Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Kaela schreef:Nou ja, hier kunnen we toch niet omheen Marloes. Er is echt iets goed mis met die hond :crazy2: :crazy2: :crazy2:

Hij denkt dat ie kan vliegen!!!!!!!!!!!!!
Knetter istie! Kierewiet!

Haha. Nee, alle gekheid op een stokje, ik denk echt dat hij happy is.
En daarnaast denk ik ook dat hij een héle andere opvoeding heeft gehad dan Hope. Toen wisten wij echt 0,niks van honden en eigenlijk deden we maar wat. Niet dat hij daar niet tegen kon hoor, maar ik doe het nu zo anders. Niks geen 100x per dag een bal weggooien. Niks geen altijd maar spelletjes in huis, niks geen altijd activiteiten en aandacht. Hope was als pup druk en die lieten wij. We dachten toen nog dat we hem rustig moesten krijgen met veel activiteit.
Nelson was als pup ook druk maar bij hem wisten we dat activiteit leuk is maar niet om ze moe te krijgen. Dat ze juist als ze moe zijn zo druk worden. En Nelson ging dus regelmatig in de bench om verplicht te rusten.
Ze zijn gewoon anders. Hope is een hond die continu zijn omgeving in de gaten houdt. Gaat er wat gebeuren? Iets te snoepen misschien, een spelletje? Dat kent Nelson niet. Want Nelson weet dat hij gewoon de tuin in kan en daar zijn rondje kan scharrelen, dat we 's avonds een potje buiten spelen en dat we in de middag gaan wandelen. Die weet niet beter als dat de koelkast wel vaak open kan gaan op een dag maar dat er maar 1x iets voor hem uitkomt.

Ik moet me maar weer wat minder zorgen maken, hij doet het goed. Je schiet gewoon zo vreselijk in de stress als je dan een keer een dikke vette terugslag krijgt. De discussie met de da, hoe goedbedoeld ook waarschijnlijk, maakte me gewoon onzeker. Niet enten, levensgevaarlijk. Een hond met zoveel allergieën zonder regulieren medicijnen volstrekt onmogelijk. Ik ben blij dat manlief volgende week vakantie heeft, dan kan hij het ook allemaal eens observeren.
Door Kaela
Hope schreef:Knetter istie! Kierewiet!
Ik moet me maar weer wat minder zorgen maken, hij doet het goed. Je schiet gewoon zo vreselijk in de stress als je dan een keer een dikke vette terugslag krijgt. De discussie met de da, hoe goedbedoeld ook waarschijnlijk, maakte me gewoon onzeker. Niet enten, levensgevaarlijk. Een hond met zoveel allergieën zonder regulieren medicijnen volstrekt onmogelijk. Ik ben blij dat manlief volgende week vakantie heeft, dan kan hij het ook allemaal eens observeren.
Is ook helemaal niet gek dat je dan zo in de stress schiet. Door alle zorgen is je weerbaarheid gewoon ook minder. Bij zo'n terugval komt alle ellende die je al gehad hebt weer zo helder op het netvlies en lijkt het allemaal weer als de dag van gisteren. Heel menselijk!

Maar vervolgens weer diep adem halen, een klein beetje relatieveren en de positieve dingen zien is super belangrijk en dat doe je nu. Volgende week helpt je man daar ook weer bij, dan sta je er toch iets minder alleen voor. Niet dat hij nu niet doet, maar jij zit er nou eenmaal het dichtste op. Hij heeft misschien net een wat frissere blik.

En geniet maar lekker van die mafkees van je. Die je goed opgevoed en begeleid hebt en die wat dat betreft gewoon heel erg goed met zichzelf in balans is!
Door inni
Ach meisje ik snap je reacties héél goed en ik vind ze heel normaal. Je doet zo veel om je beestje zo gezond mogelijk te houden en bij iedere terugval zoek je de schuld eerst bij jezelf :wat heeft hij gegeten, waarmee is hij in aanraking geweest, wat heb ik anders gedaan????......daarvan word je dan onzeker en ga je bij de volgende terugval, hoe klein ook, nog sneller in paniek raken en nog meer twijfelen......Wat nu? wat kan ik nog veranderen? wie kan me helpen? en heel vaak is de oorzaak van de terugval niet te achterhalen en herstelt het zichzelf weer maar 24u duren dan een eeuwigheid. Meer dan jij nu doet kan je niet meer doen, je kan alleen maar hopen dat je door je vasthoudendheid vroeg of laat puur toevallig de sleutel ziet. Veel succes en knuffel voor je kanjer
Door Hope
Vanavond met Nelson bij de da gezeten. Reden: nogmaals zo'n "aanval" als twee weken terug maar nu erger.
We waren uit eten en zijn drie uurtjes weg geweest. In die tijd heeft hij allebei zijn voorpoten en 1 bil tot bloedens toe kapot gebeten. Daarvoor ging het goed met hem.

Hij staat nu op de apoquel. Cortisonen heb ik niet laten zetten. Wel hydrocortiderm om te smeren.

En nu? Ik weet het echt niet meer. Naar Margreet Vroom terug (advies destijds: 1 diersoort voeren met een vitaminensupllement of hypoallergene brok) en 2x daags 1 tablet apoquel + desensibilisatie?

De da-praktijk waar we nu komen, komt niet verder dan prednison.

Augustus is ieder jaar een rotmaand voor Nelson. Misschien gewoon maar juli en augustus op de apoquel?

Ik heb wel doorgepakt met voer de laatste tijd. Haas, ree en lamspens toegevoegd. Dat gaf geen reactie binnen vier weken per diersoort. Lamaspiervlees is niet meer te krijgen. Ree ging goed dus verving ik lama door hert. Haas was gewoon extra. Lamspens omdat ik nog geen pens voerde. Zou het verstandig kunnen zijn om terug te gaan naar zijn oorspronkelijke menu? Konijn, paard, lam, ree.

Of gewoon eens een maand 1 diersoort?

Ik weet het echt niet meer :'(
Gelukkig werkt de apoquel snel en gaat het nu redelijk. Ik slaap vannacht weer op de bank om te voorkomen dat die poten nog verder stuk gaan.
Echt hé, het mag winter worden voor Nelson. In de winter is het zoveel makkelijker :-\
Door Kim_S
Ruk Marloes... :-\

Eerste wat mij te binnen schiet... Hij was in orde voordat jullie weg gingen zeg je. Heeft hij misschien stress gehad omdat jullie weg gingen / weg waren, en daardoor zichzelf zo toegetakeld?

Maakt natuurlijk niks uit voor de situatie nu, maar ik wilde het toch wel even vragen.

Balen voor jullie weer dit... Dikke knuffel! :-*
Door Hope
Hij blijft regelmatig een paar uurtjes alleen, geeft eigenlijk nooit problemen. Als in: hij slaapt als ik weg ga en ligt in dezelfde mand op zijn rug te ronken als ik terug kom.

Meedenken is fijn, thx! Volgende keer zet ik er een webcam op.
Door Siberienne
Heb je in de laatste vier weken nog iets toegevoegd?

Zo niet, zou het dan niet waarschijnlijker een allergeen van buiten zijn dan iets met voeding? Als het eerder ook juli en augustus waren, lijken pollen voor de hand te liggen?

Lastig blijft het he?

Kun je hem afspoelen als je thuis komt na een wandeling buiten eigen terrein? Voor het geval het een contact allergeen is?

En verder zou ik inderdaad denken, juli en augustus apoquel

En een knul voor de arme Nelson :-\
Door Hope
Siberienne schreef:Heb je in de laatste vier weken nog iets toegevoegd?

Zo niet, zou het dan niet waarschijnlijker een allergeen van buiten zijn dan iets met voeding? Als het eerder ook juli en augustus waren, lijken pollen voor de hand te liggen?

Lastig blijft het he?

Kun je hem afspoelen als je thuis komt na een wandeling buiten eigen terrein? Voor het geval het een contact allergeen is?

En verder zou ik inderdaad denken, juli en augustus apoquel

En een knul voor de arme Nelson :-\
We zijn niet meer van terrein afgeweest om te wandelen de afgelopen dagen (vanaf die vorige dip). Wel gisteren even naar een ijssalon, van parkeerplaats over asfalt naar het tentje en meteen weer terug. Er waren daar drie grote honden los. Ik sluit stress niet uit maar gisteren had hij geen last.

Hij slaapt nu. Dus de jeuk lijkt te doen voor hem.
Door Siberienne
Hope schreef:We zijn niet meer van terrein afgeweest om te wandelen de afgelopen dagen (vanaf die vorige dip). Wel gisteren even naar een ijssalon, van parkeerplaats over asfalt naar het tentje en meteen weer terug. Er waren daar drie grote honden los. Ik sluit stress niet uit maar gisteren had hij geen last.

Dat is fijn, dat hij wel gewoon slaapt. Nu jij nog ;)
Dan lijkt een contact allergie voor bep gras oid minder waarschijnlijk en heeft mijn suggestie van afspoelen geen zin.

Sterkte !
Door Hope
Ik ga morgen eens een foto maken van het weiland van de buren. En dan hoop ik dat er op bp iemand zit die me kan vertellen of dat weiland vol bijvoet zit of niet.
Zo ja, dan denk ik dat ik elke poging om zonder apoquel augustus door te komen zinloos is.
Google is you're friend.
Door Lazy Garfield
Hope schreef:We zijn niet meer van terrein afgeweest om te wandelen de afgelopen dagen (vanaf die vorige dip). Wel gisteren even naar een ijssalon, van parkeerplaats over asfalt naar het tentje en meteen weer terug. Er waren daar drie grote honden los. Ik sluit stress niet uit maar gisteren had hij geen last.

Konden ze mar praten he Marloes? Dan wist je waar de jeuk van kwam.
Ik had laatst een topic over Saartje die ineens een kale plek had en heel veel beet overal op de huid.
Dan maak ik me al druk, gaat nu weer beter. Maar ik leef met je mee en weet hoe het voelt als je hond lekker rustig ligt te slapen zonder jeuk.
Je gunt ze dit niet he? Advies heb ik ook niet voor je maar hoop van harte dat het binnenkort weer beter gaat met je lieve Nelson!
Door Hope
Lazy Garfield schreef:Konden ze mar praten he Marloes? Dan wist je waar de jeuk van kwam.
Ik had laatst een topic over Saartje die ineens een kale plek had en heel veel beet overal op de huid.
Dan maak ik me al druk, gaat nu weer beter. Maar ik leef met je mee en weet hoe het voelt als je hond lekker rustig ligt te slapen zonder jeuk.
Je gunt ze dit niet he? Advies heb ik ook niet voor je maar hoop van harte dat het binnenkort weer beter gaat met je lieve Nelson!
Ja, konden ze dat maar. Al was het alleen maar om te kunnen vragen: 'wat wil je nu zelf, grote vriend. Hoe gaan we het aanpakken?'
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door