Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Al vanaf vrijdag vaste poep, 1-2 x per dag en hij moet moeite doen om het eruit te krijgen ;) wordt steeds compacter

De prednison is verlaagd afgelopen donderdag van 20 naar 10 mg/dag en hij plast minder. Overdag slaapt hij veel maar op wandeling is hij actief genoeg. Hij vindt zijn eten erg lekker (terwijl mij de geur van gekookte vis goed de keel uithangt maar ja.. :biggrin2: )

Afbeelding

Spot ziet mij aankomen met de bak ;) en doet een dansje...
Siberienne schreef:Al vanaf vrijdag vaste poep, 1-2 x per dag en hij moet moeite doen om het eruit te krijgen ;) wordt steeds compacter

De prednison is verlaagd afgelopen donderdag van 20 naar 10 mg/dag en hij plast minder. Overdag slaapt hij veel maar op wandeling is hij actief genoeg. Hij vindt zijn eten erg lekker (terwijl mij de geur van gekookte vis goed de keel uithangt maar ja.. :biggrin2: )

Afbeelding

Spot ziet mij aankomen met de bak ;) en doet een dansje...
Ik wed dat je hart meedanste ;) geniet van je mannetje
:)
vandaag even naar de DA gereden om te wegen: 25 kg. Hij woog bij de scopie 26.1 Vorige week 25.6. De assistente heeft de weegschaal nog even gecontroleerd want ik kon het niet geloven.

Eten beter, poep beter - hoewel vanmorgen weer dat brei en slijm aan het einde helaas - maar ik houd hem nog niet op gewicht.

Meneer eet
800-900 gram gestoomde witvis (koolvis/kabeljauw)
500-600 gram gekookte witte rijst
3x scheutje olijfolie (zeg maat eetlepel)
100 gram zalmmoot, gestoomd (ongeveer, ik heb ook gedroogde zalmbrokjes onderweg, dus zal mogelijk iets meer zijn)
En dan de Trovet Balance

Nog meer vis? En dan mn proberen de zalm uit te breiden.
En nog maar meer rijst... Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen het niet precies gemeten heb, dus dat gaan we maar weer braaf doen.
Ik weet nog dat ik met Aysa ook mega problemen had om haar op gewicht te houden toen zij een alternatief dieet volgde ivm het uitvinden wat haar plasproblemen veroorzaakte.
Ongekend hoeveel ik er toen in moest proppen om maar te zorgen haar niet te veel af te laten vallen.

Hier was de uitkomst 3 keer per dag voeren.
Als ik het over 2 maaltijden verdeelde waren dat zulke bakken vol dat ze tegen heug en meug ging eten.... + weet ik van de koude periodes dat het voor haar gewoon beter werkt om een extra hap te geven, omdat anders al het voer alleen maar omgezet wordt in poep.... en dat daar dan de kwaliteit ook nog te wensen over was
3 keer voeren gaf (redelijk) gewone drollen, in ieder geval qua vorm... de hoeveelheid bleef schrikbarend als ik het vergelijk met nu ze weer 'gewoon' eet

Wel fijn dat meneer weer een dansje maakt voor zijn voerbak en (behalve de drol van vanochtend) het toch beter lijkt te gaan tot nu toe :)
Het komt vast goed......'t is puzzelen en meten, je krijt er steeds meer zicht op en je raakt steeds verder op de goede weg.

Ik weet niet of ik goed denk/voel maar: omwille van de operatie moest Boy meerder kleine maaltijden per dag, Tobi at dus ook mee op die manier en.....z'n poep is niet meer zo goed terwijl er aan samenstelling niks veranderd is hoeveelheid?, misschien hier en daar een paar gram spiervlees meer maar te verwaarlozen. Ik vermoed dat het steeds maar moeten werken van de maag er iets mee te maken heeft. Ik ga nu voor Boy terug naar drie en een héél kleintje voor het laatste tablet per dag en vanaf morgen weer naar2 en een klein beetje
en wacht af.
Siberienne schreef:@ Ina: ja, hij krijgt al 3x (en Shadow dus ook, tot zijn grote vreugde.. )

@Inni: ja, ik heb net ook weer keurig staan wegen en wat meer gegeven. Hopelijk verdraagt hij dat. En ja, hij verbruikt ook wel weer meer inderdaad. Misschien de wandelingen weer even wat inkorten.

Haha... Shadow profiteert mee van de ellende van zijn broer ;)
Maar ja... je voert dus al 3 keer, nog kleiner verdelen zou ik nu niet voor kiezen... zoals Inni al schrijft, vermoed ik dat dat niet een positieve uitwerking zal hebben op zijn vertering.

Maar wat dan wel... misschien extra koolhydraten uit groente, het risico van de zalm ophogen is natuurlijk dat hij weer kan reageren op de extra hoeveelheid vet.
Ina schreef:Haha... Shadow profiteert mee van de ellende van zijn broer ;)
Maar ja... je voert dus al 3 keer, nog kleiner verdelen zou ik nu niet voor kiezen... zoals Inni al schrijft, vermoed ik dat dat niet een positieve uitwerking zal hebben op zijn vertering.

Maar wat dan wel... misschien extra koolhydraten uit groente, het risico van de zalm ophogen is natuurlijk dat hij weer kan reageren op de extra hoeveelheid vet.

Ik moet zo lachen om Shadow. Ze krijgen altijd eten op hun eigen plek in het nachthok. Zodra het etenstijd is, schieten ze daar naar binnen, ieder op hun eigen plek. Maar Shadow vindt het eten van Spot interessanter dan dat van hemzelf blijkbaar. Dus meneer duikt stiekum in het hok van Spot. En ik schuif gewoontegetrouw bijna de verkeerde bak bij de verkeerde hond...

Spot heeft gisteren en vandaag 1 gewone poep gedaan. Met maaltijden van 220-250 gr kabeljouw, 200/250 gr rijst en 50-75 gr zalm per keer en een scheut olijfolie. Hij eet dus 1500 gram per dag. Nou als er dan maar zo weinig uut komt moet het toch ergens blijven zou je zeggen..

Interniste mailde nog terug (tijdens haar vakantie!) dat ze wel vaker ziet dat honden nog even doorschieten naar beneden maar omdat het verder steeds beter gaat, hoefde ik me niet al te druk te maken, het wel in de gaten houden (dus volgende week gaan we weer wegen).

Dus we gaan stug door, poekie is vrolijk, met 10 mg pred is het plassen alweer bijna normaal en hij heeft de vreugde van knuffelen op de bank ontdekt (hij durfde er eerst niet zo goed op, het mocht vroeger niet nl maar nu wel sinds we andere bank hebben)

Als ik groente zou willen geven nog, is dan pompoen en / of wortel een goede keuze?.
Pompoen maakt hier het rustiger in de buik en ook zijn ze dol op pompoensoep die niet sterk gekruid is. Die kruid ik pas af nadat hun portie eraf is.
Wortelen ook goed, en je kan nog aan zoete aardappel denken.
Tja zoveel eten is ook wel logisch, het lichaam moet toch hard werken, hij is wel stabieler, toch moet hij nog veel herstel doen in zijn spijsvertering.
sella schreef:Pompoen maakt hier het rustiger in de buik en ook zijn ze dol op pompoensoep die niet sterk gekruid is. Die kruid ik pas af nadat hun portie eraf is.
Wortelen ook goed, en je kan nog aan zoete aardappel denken.
Tja zoveel eten is ook wel logisch, het lichaam moet toch hard werken, hij is wel stabieler, toch moet hij nog veel herstel doen in zijn spijsvertering.

Het rommelt nog wat, het leek goed te gaan, nu weer twee dagen zachte poep. Ik denk dat de makreel te zwaar valt, te vet is. Zalm gaat beter, dus die maar weer van stal gehaald. Ik ben wel heel blij dat ik nu gewoon elke keer weeg en opschrijf wat ik precies geef, dat maakt het toch wel makkelijker om te zien wat er gebeurt. Morgen weer wegen & de internist mailen.

Ik merk dat ik heel huiverig ben om iets nieuws te voeren. Wel al pompoen gehaald en zoete aardappel (ook voor onszelf) . Ga morgen maar eens pompoensoep maken en kijken of dat lukt erbij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door