Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Kaela schreef:Geen gek idee om achter de hand te houden. Al voorzie ik dan de hele nacht sloopactiviteiten :P

Zijn eten moet ook eerst een uur staan met de zymoral erover. Ik weet niet of dat ook langer mag staan. Is de moeite van het navragen wel waard.
Ik heb die van Whiskey nog. Nauwelijks gebruikt en kattenhufterproof. Mocht je overwegen dan hoef je niet meteen een hele dure te kopen.
Lil schreef:Ik heb die van Whiskey nog. Nauwelijks gebruikt en kattenhufterproof. Mocht je overwegen dan hoef je niet meteen een hele dure te kopen.
Super lief van je :-*

We hebben hem momenteel helemaal op brok en van de zymoral af. Dat eerste bewust, dat tweede ging per ongeluk omdat we het vergeten hadden mee te nemen laatst. En merkten dat het toen beter ging.

Snachts wisselt het nog wel. Soms is ie een hele nacht rustig, soms horen we hem wel weer. Maar niet meer de hele nacht, het duurt korter en is minder heftig.

Vorige keer toen het warm was, was ie overdag ook niet te hebben. Hijgen, puffen, steunen, super onrustig. Nu ligt ie na inspanning even uit te hijgen en klaar. Dus dat is echt heel positief. Als de warmte weer weg is, durf ik dan wel rustig te gaan kijken of hij misschien weer iets meer fysieke inspanning aan kan nu.

Enige wat echt ontzettend sneu is, is hoe weinig hij krijgt. Hij stond op 1000-1200 gram barf in 1 maaltijd, dat werd 800 gram smuldier en nu 300 gram brok, ook nog eens over 3 maaltijden verdeeld. Hij snapt er niets van, onze kliko vreetschuur.
Fijn dat het beter gaat! Het is wel een enorm verschil, die hoeveelheid. Ik kan me voorstellen dat hij daar echt niets van begrijpt. Leuk hoor, een bak koekjes, waar blijft mijn eten?

Heel veel kan je er niet aan doen natuurlijk. Jammer dat hij het verband niet ziet hé, dan zou hij het snappen.
Hope schreef:Fijn dat het beter gaat! Het is wel een enorm verschil, die hoeveelheid. Ik kan me voorstellen dat hij daar echt niets van begrijpt. Leuk hoor, een bak koekjes, waar blijft mijn eten?

Heel veel kan je er niet aan doen natuurlijk. Jammer dat hij het verband niet ziet hé, dan zou hij het snappen.
Ja je legt het hem niet zomaar uit. Nou is het ook niet erger dan dat het sneu is hoor. Hij springt met grote regelmaat een half uurtje na zijn maal enthousiast op van "heeeeey nou gaan jullie me echt eten geven he!". En taait dan ook wel weer af, hij blijft er niet in hangen.

Het feit dat het geen uur meer hoeft voor te weken met zymoral is wel heel fijn hoor. Daar werd ie qua gedrag ook niet leuker van. Nu is ie stomverbaasd dat er opeens een bak(je ::) ) eten voor zijn neus staat :biggrin2:
Kaela schreef:Ja je legt het hem niet zomaar uit. Nou is het ook niet erger dan dat het sneu is hoor. Hij springt met grote regelmaat een half uurtje na zijn maal enthousiast op van "heeeeey nou gaan jullie me echt eten geven he!". En taait dan ook wel weer af, hij blijft er niet in hangen.

Het feit dat het geen uur meer hoeft voor te weken met zymoral is wel heel fijn hoor. Daar werd ie qua gedrag ook niet leuker van. Nu is ie stomverbaasd dat er opeens een bak(je ::) ) eten voor zijn neus staat :biggrin2:
Ooh dat is fijn. Toch een herder en geen labrador dus. :biggrin2:

Arme Oscar. Ineens over op junkfood en dan nog weinig ook. Hoe durven ze!
Kaela schreef:Ja je legt het hem niet zomaar uit. Nou is het ook niet erger dan dat het sneu is hoor. Hij springt met grote regelmaat een half uurtje na zijn maal enthousiast op van "heeeeey nou gaan jullie me echt eten geven he!". En taait dan ook wel weer af, hij blijft er niet in hangen.

Nu je niet meer hoeft te weken is een brokjesbal misschien een idee? Ik gebruik of de kong Wobbler of de dog pyramid van Nina Ottoson, hier zijn ze dol op 'brokjes jagen' en omdat ze er langer mee bezig zijn, zijn ze ook meer voldaan.

(Toen spot van brok overging naar zelf gekookte prak vond hij dat juist maar saaaaaai)
Siberienne schreef:Nu je niet meer hoeft te weken is een brokjesbal misschien een idee? Ik gebruik of de kong Wobbler of de dog pyramid van Nina Ottoson, hier zijn ze dol op 'brokjes jagen' en omdat ze er langer mee bezig zijn, zijn ze ook meer voldaan.

(Toen spot van brok overging naar zelf gekookte prak vond hij dat juist maar saaaaaai)
Ik zat precies hetzelfde te denken... of als je het wat rustiger wil houden ivm de warmte, de brokken verstoppen in een doos die gevuld is met doosjes en proppen papier... hoeft hij niet achter de voerbal of wobbler aan te rennen.
Ina schreef:Ik zat precies hetzelfde te denken... of als je het wat rustiger wil houden ivm de warmte, de brokken verstoppen in een doos die gevuld is met doosjes en proppen papier... hoeft hij niet achter de voerbal of wobbler aan te rennen.
Of de brokjes her en der door de woonkamer of tuin verstoppen...moet ie lekker z'n neus bij gebruiken...
Siberienne schreef:Nu je niet meer hoeft te weken is een brokjesbal misschien een idee? Ik gebruik of de kong Wobbler of de dog pyramid van Nina Ottoson, hier zijn ze dol op 'brokjes jagen' en omdat ze er langer mee bezig zijn, zijn ze ook meer voldaan.

Dat kan alleen als je hond er goed op reageerd. Hier was dat in de brokkentijd echt zwaar frustrerend en was de hond misselijk van het zich druk maken.
Door Lil
Hope schreef:Dat kan alleen als je hond er goed op reageerd. Hier was dat in de brokkentijd echt zwaar frustrerend en was de hond misselijk van het zich druk maken.
Herkenbaar. Daarom heeft Kimba een slowfeeder. Kan ze a niet schrokken en b bij die piramides/ballen en zo wordt ze of knetter gefrustreerd idd of ze doet zich geen moeite en eet dus niet. Slowfeeder daarentegen eet ze zonder frustratie uit; duurt alleen normaal lang ipv 1/100 seconde.
Hebben jullie dat dan wel opgebouwd met zo'n bal? Of gewoon gegeven in 1 keer?

Voor mijn meneren ongeduld was het nl een goede cursus zelfbeheersing en frustratie tolerantie .., nu vinden ze het geweldig

De kong Wobbler is wel veel makkelijker dan de dog pyramid. Die laatste is ook mijn zen moment vd dag: is ook moeilijker te vullen
De kong wobler is hier al "bezet" door het "geen aandacht-signaal". We hebben hem destijds intensief gebruikt om hem te leren alleen te zijn. Oscar vindt hem reusachtig leuk en hij krijgt hem ook nog regelmatig. Oscar is van het type lomp, dus dat ding gaat als een idioot door de kamer. Maar behalve heel blij en fanatiek, wordt ie er niet gefrustreerd ofzo van. En juist wel lekker voldaan in het koppie.

Een slowbowl gebruiken we ook, dan doet ie inderdaad mooi ietsje langer over zijn eten. Maar 100 gram brokjes geeft gewoon nooit de tevredenheid die 1200 gram Barf geeft, hoe we het ook geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door