Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Border Bandit schreef:Wat fijn dat het zo goed is gegaan!!

Duimen dat de uitslag zo uitpakt dat hij geholpen kan worden!! :-*
Geholpen kan hij denk ik sowieso wel worden, zoals ik het gebreid is het of een kwestie van heel goed naar zijn dieet gaan kijken - of als er eerder sprake is van aan auto-immuun component, gaan werken met medicatie bij verergeringen. En ook naar voeding kijken om te zien wat hij het beste verdraagt.

Maar goed, we gaan het zien.
Meneer heeft alweer lekker mee gewandeld, gegeten en gekroeld. Flink gedronken en geplast. Hij lag wel steeds een beetje te vechten tegen de slaap en werd daar wat onrustig van, dus we gaan maar op tijd naar bed..
Gelukkig is alles goed verlopen.... en gelukkig zijn er geen al te ernstige dingen op het eerste zicht gevonden.
Vervelend natuurlijk dat je nu nog steeds niets weet, maar dat lijkt mij dan toch nog beter als tijdens de scopie direct al serieuze problemen tegen te komen.

Nu duimen dat ze ook effectief een oplossing kunnen gaan bieden, of in medicatie, of in gericht voeren... en hopen dat de klachten snel onder controle zijn.
Ina schreef:Gelukkig is alles goed verlopen.... en gelukkig zijn er geen al te ernstige dingen op het eerste zicht gevonden.
Vervelend natuurlijk dat je nu nog steeds niets weet, maar dat lijkt mij dan toch nog beter als tijdens de scopie direct al serieuze problemen tegen te komen.

Nu duimen dat ze ook effectief een oplossing kunnen gaan bieden, of in medicatie, of in gericht voeren... en hopen dat de klachten snel onder controle zijn.

Ja dat hoop ik ook. Vanochtend lag er een hele vieze hoop poep met slijm in de tuin, alleen is Shadow nou ook aan de dunne dus ik weet niet zeker van wie. Geen idee wat Shadow heeft, misschien een virus of toch wat van de straat gesnaaid.

Ik ben ook allang blij dat er geen hele erge dingen waren - en dat de gup zo vergevegingsgezind is. Eerst woendags de cleanprep erin spuiten, echt niet met volle medewerking, hij vond het niet fijn, geen eten krijgen (en Shadow wel en dat had hij natuurlijk toch door). Dan op donderdag infuus prikken, narcose en dan daarna... een hond die echt niet bij me weg te slaan is. Wij kwamen ook terug na de scopie en de DA zei "hij is nog niet helemaal wakker" maar zodra hij mijn stem hoorde begonnen de oortjes te bewegen en deed hij heel erg zijn best om wakker te worden... .
Door sella
Met deze warmte heeft Shay ook last van slappe poep.
Is verders tierig en ik geef hem okugest.
Als er hier een hond moet vasten, vasten ze beiden.
Dat kunnen ze veel beter handelen.
Ik duim voor Spot dat er iets goed behandelbaars uit de bus komt.
Heel verhaal getyped, is het ineens weg..

Kort samengevat: de biopten laten zien dat er een milde ontstekingsreactie is in zowel maag, dunne darm als dikke darm. Gezien het soort cellen & de diffuse afwijkingen lijkt het toch het meest te passen bij een voedselintolerantie. Het slijmvlies van de dikke darm is te dun - wat past bij een chronisch probleem.

Maar omdat Spot ook echt niet lekker is nu en ook de brokken waar hij het maanden goed op heeft gedaan, nu niet meer lijkt te verdragen, krijgt hij nu eerst een stootkuur prednison. Ook om mn de dikke darm tot rust te brengen; door dat dunne slijmvlies is de barrière functie ook niet goed en dan kunnen intoleranties zich ook ontwikkelen.

Qua eten: rijst en gekookte vis nog even door, met supplementen & een plantaardige olie over een weekje of wat, als de boel gekalmeerd is. Daarna... volgt het grote uitzoeken en de route naar een compleet voer.

De interniste belde gisteravond vrij laat, de boel is nu aan het bezinken bij mij. Ik baal als een stekker dat ik mijn hond iets te eten geef waar hij ziek van wordt. Dat voelt gewoon naar. Ik overzie het ook even niet helemaal. Ga zo mijn mail met nog 100 vragen of zoiets naar haar maar eens typen...
Door sella
Herkenbaar. Buffelkan ook steeds minder verdragen en bij hem komt het van een externe prikkel, alleen kan hij voor zijn maag niet van de cortico om een goede huidtest te doen.
Ja je wordt er heel moedeloos van wat nu weer te voeren.

Het is een lastige uitslag en het blijft puzzelen.
Succes en sterkte.
Het lastige is dat ik Spot altijd heel gevarieerd gevoerd heb, hij heeft kip, kalkoen, rund, lam, hert, vis (zowel zalm als diverse andere vissoorten), rendier, paard, geit, konijn, fazant allemaal al eens gehad. Meeste in de vorm van KVV, sommige (ook) in brok.

Patrijs, kwartel, gans, bosduif, struisvogel en haas zijn nog over denk ik dan? Oh en kangoeroe en kameel.

Maar wat wel zo is; een aantal diersoorten heeft hij al meer dan een jaar niet gehad (dus zeg maar, een half jaar voor de klachten echt begonnen in december jl: bv rendier, kalkoen en fazant. Sowieso heeft hij de fazant maar ooit 1x gehad (paar rollen KVV) omdat Shadow dat niet lustte heb ik dat nooit meer gekocht. Zou het dan niet heel onwaarschijnlijk zijn dat hij daartegen een allergie heeft opgebouwd?
Door sella
Buffel kan niet tegen kip en eigenlijk alle gevogelte. Lam en geit kan niet.
Rund en paard alleen van wildgrazers.
Kangaroe gaat goed alleen zo duur dat dit even niet gaat.
Bij Berre was er destijds ook een ontsteking van het maag en darmstelsel volgens de biopten. Berre verdroeg absoluut geen kip maar wel eend........Spot reageert op IETS....kan je dan misschien toch niet met één vleessoort proberen en zien hoe het gaat. Als het net iets is wat niet kan gaat hij toch onmiddellijk reageren. Als je iets nieuws neemt gaat hij misschien maar over een paar maanden reageren. :-\ :-\ :-\ :-X Lastige zaak, ik kan het gevoel. Hier gaat het op rijst ook iedere keer mis. Tobi braakt 's nachts rijst en Boy krijgt dan een massa zachtere stoelgang en voelt zich niet goed. Hopelijk raak je snel op het goede pad.
sella schreef:Dr. Vroom zegt, niet tegen kip kunnen, gooi dan maar alles wat eileggend is uit het menu. Kruisreactie.
Echt he, onzin. En ik vraag me werkelijk af of Dr Vroom zoiets gezegd kan hebben, want ik vind het nogal...... Dom. En geloof je mij niet: vraag het maar aan Dr. Dodds.

Of lees het zelf:
Secondly, you could be denying your companion animal a vital protein source with the bold assertion that if your pet is sensitive to chicken he must be sensitive to ALL poultry. This is not the case. Since the Hemolife Diagnostic team and I officially introduced duck as one of the foods tested with NutriScan in September 2013, the data in Table 1 clearly demonstrate that dogs and cats who react to chicken are NOT always sensitive to other feathered creatures and vice versa.
Bron:
Siberienne schreef:Het lastige is dat ik Spot altijd heel gevarieerd gevoerd heb, hij heeft kip, kalkoen, rund, lam, hert, vis (zowel zalm als diverse andere vissoorten), rendier, paard, geit, konijn, fazant allemaal al eens gehad. Meeste in de vorm van KVV, sommige (ook) in brok.

Patrijs, kwartel, gans, bosduif, struisvogel en haas zijn nog over denk ik dan? Oh en kangoeroe en kameel.

Maar wat wel zo is; een aantal diersoorten heeft hij al meer dan een jaar niet gehad (dus zeg maar, een half jaar voor de klachten echt begonnen in december jl: bv rendier, kalkoen en fazant. Sowieso heeft hij de fazant maar ooit 1x gehad (paar rollen KVV) omdat Shadow dat niet lustte heb ik dat nooit meer gekocht. Zou het dan niet heel onwaarschijnlijk zijn dat hij daartegen een allergie heeft opgebouwd?
Ik denk je echt moet zoeken naar iets dat hij echt nog nooit eerder gehad heeft. Ik zou voor gans gaan. Dan kun je ook daar de botten en waarschijnlijk het orgaan wel van scoren en het mooiste zou zijn echte wilde gans. Dat is mooi schoon vlees.

Sterkte met Spot!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door