Fijn!
Mocht je ooit toch nog inspanningstest willen doen, ik heb ooit eea gelezen over Huskies in de VS waarbij ze dat deden, moet ook nog ergens filpmje hebben. Ik val nu mijn bedje in, maar evt kan ik het voor je opzoeken
Moderator: Lizzy
Anne in Duitsland schreef:Hoera!Nou, wat ons betreft was dit niet voor herhaling vatbaar. Voor zijn huid was het echt even nodig, maar anders...
Is eigenlijk misschien ook wel logisch: een hond die voor zoveel dingen gevoelig is, dan zou het toch vreemd zijn als ie een prednisonbehandeling wel gewoon kan verdragen. Inderdaad iets om te overwegen als je de overstap naar regulier zou willen maken.![]()
Maar fijn dat ie weer opknapt!
Hope schreef:Nou, wat ons betreft was dit niet voor herhaling vatbaar. Voor zijn huid was het echt even nodig, maar anders...
Als er "algehele allergie voor chemische middelen" bestaat, dan is dat wat meneertje heeft volgens mij
Siberienne schreef:Vandaag samen met manlief besloten dat we niets gaan doen. Hij heeft een allergische reactie gehad. Waarop weten we niet maar we gaan zichtbaar vooruit. Nu eerst maar eens ontspannen. Vanaf woensdag heeft manlief vakantie en kan hij wat meer bekijken hoe hij het vind gaan.
Het klinkt alsof hij een systeem heeft dat snel ontregeld is. En dan kan zo'n prednison behandeling er flink inhakken.
Ik vind dat prednison niet lichtvaardig ingezet moet worden maar het kan ook een middel zijn dat goeds oplevert. Wat je eigenlijk doet is een overmaat geven van wat uiteindelijk ook een lichaamseigen stof is (cortisol) om een systeem dat in de verkeerde overdrive zit (allergie) ahw plat te leggen met de hoop dat de herstart een betere regulatie laat zien.
En als ik het zelf zo opschrijf.. zou je daar ook niet ontstellen moe van zijn?
En dat is dan het lastige he? In hoeverre wil je naar zware medicatie grijpen. Niet lichtvaardig, maar als het nou eens een langduroge periode met minder klachten in zou luiden..
Hope schreef:Vandaag samen met manlief besloten dat we niets gaan doen. Hij heeft een allergische reactie gehad. Waarop weten we niet maar we gaan zichtbaar vooruit. Nu eerst maar eens ontspannen. Vanaf woensdag heeft manlief vakantie en kan hij wat meer bekijken hoe hij het vind gaan.
Prednison in lage dosering inzetten lijkt nu in elk geval als schieten met een kanon op een mug. En dat doen we liever niet omdat het gewoon een heftig middel is met veel bijwerkingen, zeker voor een jonge hond.
Siberienne schreef:Sorry, drukt iets te snel op verzenden. Wat mij bij Spot enorm helpt is een dagboekje: ik heb - net als veel mensen - de neiging de slechte dingen te onthouden. Als ik het van dag tot dag opschrijf, houd ik veel beter overzicht.Misschien dat ik dat weer eens op kan pakken ja. Slim!
Hope schreef:Misschien dat ik dat weer eens op kan pakken ja. Slim!
Ik kom er net toevallig achter dat foto's terugkijken op je telefoon ook helpt. Wat een mafkees is het eigenlijk