Lizzy schreef:Seborrhea? Google er anders even op en dan op afbeeldingen (want mijn internet doet het even niet zo goed).Dit is het. Echt precies.
En nu?

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef:Seborrhea? Google er anders even op en dan op afbeeldingen (want mijn internet doet het even niet zo goed).Dit is het. Echt precies.
Hope schreef:Dit is het. Echt precies.Ja, goeie vraag.
En nu?
Hope schreef:Leo krijgt het van stress. Nelson heeft het gekregen na die aanval met de pitbull. Alleen was het toen veel minder erg. Ik sluit stress dus niet uit.Zou best toch een uitloper van de stress kunnen zijn hoor.
Nee, ik geef een afwisselend menu van allemaal hoge kwaliteit vlees. Zoveel mogelijk wild en biologisch.
Dus vitaminen toevoegen lijkt me onzin.
Vitamine e, hoe geef ik dat inwendig? Een suplement?
Toch ook weer wat meer visolie misschien? Hij krijgt nu 4x per week de Solgar 3x.
Shampoo kunnen we zeker naar kijken. Wat vind jij van wassen met kokoszeep?
Lizzy schreef:Zou best toch een uitloper van de stress kunnen zijn hoor.Het is altijd een beetje mijn zorg geweest. Een hond met zo'n heftige allergie wassen met shampoo op basis van havermeel. Maar ik heb nog altijd geen alternatief gevonden wat even goed werkt. Ik ga het eens proberen.
Nee, ik zou dat ook niet gaan toevoegen, vitamines/mineralen!
Vitamine E gebruikt Leo dus uitwendig. Vitamine E olie van de Tuinen. Krijgt hij nou 4 of 3 keer de Solgar visolie? Ik zou 4 keer geven. Je zou eventueel kunnen kijken of je van Solgar de vitamine E supplementen kunt/wilt geven. Maar ik zou beginnen met de uitwendige behandeling.
Kokoszeep... Van bijv. Werfzeep? Hij kan het inwendig goed hebben he? Ik vind het niet zo gek!
Hope schreef:Het is altijd een beetje mijn zorg geweest. Een hond met zo'n heftige allergie wassen met shampoo op basis van havermeel. Maar ik heb nog altijd geen alternatief gevonden wat even goed werkt. Ik ga het eens proberen.Je moet het ook echt alleen op die plekjes smeren. En heeeeel dun. Eerst 1 klein plekje proberen en kijken hoe hij reageert lijkt me wel zinvol....
Olie smeren lijkt me in een hondenvacht dan weer niet zo handig. Toch?
Lizzy schreef:Je moet het ook echt alleen op die plekjes smeren. En heeeeel dun. Eerst 1 klein plekje proberen en kijken hoe hij reageert lijkt me wel zinvol....
Hope schreef:Update:Ohww, wat een ellende
Het gaat niet goed met Nelson. We hebben contact gehad met Vroom en zijn daarna naar de da geweest op haar advies.
Hij heeft inderdaad seborrhea. Het is vannacht "geëxplodeerd" lijkt het wel. Zijn hele huid zit ermee onder en hij heeft op 3 plekken zichzelf helemaal kapot gebeten. Vroom denkt aan een hevige contactallergie. De vraag is alleen: waarvoor dan in hemelsnaam. Het zou de shampoo kunnen zijn. De mogelijkheid bestaat dat hij daar toch niet 100% tegen kon en nu ineens de grens is bereikt. Ik heb hem er maandag mee gewassen.
Ondertussen is hij er zo ziek van dat we toch besloten hebben een injectie met cortico's te zetten. Hij moet gewoon echt even van die vacht afblijven.
Daarnaast is het advies om hem 2x daags te wassen met alleen water. Maar ja, water droogt nog meer uit lijkt mij. Maar niemend, de da niet en vroom niet, durven me een advies te geven met welke shampoo ik zonder risico kan wassen.
En nu zit ik dus met mijn handen in mijn haar. Ik weet niet hoe het komt en weet dus ook niet wat ik het beste kan doen. De schilfers geven hem zo belachelijk veel jeuk![]()
![]()
![]()
Alle tips zijn wederom welkom.