dan ook de bedoeling dat er eentje naar Zweden zou gaan, naar die mensen waar ik met Angels toen geweest ben. Dus als sort of tribute naar wat ooit onze gezamelijke droom was heb ik de collectie zweedse namen uit de kast getrokken. Jammer genoeg konden ze er daar niet helemaal uitkomen of een pup op dit moment wel in hun leven paste (regiment kleinkinderen gekregen en die zijn nog kruipende) en hebben ze uiteindelijk besloten het niet te doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door