Moderator: Lizzy
Border Bandit schreef:Wat fijn dat het zo goed is gegaan!!Geholpen kan hij denk ik sowieso wel worden, zoals ik het gebreid is het of een kwestie van heel goed naar zijn dieet gaan kijken - of als er eerder sprake is van aan auto-immuun component, gaan werken met medicatie bij verergeringen. En ook naar voeding kijken om te zien wat hij het beste verdraagt.
Duimen dat de uitslag zo uitpakt dat hij geholpen kan worden!!
Ina schreef:Gelukkig is alles goed verlopen.... en gelukkig zijn er geen al te ernstige dingen op het eerste zicht gevonden.
Vervelend natuurlijk dat je nu nog steeds niets weet, maar dat lijkt mij dan toch nog beter als tijdens de scopie direct al serieuze problemen tegen te komen.
Nu duimen dat ze ook effectief een oplossing kunnen gaan bieden, of in medicatie, of in gericht voeren... en hopen dat de klachten snel onder controle zijn.
sella schreef:Dr. Vroom zegt, niet tegen kip kunnen, gooi dan maar alles wat eileggend is uit het menu. Kruisreactie.Echt he, onzin. En ik vraag me werkelijk af of Dr Vroom zoiets gezegd kan hebben, want ik vind het nogal...... Dom. En geloof je mij niet: vraag het maar aan Dr. Dodds.
Secondly, you could be denying your companion animal a vital protein source with the bold assertion that if your pet is sensitive to chicken he must be sensitive to ALL poultry. This is not the case. Since the Hemolife Diagnostic team and I officially introduced duck as one of the foods tested with NutriScan in September 2013, the data in Table 1 clearly demonstrate that dogs and cats who react to chicken are NOT always sensitive to other feathered creatures and vice versa.Bron:
Siberienne schreef:Het lastige is dat ik Spot altijd heel gevarieerd gevoerd heb, hij heeft kip, kalkoen, rund, lam, hert, vis (zowel zalm als diverse andere vissoorten), rendier, paard, geit, konijn, fazant allemaal al eens gehad. Meeste in de vorm van KVV, sommige (ook) in brok.Ik denk je echt moet zoeken naar iets dat hij echt nog nooit eerder gehad heeft. Ik zou voor gans gaan. Dan kun je ook daar de botten en waarschijnlijk het orgaan wel van scoren en het mooiste zou zijn echte wilde gans. Dat is mooi schoon vlees.
Patrijs, kwartel, gans, bosduif, struisvogel en haas zijn nog over denk ik dan? Oh en kangoeroe en kameel.
Maar wat wel zo is; een aantal diersoorten heeft hij al meer dan een jaar niet gehad (dus zeg maar, een half jaar voor de klachten echt begonnen in december jl: bv rendier, kalkoen en fazant. Sowieso heeft hij de fazant maar ooit 1x gehad (paar rollen KVV) omdat Shadow dat niet lustte heb ik dat nooit meer gekocht. Zou het dan niet heel onwaarschijnlijk zijn dat hij daartegen een allergie heeft opgebouwd?