Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
Fijn!

Mocht je ooit toch nog inspanningstest willen doen, ik heb ooit eea gelezen over Huskies in de VS waarbij ze dat deden, moet ook nog ergens filpmje hebben. Ik val nu mijn bedje in, maar evt kan ik het voor je opzoeken
Door Hope
Anne in Duitsland schreef:Hoera!

Is eigenlijk misschien ook wel logisch: een hond die voor zoveel dingen gevoelig is, dan zou het toch vreemd zijn als ie een prednisonbehandeling wel gewoon kan verdragen. Inderdaad iets om te overwegen als je de overstap naar regulier zou willen maken. :-\

Maar fijn dat ie weer opknapt!
Nou, wat ons betreft was dit niet voor herhaling vatbaar. Voor zijn huid was het echt even nodig, maar anders...
Als er "algehele allergie voor chemische middelen" bestaat, dan is dat wat meneertje heeft volgens mij ::)
Door sella
Daarom wil ik geen injecties meer.Ik geef liever tabletten. Zo beroerd met de injecties en op tabletten alleen iets meer drinken en plassen.

Fijn dat hij weer is opgeknapt.
Door eelke
Prednison is zo een draak van een medicijn....daarbij wordt je van jeuk ook nog eens erg moe, dus ik kan me goed voorstellen dat je daar een paar dagen van moet bekomen. (wij mensen zijn toch ook niet meteen weer fit nadat het ziek zijn over is he?).

Misschien zou je eens iets met hem kunnen gaan doen, wekelijks ofzo. Hondentraining, speuren of iets in die trant. Ik kan me goed voorstellen dat het voor zijn zelfvertrouwen ook goed is, maar er is dan ook iemand die je hond steeds ziet en leert kennen, waarbij je ook eens kunt checken hoe die het nu ziet.

Tja en weet je, je weet zelf ook heen goed, als je chronisch ziek bent heb je nu eenmaal minder energie. Daarbij denk ik niet dat een hond dat goed weet. Als hij nu geniet van 2 x een balletje gooien en dan moe is, tja, hij denkt dan, ha dat was leuk! Hij weet niet dat andere honden dat misschien wel 100 keer kunnen he...
Ik kon vandaag pas 'bijlezen'. Tje, wat heb je weer veel extra zorgen gehad!!
Super dat Nelson weer aan het opknappen is!!!

Bandit heeft ook eens prednison gehad. Nou, hij genas, maar was doodmoe. Kon nog net 1 straatje wandelen (normaal rent hij 3 x per dag minimaal 5 km).
Ik kan me goed voorstellen dat het een reactie op de prednison geweest is.

Je moet echt niet denken dat je Nelson op een of andere manier te kort doet!!!
Echt, hij heeft het zo getroffen met jou, jij hebt echt álles voor hem over en doet er álles aan om hem een fijn leven te geven!!!
Niet vergeten hoor! ;)
Je doet het hartstikke goed!!
Door Siberienne
Hope schreef:Nou, wat ons betreft was dit niet voor herhaling vatbaar. Voor zijn huid was het echt even nodig, maar anders...
Als er "algehele allergie voor chemische middelen" bestaat, dan is dat wat meneertje heeft volgens mij ::)

Het klinkt alsof hij een systeem heeft dat snel ontregeld is. En dan kan zo'n prednison behandeling er flink inhakken.

Ik vind dat prednison niet lichtvaardig ingezet moet worden maar het kan ook een middel zijn dat goeds oplevert. Wat je eigenlijk doet is een overmaat geven van wat uiteindelijk ook een lichaamseigen stof is (cortisol) om een systeem dat in de verkeerde overdrive zit (allergie) ahw plat te leggen met de hoop dat de herstart een betere regulatie laat zien.

En als ik het zelf zo opschrijf.. zou je daar ook niet ontstellen moe van zijn?

En dat is dan het lastige he? In hoeverre wil je naar zware medicatie grijpen. Niet lichtvaardig, maar als het nou eens een langduroge periode met minder klachten in zou luiden..
Door Hope
Siberienne schreef:

Het klinkt alsof hij een systeem heeft dat snel ontregeld is. En dan kan zo'n prednison behandeling er flink inhakken.

Ik vind dat prednison niet lichtvaardig ingezet moet worden maar het kan ook een middel zijn dat goeds oplevert. Wat je eigenlijk doet is een overmaat geven van wat uiteindelijk ook een lichaamseigen stof is (cortisol) om een systeem dat in de verkeerde overdrive zit (allergie) ahw plat te leggen met de hoop dat de herstart een betere regulatie laat zien.

En als ik het zelf zo opschrijf.. zou je daar ook niet ontstellen moe van zijn?

En dat is dan het lastige he? In hoeverre wil je naar zware medicatie grijpen. Niet lichtvaardig, maar als het nou eens een langduroge periode met minder klachten in zou luiden..
Vandaag samen met manlief besloten dat we niets gaan doen. Hij heeft een allergische reactie gehad. Waarop weten we niet maar we gaan zichtbaar vooruit. Nu eerst maar eens ontspannen. Vanaf woensdag heeft manlief vakantie en kan hij wat meer bekijken hoe hij het vind gaan.
Prednison in lage dosering inzetten lijkt nu in elk geval als schieten met een kanon op een mug. En dat doen we liever niet omdat het gewoon een heftig middel is met veel bijwerkingen, zeker voor een jonge hond.
Door Siberienne
Hope schreef:Vandaag samen met manlief besloten dat we niets gaan doen. Hij heeft een allergische reactie gehad. Waarop weten we niet maar we gaan zichtbaar vooruit. Nu eerst maar eens ontspannen. Vanaf woensdag heeft manlief vakantie en kan hij wat meer bekijken hoe hij het vind gaan.
Prednison in lage dosering inzetten lijkt nu in elk geval als schieten met een kanon op een mug. En dat doen we liever niet omdat het gewoon een heftig middel is met veel bijwerkingen, zeker voor een jonge hond.

Dat lijkt me een logisch & verstandige stap.
Door Siberienne
Sorry, drukt iets te snel op verzenden. Wat mij bij Spot enorm helpt is een dagboekje: ik heb - net als veel mensen - de neiging de slechte dingen te onthouden. Als ik het van dag tot dag opschrijf, houd ik veel beter overzicht.
Door Hope
Siberienne schreef:Sorry, drukt iets te snel op verzenden. Wat mij bij Spot enorm helpt is een dagboekje: ik heb - net als veel mensen - de neiging de slechte dingen te onthouden. Als ik het van dag tot dag opschrijf, houd ik veel beter overzicht.
Misschien dat ik dat weer eens op kan pakken ja. Slim!

Ik kom er net toevallig achter dat foto's terugkijken op je telefoon ook helpt. Wat een mafkees is het eigenlijk
:biggrin2:
Door Siberienne
Hope schreef:Misschien dat ik dat weer eens op kan pakken ja. Slim!

Ik kom er net toevallig achter dat foto's terugkijken op je telefoon ook helpt. Wat een mafkees is het eigenlijk
:biggrin2:

Zien :biggrin2: bewijs!!
Door Kaio
Ik heb hier 3 newfies, allemaal anders, zelfs 2 met dezelfde vader. Kaio was altijd een stuiterbal (geestelijk is ie dat nog). Maci is wat serieuzer, en Fozzy is tja euh, ja apart zeg maar.
Dus Nelson kan uit zichzelf een rustigere hond zijn, ook door de manier waarop je ermee op gaat. Maar ook door problemen ed. Maar goed he stel dat ie rustiger is door wat problemen, dan hoeft dat nog noet persee een ongelukkige hond te zijn. Hij denkt niet als ik nou fitter was dan kon ik dit en dit. Een hond leeft in het moment. Een hond kan met vanalles gelukkig zijn.
En tja de foto's die je meestal plaatst, dat is geen ongelukkige hond!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door