Moderator: Lizzy
Kaela schreef:Geen gek idee om achter de hand te houden. Al voorzie ik dan de hele nacht sloopactiviteitenIk heb die van Whiskey nog. Nauwelijks gebruikt en kattenhufterproof. Mocht je overwegen dan hoef je niet meteen een hele dure te kopen.![]()
Zijn eten moet ook eerst een uur staan met de zymoral erover. Ik weet niet of dat ook langer mag staan. Is de moeite van het navragen wel waard.
Lil schreef:Ik heb die van Whiskey nog. Nauwelijks gebruikt en kattenhufterproof. Mocht je overwegen dan hoef je niet meteen een hele dure te kopen.Super lief van je
Hope schreef:Fijn dat het beter gaat! Het is wel een enorm verschil, die hoeveelheid. Ik kan me voorstellen dat hij daar echt niets van begrijpt. Leuk hoor, een bak koekjes, waar blijft mijn eten?Ja je legt het hem niet zomaar uit. Nou is het ook niet erger dan dat het sneu is hoor. Hij springt met grote regelmaat een half uurtje na zijn maal enthousiast op van "heeeeey nou gaan jullie me echt eten geven he!". En taait dan ook wel weer af, hij blijft er niet in hangen.
Heel veel kan je er niet aan doen natuurlijk. Jammer dat hij het verband niet ziet hé, dan zou hij het snappen.
Kaela schreef:Ja je legt het hem niet zomaar uit. Nou is het ook niet erger dan dat het sneu is hoor. Hij springt met grote regelmaat een half uurtje na zijn maal enthousiast op van "heeeeey nou gaan jullie me echt eten geven he!". En taait dan ook wel weer af, hij blijft er niet in hangen.Ooh dat is fijn. Toch een herder en geen labrador dus.
Het feit dat het geen uur meer hoeft voor te weken met zymoral is wel heel fijn hoor. Daar werd ie qua gedrag ook niet leuker van. Nu is ie stomverbaasd dat er opeens een bak(je) eten voor zijn neus staat
Kaela schreef:Ja je legt het hem niet zomaar uit. Nou is het ook niet erger dan dat het sneu is hoor. Hij springt met grote regelmaat een half uurtje na zijn maal enthousiast op van "heeeeey nou gaan jullie me echt eten geven he!". En taait dan ook wel weer af, hij blijft er niet in hangen.
Het feit dat het geen uur meer hoeft voor te weken met zymoral is wel heel fijn hoor. Daar werd ie qua gedrag ook niet leuker van. Nu is ie stomverbaasd dat er opeens een bak(je) eten voor zijn neus staat
Siberienne schreef:Nu je niet meer hoeft te weken is een brokjesbal misschien een idee? Ik gebruik of de kong Wobbler of de dog pyramid van Nina Ottoson, hier zijn ze dol op 'brokjes jagen' en omdat ze er langer mee bezig zijn, zijn ze ook meer voldaan.Ik zat precies hetzelfde te denken... of als je het wat rustiger wil houden ivm de warmte, de brokken verstoppen in een doos die gevuld is met doosjes en proppen papier... hoeft hij niet achter de voerbal of wobbler aan te rennen.
(Toen spot van brok overging naar zelf gekookte prak vond hij dat juist maar saaaaaai)
Ina schreef:Ik zat precies hetzelfde te denken... of als je het wat rustiger wil houden ivm de warmte, de brokken verstoppen in een doos die gevuld is met doosjes en proppen papier... hoeft hij niet achter de voerbal of wobbler aan te rennen.Of de brokjes her en der door de woonkamer of tuin verstoppen...moet ie lekker z'n neus bij gebruiken...
Siberienne schreef:Nu je niet meer hoeft te weken is een brokjesbal misschien een idee? Ik gebruik of de kong Wobbler of de dog pyramid van Nina Ottoson, hier zijn ze dol op 'brokjes jagen' en omdat ze er langer mee bezig zijn, zijn ze ook meer voldaan.Dat kan alleen als je hond er goed op reageerd. Hier was dat in de brokkentijd echt zwaar frustrerend en was de hond misselijk van het zich druk maken.
(Toen spot van brok overging naar zelf gekookte prak vond hij dat juist maar saaaaaai)
Hope schreef:Dat kan alleen als je hond er goed op reageerd. Hier was dat in de brokkentijd echt zwaar frustrerend en was de hond misselijk van het zich druk maken.Herkenbaar. Daarom heeft Kimba een slowfeeder. Kan ze a niet schrokken en b bij die piramides/ballen en zo wordt ze of knetter gefrustreerd idd of ze doet zich geen moeite en eet dus niet. Slowfeeder daarentegen eet ze zonder frustratie uit; duurt alleen normaal lang ipv 1/100 seconde.