Kaela schreef:Nou ja, hier kunnen we toch niet omheen Marloes. Er is echt iets goed mis met die hondKnetter istie! Kierewiet!![]()
![]()
![]()
Hij denkt dat ie kan vliegen!!!!!!!!!!!!!
Haha. Nee, alle gekheid op een stokje, ik denk echt dat hij happy is.
En daarnaast denk ik ook dat hij een héle andere opvoeding heeft gehad dan Hope. Toen wisten wij echt 0,niks van honden en eigenlijk deden we maar wat. Niet dat hij daar niet tegen kon hoor, maar ik doe het nu zo anders. Niks geen 100x per dag een bal weggooien. Niks geen altijd maar spelletjes in huis, niks geen altijd activiteiten en aandacht. Hope was als pup druk en die lieten wij. We dachten toen nog dat we hem rustig moesten krijgen met veel activiteit.
Nelson was als pup ook druk maar bij hem wisten we dat activiteit leuk is maar niet om ze moe te krijgen. Dat ze juist als ze moe zijn zo druk worden. En Nelson ging dus regelmatig in de bench om verplicht te rusten.
Ze zijn gewoon anders. Hope is een hond die continu zijn omgeving in de gaten houdt. Gaat er wat gebeuren? Iets te snoepen misschien, een spelletje? Dat kent Nelson niet. Want Nelson weet dat hij gewoon de tuin in kan en daar zijn rondje kan scharrelen, dat we 's avonds een potje buiten spelen en dat we in de middag gaan wandelen. Die weet niet beter als dat de koelkast wel vaak open kan gaan op een dag maar dat er maar 1x iets voor hem uitkomt.
Ik moet me maar weer wat minder zorgen maken, hij doet het goed. Je schiet gewoon zo vreselijk in de stress als je dan een keer een dikke vette terugslag krijgt. De discussie met de da, hoe goedbedoeld ook waarschijnlijk, maakte me gewoon onzeker. Niet enten, levensgevaarlijk. Een hond met zoveel allergieën zonder regulieren medicijnen volstrekt onmogelijk. Ik ben blij dat manlief volgende week vakantie heeft, dan kan hij het ook allemaal eens observeren.